اخبار کسب و کار

اطلاعات جدید از پرچمدار کشویی لنوو Z5 Pro منتشر شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

لنوو به زودی پرچمدار جدید خود را که نمایشگری بدون حاشیه و مکانیزم کشویی دارد، در تاریخ ۱۰ آبان ماه معرفی خواهد کرد. این گوشی که لنوو Z5 Pro نام دارد، از مکانیزمی مشابه شیائومی Mi Mix 3 بهره می‌برد تا بتواند دوربین‌های و سنسورهای بالای نمایشگر را به صورت کشویی و به زیر نمایشگر منتقل کند. علاوه بر این موضوع، شنیده شده که این گوشی در مجموع از چهار دوربین استفاده می‌کند و یک چیپست اختصاصی امنیتی هم در این گوشی موجود خواهد بود.

قبل از هرچیز بیایید سراغ اطلاعاتی که درباره مکانیزم کشویی این گوشی منتشر شده، برویم. این بخش در این گوشی نیز مکانیکی و دستی خواهد بود و موتوری برای آن تعبیه نشده است. این مکانیزم ۶ نقطه متصل مارپیچی دارد. این تعداد شاید زیاد به نظر برسد اما چیزی تا مراسم معرفی و آشنایی بیشتر با این مکانیزم کشویی، نمانده است. با توجه به شایعات، این مکانیزم کشویی تا سیصد هزاربار عملکردی بی نقص خواهد داشت.

جدا از این بخش، گفتیم که در این گوشی چیپستی برای بالا بردن امنیت دستگاه قرار گرفته است. این چیپست مشابه چیپست Titan که گوگل در پیکسل ۳ استفاده کرده خواهد بود و در نهایت امنیت لنوو Z5 Pro را بالا می‌برد.

این یعنی اطلاعات بایومتریک کاربران مثل اثر انگشت یا اطلاعات مربوط به تشخیص چهره، در این چیپست ذخیره می‌شوند و دسترسی به آن برای هکر‌ها، اگر غیر ممکن نباشد، آسان هم نخواهد بود. همچنین با توجه به تصاویر، حضور سنسور اثر انگشت در بدنه دستگاه مشاهده نمی‌شود که دلیل آن، قرار گیری این سنسور در زیر نمایشگر گوشی است.

همچنین همانطور که گفتیم، این گوشی به چهار دوربین مجهز خواهد بود. دو دوربین در بخش جلویی دستگاه قرار گرفته که با کشیدن نمایشگر دستگاه به پایین، نمایان می‌شود. دو دوربین هم در بخش پشتی قرار گرفته است. دوربین سلفی دستگاه نیز احتمالا از سنسوری ۲۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که برای عاشقان سلفی، عالی خواهد بود. سنسور دوربین دوم سلفی دستگاه هنوز مشخص نیست چند مگاپیکسلی بوده و چه مشخصاتی دارد.

انتظار داریم لنوو Z5 Pro با نمایشگری ۶.۴۲ اینچی با تکنولوژی AMOLED عرضه شود. پردازنده دستگاه نیز مثل دیگر پرچمداران اندرویدی (به جز پرچمداران هواوی)، اسنپ‌دراگن ۸۴۵ خواهد بود و در کنار آن، یک حافظه رم هشت گیگابایتی هم قرار خواهد گرفت. منبع انرژی این گوشی نیز یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است که انتظار می‌رود عمر باتری بسیار خوبی را برای این گوشی به ارمغان بیاورد.

منبع: GSMArena

The post اطلاعات جدید از پرچمدار کشویی لنوو Z5 Pro منتشر شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا