اخبار کسب و کار

مک مینی جدید با پردازنده ۶ هسته‌ای معرفی شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

آخرین باری که یک نسل از مک مینی معرفی شده بود، به اواخر سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد. امروز اپل دوباره این مدل از کامپیوتر‌های خود را آپدیت کرد و علاوه بر اضافه شدن رنگ خاکستری فضایی، شاهد استفاده از نسل هشتم از پردازنده‌های اینتل هستیم. مدل پایه این کامپیوتر، از پردازنده‌های چهار هسته‌ای نسل هشتم اینتل استفاده می‌کند اما می‌توان پردازنده آن را به مدل ۶ هسته Core i7 هم ارتقا داد.

در زمینه رم نیز می‌توان این کامپیوتر را تا ۶۴ گیگابایت رم ارتقا داد. تمامی مدل‌ها نیز از حافظه فلش استفاده می‌کنند که می‌توان آن را هم تا دو ترابایت ارتقا داد. استفاده از حافظه فلش نیز تغییر بزرگی است که به مک مینی آمده است. برای مقایسه باید بگوییم نسل قبلی از حافظه‌های هارد دیسکی استفاده می‌کرد.

این کامپیوتر‌ها همچنین به پردازنده امنیتی جدید T2 مجهز شده‌اند که قابلیت‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. در بخش پورت‌ها نیز این کامپیوتر بروزرسانی‌هایی را دریافت کرده است. مک مینی جدید از چهار پورت تاندربولت ۳ که از نوع USB Type-C است استفاده می‌کند. دو پورت USB-A، یک پورت HDMI و یک پورت اترنت هم در بخش پشتی مک مینی قرار گرفته است.

به طور کل باید بگوییم اپل توانسته تحول بزرگی را در کامپیوترهای مک مینی ایجاد کند. اگرچه طراحی آن شبیه به همان مک مینی چهار سال گذشته است اما اگر این کامپیوتر را با رنگ خاکستری فضایی خریداری کنید، دیگر یاد چهار سال پیش نخواهید افتاد.

کار تحسین برانگیز بعدی اپل این است که تمام بدنه آلومینیومی این محصول، از آلومینیومی صد درصد بازیافت شده ساخته شده است.

این محصول از تاریخ ۱۶ آبان با قیمت پایه ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد. مدل پایه از پردازنده چهار هسته‌ای Core i3، هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این کامپیوتر را می‌توانید تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم، پردازنده شش هسته و ۴.۲ گیگاهرتزی Core i7، دو ترابایت حافظه داخلی و پورت اترنت ده گیگاببیت، ارتقا بدهید که طبیعتا قیمت آن نیز بسیار بیشتر از ۷۹۹ دلار خواهد شد.

شما درباره این کامپیوتر جدید و کوچک اپل چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post مک مینی جدید با پردازنده ۶ هسته‌ای معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا