اخبار کسب و کار

فیلم سینمایی «روما» در اسکار ۲۰۱۹ چقدر شانس‌ موفقیت دارد؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

اگر چه در ماه‌های گذشته شاهد استقبال گسترده منتقدان از «روما» (Roma) جدیدترین اثر آلفونسو کوارون بودیم اما این اثر سینمایی برای موفقیت در مراسم اسکار ۲۰۱۹ مسیر چندان ساده‌ای در پیش ندارد.

جدیدترین فیلم کوارون در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز برنده شیر طلای این رویداد هنری شد. در وبسایت متاکریتیک نمره متای ۹۶ برای این فیلم ثبت شده که حاصل ۲۴ نقد مثبت است. در عین حال در مجموعه اخبار پیرامون روما هم چیزی جز تعریف و تمجید از فیلم نشنیده‌ایم؛ حتی مدتی پیش گیرمو دل تورو کارگردان مشهور مکزیکی و هموطن کوارون که سال گذشته با فیلم «شکل آب» (The Shape of Water) مهم‌ترین جوایز اسکار ۲۰۱۸ را تصاحب کرد، درباره فیلم جدید کوارون گفته بود این اثر یکی از ۵ فیلم برتر تاریخ سینما است.

اما چه موانعی بر سر راه روما قرار دارند که ممکن است باعث شوند این اثر سینمایی نتواند آنچنان که گفته می‌شود در مراسم اسکار خوش بدرخشد؟

با وجود همه مسائل گفته شده روما فیلمی که آلفونسو کوارون تهیه‌کننده،کارگردان،فیلم‌نامه‌نویس، فیلم‌بردار و تدوینگر آن است یکی از بهترین فیلم‌های سال و از آثار مهم مراسم اسکار ۲۰۱۹ خواهد بود

در درجه اول روما یک فیلم غیرانگلیسی زبان است. فیلم‌های غیرانگلیسی زبان هرچقدر هم خوب باشند برای گرفتن جوایز مهم جشنواره (به جز جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان) شانس زیادی ندارند. در ۹۰ دوره‌ای که مراسم اسکار برگزار شده تنها ۱۰ مورد از چنین فیلم‌هایی کاندید بخش بهترین فیلم شده‌اند؛ آخرین مورد در این زمینه برمی‌گردد به ۶ سال پیش که میشائیل هانکه با فیلم غیرانگلیسی زبان «عشق» (Amour) در این بخش کاندید شد.

نکته دیگر حضور نت‌فلیکس به عنوان پخش‌کننده فیلم است؛ این شرکت تا به حال نتوانسته جایزه بخش بهترین فیلم را تصاحب کند و امسال چشم امیدش به روما است. با این وجود نت‌فلیکس به دلیل ماهیت تلویزیونی‌اش دشمنان‌ و رقبای مهمی هم دارد که ممکن است از تصاحب چنین جایزه‌ای توسط این شرکت ابدا خوشحال نشوند‌.

نهایتا نباید از این مساله هم غافل شد که روما هیچ بازیگر مشهوری ندارد. بازیگران و درخشش نام‌های مشهور در فیلم می‌تواند تاثیری جدی روی نظر اعضای اکادمی بگذارد، بویژه اینکه بخش عمده اعضای آکادمی را هم بازیگران تشکیل می‌دهند.

سوای بخش‌هایی مثل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی، روما در بخش‌هایی چون بهترین فیلم‌برداری و بهترین تدوین هم شانس دارد اما برای مثال مشکل فیلم در بخش بهترین فیلم‌برداری این است که آکادمی تا به حال به فیلم‌برداری که هم‌زمان کارگردان فیلم هم باشد جایزه نداده.

با وجود همه مسائل گفته شده روما فیلمی که آلفونسو کوارون تهیه‌کننده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، فیلم‌بردار و تدوینگر آن است یکی از بهترین فیلم‌های سال و از آثار مهم مراسم اسکار ۲۰۱۹ خواهد بود.

The post فیلم سینمایی «روما» در اسکار ۲۰۱۹ چقدر شانس‌ موفقیت دارد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا