اخبار کسب و کار

درصد استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید تا ماه اکتبر؛ خبری از اندروید پای نیست

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

تقریبا سه ماه از عرضه جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید پای می‌گذرد و بعد از سه ماه، هنوز شاهد این نسخه از اندروید در نمودار استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید تا پایان ماه اکتبر، نیستیم. گوگل هر ماه آمار جدید از میزان استفاده از نسخه‌های اندروید را منتشر می‌کند. در آمار این ماه، اندروید اورئو همچنان در حال رشد بوده و در طرف دیگر، درصد استفاده از اندروید نوقا، هر ماهه کم و کمتر می‌شود.

بخشی از دلیل رشد اندروید اورئو، عرضه بروزرسانی این نسخه از اندروید برای گوشی‌های میان‌رده مبتنی بر اندروید نوقا بوده است. بخشی دیگر به این بر می‌گردد که در یکی دو ماه اخیر، تقریبا هر پرچمداری هم که معرفی شده، با اندروید اورئو ۸.۰ یا ۸.۱ عرضه شده و قول بروزرسانی اندروید پای در زمان دیگری برای آن‌ها داده شده است. حال باید ببینیم موج عرضه بروزرسانی اندروید پای بالاخره چه زمانی آغاز می‌شود؟ چراکه به نظر سه ماه برای عرضه این بروزرسانی، زمان کافی به نظر نمی‌رسد.

دیگر نسخه‌های اندروید مثل لالی‌پاپ، مارشملو و جلی‌بین، تقریبا همان درصد‌های ماه پیش را دارند و تغییر خاصی نکرده‌اند. این یعنی نه تنها دیگر برای این گوشی‌ها بروزرسانی عرضه نمی‌شود، بلکه گوشی‌های مبتنی بر این نسخه‌ها نیز هنوز از رده خارج نشده‌اند.

درصد استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید تا پایان ۲۶ اکتبر

یک نکته اینجاست که نسخه‌های اندروید که روی کمتر از ۰.۱ درصد از گوشی‌های فعال اندرویدی نصب شده‌اند (که ممکن است اندروید پای هم در همین دسته قرار بگیرد) در این نمودار حضور ندارند. اطلاعات بالا نیز در هفت روز و تا ۲۶ اکتبر جمع‌آوری شده‌اند. این‌ها یعنی اندروید جینجربرد با ۰.۳ درصد، ممکن است در ماه آینده دیگر حضور نداشته باشد و بالاخره این نسخه قدیمی اندروید، از رده خارج شود. شما درباره این درصدها چه فکر می‌کنید؟ گوشی اندرویدی شما چه نسخه‌ای از اندروید را دارد؟

منبع: GSMArena

The post درصد استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید تا ماه اکتبر؛ خبری از اندروید پای نیست appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا