اخبار کسب و کار

IBM با پرداخت ۳۴ میلیارد دلار شرکت Red Hat را می‌خرد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

شرکت IBM به‌نوعی پدربزرگ پردازش کامپیوتری محسوب می‌شود. حتی برخی از افراد از این شرکت تحت عنوان آخرین بازمانده دایناسورها یاد می‌کنند. هرچند عمده تمرکز این شرکت در سال‌های اخیر معطوف به بخش سرور بوده، اما با توجه به افزایش بهره‌گیری از فضاهای ابری، این شرکت در حال از دست دادن موقعیت خود است. حالا این شرکت با بهره‌گیری از یک استراتژی جدید و پرداخت مبلغی بسیار هنگفت، می‌خواهد وضعیت خود را بهبود ببخشد. این کمپانی ساعاتی پیش اعلام کرد یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی نرم‌افزارهای متن‌باز و لینوکس یعنی شرکت Red Hat را با پرداخت ۳۴ میلیارد دلار می‌خرد. رکورددار خرید شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت بود که در سال ۲۰۱۶ شبکه اجتماعی لینکدین را با پرداخت ۲۶.۲ میلیارد دلار خریداری کرد. همچنین رکورددار مبلغ معامله در دنیای تکنولوژی متعلق به شرکت DELL است که با پرداخت ۶۷ میلیارد دلار شرکت فعال در زمینه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار حافظه‌های داخلی یعنی EMC را خرید.

شرکت Red Hat در دنیای لینوکس و نرم‌افزارهای متن‌باز یکی از مهم‌ترین پیشگامان محسوب می‌شود.

هرچند شرکت Red Hat باسابقه‌ترین شرکت در این عرصه نیست، اما در دنیای لینوکس و نرم‌افزارهای متن‌باز این شرکت یکی از مهم‌ترین پیشگامان محسوب می‌شود. در حقیقت،Red Hat یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که با فعالیت در زمینه‌ی نرم‌افزارهای متن‌باز و صرفاً با ارائه‌ی سرویس‌های مختلف مانند پشتیبانی از سیستم‌های لینوکس، موفق شد به درآمد زیادی دست پیدا کند. اما حالا با افزایش سرویس‌ها و زیرساخت‌های پردازش ابری اختصاصی، شرکت Red Hat هم احتمالاً احساس خطر کرده است.

به همین خاطر، این استراتژی جدید برای هر دو شرکت مثمر ثمر خواهد بود. شرکت IBM برای رقابت در فضای ابری، با این خرید می‌تواند راه‌حل جایگزین و جذابی را به مشتریان خود ارائه دهد که این مشتریان را فقط محدود به بهره‌گیری از سرویس‌ها و ابزارهای تامین‌کننده نکند. به عبارتی دیگر، با بهره‌گیری از دهه‌ها تجربه و دانش Red Hat در زمینه‌ی لینوکس و نرم‌افزارهای متن‌باز، شرکت IBM می‌تواند به یک تامین‌کننده فضا و پردازش ابری آزاد بدل شود که مشتریان خود را محدود نمی‌کند و دست آن‌ها را باز می‌گذارد.

طرفداران نرم‌افزارهای متن‌باز به‌خصوص کاربران توزیع Fedora از لینوکس، از این معامله خوشحال نخواهند شد.

شرکت Red Hat هم با این معامله دیگر نگران ورشکسته شدن نخواهد بود و حالا مهم‌ترین نگرانی مدیران این شرکت، منحل شدن و ترکیب آن با شرکت IBM و در نهایت دوری از قواعد دنیای نرم‌افزارهای متن‌باز خواهد بود. البته شرکت IBM اعلام کرده که Red Hat به‌عنوان یک شرکت مستقل و زیر نظر بخش پردازش ابری IBM به فعالیت خود ادامه خواهد داد. باید ببینیم که آیا این غول تکنولوژی بعد از اتمام فرایند خرید هم به قول خود وفادار می‌ماند یا نه.

اگر این خرید مورد تایید نهادهای قانونی قرار بگیرد، در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۹ نهایی می‌شود. هرچند چنین معامله‌ای مطمئناً مایه‌ی خوشحالی مدیران شرکت Red Hat است، ولی طرفداران نرم‌افزارهای متن‌باز به‌خصوص کاربران توزیع Fedora از لینوکس که توسط شرکت Red Hat پشتیبانی می‌شود، از این معامله خوشحال نخواهند شد. زیرا هرچند در ابتدای امر گفته می‌شود که سیاست‌های شرکت مثل سابق ادامه می‌یابد، ولی معمولاً غول‌های تکنولوژی برای پروژه‌هایی که منفعت مالی چندانی ندارند و نیازمند رسیدگی زیادی هستند، وقت چندانی صرف نمی‌کنند و آن‌ها را رها می‌کنند.

منبع: SlashGear

The post IBM با پرداخت ۳۴ میلیارد دلار شرکت Red Hat را می‌خرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا