اخبار کسب و کار

بدنه مک بوک ایر و مک مینی جدید، از آلومینیوم صد درصد بازیافتی ساخته شده

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اپل امروز روی صحنه، با افتخار اعلام کرد که در ساخت بدنه آلومینیومی هر دو محصول مک بوک ایر جدید و مک مینی جدید، از آلومینیوم صد درصد بازیافت شده استفاده کرده است. علاوه بر این، ۶۰ درصد از پلاستیک استفاده شده در بدنه مک مینی جدید نیز از پلاستیک بازیافتی است.

نوع بازیافت آلومینیوم و پلاستیک در این محصولات، با یکدیگر تفاوت دارد. پلاستیک بازیافتی استفاده شده در بدنه مک مینی جدید، از نوع Post-Consumer است. یعنی پلاستیک بازیافت شده در این محصول، پیش‌تر در محصولات دیگری استفاده شده بود و حالا پس از بازیافت، در مک مینی جدید استفاده شده است. در طرف دیگر، آلومینیوم بازیافتی موجود در مک بوک ایر و مک مینی، از بازیافت آلومینیوم استفاده شده در محصولات قدیمی اپل به دست آمده‌اند. این یعنی بدنه مک بوک ایر جدید، حاصل بازیافت قوطی نوشابه نیست و قبلا در بدنه محصولات دیگر اپل مثل آیفون یا مک‌بوک‌های قدیمی، استفاده شده است.

این اولین باری نیست که اپل گامی در راستای حفظ محیط زیست بر می‌دارد. اوایل امسال و در ماه آوریل، این شرکت اعلام کرد که در سراسر دنیا، برق مورد نیاز برای دفاتر خود را به صورت کامل از انرژی تجدید پذیر تامین می‌کند. همچنین در مراسم امروز اعلام شد که برق مورد استفاده در فروشگاه‌های اپل استورهای سراسر دنیا را نیز از انرژی تجدید پذیر تامین خواهد کرد که فوق العاده است. برای کسب‌وکاری به بزرگی اپل، دست یافتن به چنین مواردی، سخت و البته قابل تحسین است.

البته یک محصول فقط با استفاده از آلومینیوم بازیافتی نمی‌تواند به محیط زیست کمک کند. اینکه محصولات عرضه شده به سادگی قابل تعمیر باشند تا بتوان چند سال از آن‌ها استفاده کرد و سراغ نسل جدید آن نرفت، کمک بزرگ‌تری به محیط زیست می‌کند. در این زمینه، اپل ضعیف است و معمولا هر ساله کاربران را تشویق به خرید آخرین نسل از محصولات خود می‌کند.

جدا از سخت بودن تعمیر کامپیوتر‌های مک، اپل اخیرا هم اعلام کرد که دیگر نخواهد گذاشت تعمیر کنندگان جانبی، کامپیوترهای مک را تعمیر کنند. درواقع اگر کامپیوتر‌های جدید خانواده مک اگر توسط فرد دیگری غیر از تعمیرکاران اپل، باز و تعمیر شوند، دیگر روشن نخواهند شد. اپل درواقع نمی‌خواهد شما از یک محصول برای چند سال متوالی استفاده کنید که این اصلا خوب نیست. قطعا کاربران می‌توانند کامپیوتر مشکل دار خود را به اپل استور ببرند و آن را تعمیر کنند اما این موضوع به خصوص برای ما ایرانیان مایه دردسر خواهد شد چرا که اپل به صورت رسمی در ایران حضور ندارد.

در نهایت، اینکه اپل از آلومینیوم و پلاستیک بازیافتی در ساخت جدیدترین کامپیوترهای خانواده مک استفاده کرده، فوق العاده است و قدمی درست از طرف این شرکت است. ممکن است رقبای اپل در این زمینه از این شرکت عقب افتاده باشند اما در هر صورت ما امیدواریم اپل محدودیت‌های تعمیر محصولات خود را هم بردارد و به سمت سبز‌تر شدن، گام بردارد.

منبع: TheVerge

The post بدنه مک بوک ایر و مک مینی جدید، از آلومینیوم صد درصد بازیافتی ساخته شده appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا