اخبار کسب و کار

اولین گوشی تاشو با نمایشگر ۷.۵ اینچی معرفی شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در رقابت بین شرکت‌های مختلف برای سخت نخستین گوشی تاشو به‌نظر می‌رسد برنده‌ی رقابت یک شرکت کوچک کالیفرنیایی به نام Royole است که ساعاتی پیش نخستین گوشی تاشو تحت عنوان FlexPai را معرفی کرد.

این برند از این محصول به‌عنوان «اولین گوشی تاشو تجاری» یاد می‌کند ولی در حقیقت این گجت با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش ۷.۸ اینچی بیش از هرچیزی یادآور تبلت است و البته هنگام تا شدن این اندازه به ۴ اینچ می‌رسد. نمایشگر این گوشی هم توسط شرکت Royole ساخته شده از تکنولوژی AMOLED بهره می‌برد. گوشی FlexPai به‌صورت پیش‌فرض مجهز به اندروید پای است و بر روی آن یک رابط کاربری اختصاصی به نام Water OS قرار گرفته. این رابط کاربری وضعیت خود را با نحوه‌ی استفاده از این گجت وفق می‌دهد تا تجربه‌ی کاربری بهتری برای کاربران رقم بخورد.

هرچند مهم‌ترین ویژگی این گوشی، نمایشگر تاشو آن است، ولی از مشخصات سخت‌افزاری قابل توجهی هم بهره می‌برد. این روزها، به غیر از پرچم‌داران اپل و هواوی و برخی از مدل‌های سامسونگ، بیشتر پرچم‌داران از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ بهره می‌برند. ولی به گفته‌ی شرکت Royole، این گوشی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۱۵۰ است که هنوز از جانب کوالکام رسما معرفی نشده. مدل پایه‌ی این گوشی از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد اگر می‌توان مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی را هم خریداری کرد. در هر صورت، این مدل‌ها از کارت حافظه‌ی microSD پشتیبانی می‌کنند و می‌توان حافظه‌ی آن‌ها را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد.

گوشی تاشو

در بخش دوربین هم سنسور اصلی از نوع ۱۶ مگاپیکسلی و سنسور ثانوی از نوع مگاپیکسلی است که بر روی آن یک لنز تله‌فوتو قرار گرفته و این دو دوربین در کنار نمایشگر تعبیه شده‌اند. هنگامی که گوشی در حالت باز شده قرار دارد، این دوربین به دوربین سلفی بدل می‌شود و در حالت بسته شده هم می‌توان به‌عنوان دوربین‌های اصلی از آن‌ها استفاده کرد. در رابطه با مفصل استفاده شده هم شرکت Royole می‌گوید تا ۲۰۰ هزاربار می‌تواند باز و بسته شود.

پورت شارژ این گوشی تاشو از نوع USB-C است و البته از جک هدفون هم بهره نمی‌برد. انرژی آن را یک باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند و به‌لطف بهره‌گیری از فناوری شارژ سریع Ro-Charge شارژ این باتری در عرض ۳۰ دقیقه از ۰ به ۸۰ درصد می‌رسد.

پیش‌فروش این گوشی از ساعاتی پیش در چین آغاز شده و قیمت مدل‌های مختلف آن هم به ترتیب ۱۲۹۰ دلار، ۱۴۳۵ دلار و ۱۸۶۵ دلار است و انتظار می‌رود عرضه‌ی آن از ماه دسامبر آغاز شود.در ادامه می‌توانید تیزر رسمی معرفی این گوشی را مشاهده کنید.

دانلود

  • mp4

منبع: Phone Arena

The post اولین گوشی تاشو با نمایشگر ۷.۵ اینچی معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا