اخبار کسب و کار

نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی با قیمت ۴۳۲ هزار دلار فروخته شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در حراجی کریستی اولین نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی تحت عنوان «پرتره ادموند بلامی» (Portrait of Edmond Belamy) با قیمت ۴۳۲۵۰۰ دلار به فروش رسید. این فروش اتفاق عجیبی برای این حراجی ۲۵۲ ساله محسوب می‌شود، زیرا نه‌تنها این اولین باری است که یک نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی به این حراجی مشهور راه پیدا می‌کند، بلکه در ابتدا تخمین زده می‌شد این نقاشی با قیمت بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار به فروش خواهد رفت.

این نقاشی با بهره‌گیری از یک نوع الگوریتم یادگیری ماشینی تحت عنوان «شبکه‌های تولیدکننده رقابتی» (GAN) ایجاد شده است.

گروهی به نام Obvious مسئول هوش مصنوعی مربوط به ایجاد این نقاشی بوده‌اند. سه عضو این گروه، که دانشجوهای ۲۵ ساله‌ی فرانسوی هستند، با بهره‌گیری از یک نوع الگوریتم یادگیری ماشینی تحت عنوان «شبکه‌های تولیدکننده رقابتی» (GAN)، این نقاشی را ایجاد کرده‌اند. این شبکه ابتدا هزاران پرتره قدیمی را مورد بررسی قرار داد و سپس تلاش کرد پرتره‌های منحصر به فردی را به وجود بیاورد.

در همین حین، باید خاطرنشان کنیم که گروه Obvious اعتراف کرده برای خلق این اثر، آن‌ها از الگوریتم یک هنرمند هوش مصنوعی ۱۹ ساله به نام «رابی بارات» (Robbie Barrat) استفاده کرده‌اند. هنوز معلوم نیست که الگوریتم مذکور تا چه حد در خلق این اثر استفاده شده، ولی کارشناسان می‌گویند که حجم آن احتمالا گسترده است. در ضمن از آن‌جایی که کد «بارات» تحت لیسانس نرم‌افزارهای متن‌باز است، معلوم نیست که آیا او می‌تواند مدعی بخشی از درآمد حاصل از فروش این نقاشی شود یا نه.

حراج کریستی هم خبر فروش این اثر هنری را تایید کرده و گفته‌اند که خریدار آن خواسته ناشناس بماند.

منبع: The Verge

The post نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی با قیمت ۴۳۲ هزار دلار فروخته شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا