اخبار کسب و کار

«بيوه‌ها»؛ يک درام جنايی پرستاره که بيشتر درباره‌اش خواهيد شنيد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

«بيوه‌ها» (Widows) جديدترين ساخته‌ استيو مک کویين است، کارگردانی که در سال ۲۰۱۳ به خاطر فيلم «۱۲ سال بردگی» صاحب ۳ جایزه اسکار شد. فیلم‌نامه‌ بيوه‌ها با همکاری «جيليان فيلين» نويسنده رمان‌های « اشيای تيز» (Sharp Objects) و «دختر گمشده» (Gone Girl) نوشته شده است.

این فیلم که ششم نوامبر در سینماهای بریتانیا و شانزدهم نوامبر در سینماهای امریکا به نمایش در می‌آید در فستيوال بين المللی فيلم تورنتو با صحنه‌هاي تکان دهنده‌اش نفس‌ها را در سينه حبس کرد. اما گره‌های هیجان‌انگیز فیلم تنها يکی از دلايلی است که موجب مي‌شود اين اثر پرستاره در زمستان پيش‌ رو بر سر زبان‌ها بيفتد.

از دیگر دلایل اهمیت آخرین ساخته مک کویین می‌توان به پرستاره بودن آن اشاره کرد. «وايولا ديويس»، «میشل رودریگز»، «لیام نیسون»، «کالین فارل»، «رابرت دووال» فقط تعدادی از بازیگران شاخص بيوه‌ها هستند. در کنار اين ستاره ها می‌توان به حضور «سینتیا ایروو» و «اليزابت دبيکی» اشاره کرد. دو بازیگر زن که اگرچه ممکن است هنوز شناخته شده نباشند اما استعداد فوق‌العاده آن‌ها در ايفای نقش‌شان به اندازه‌ای است که قطعا پس از اکران فيلم مسير ترقی و رسيدن به شهرت را با سرعت قابل‌توجهی طی خواهند کرد.

ممکن است با خواندن ادامه متن بخش‌هایی از داستان فیلم لو برود

مک‌کویین بيوه‌ها را با اقتباس از یک سریال تلویزیونی بریتانیایی محصول سال‌های ميانی دهه ۸۰، به تصویر کشیده و داستانی به تمامی مدرن را در دل شيکاگو روايت کرده است. سکانس ابتدایی فیلم نوسانی است میان لحظات پراضطراب یک سرقت و رابطه صمیمانه دو زن با همسرانشان. دو زن که قرار است به زودی بیوه شوند و مردانی که در سرقت جان می‌بازند.

بیننده از ابتدا متوجه می‌شود که ليام نيسن در نقش هری رولينگ سردسته دزدهايی است که درگير يک سرقت بی‌سرانجام شده‌اند. سرقت مرگباری که در آن هری و افرادش کشته می‌شوند و دو ميليون دلار دزديده شده نیز از دست می‌رود. پولی که متعلق به يک کانديدای شورای شهر به نام جمال منينگ و يکی از حامیانش است. صاحبان پول با مشقت زيادی ورونيکا (همسر هری) را پيدا مي کند تا پول از دست رفته را پس بگیرند.

بازی‌ها به قدری خوبند که نمی‌توان از میان آن‌ها به بازی یک هنرپیشه خاص اشاره کرد. تقریبا همه بازیگران در سطح بالایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این شرایط ورونیکا به سراغ دفترچه‌ هری می‌رود؛ دفترچه‌ای که هری در آن جزییات سرقت بعدی‌اش را یادداشت کرده. ورونیکا تصمیم می‌گیرد برای غلبه بر وضعیت بحرانی خود به همراه سایر بیوه‌ها پروژه ناتمام همسرش را کامل کند. اگر با کارهاي فیلين آشنا باشيد می‌دانيد که نباید انتظار نوعی همبستگی و اتحاد پوشالی میان زن‌های فیلم را بکشید. بیوه‌ها صرفا بخاطر يک هدف مشترک و بر حسب نياز در کنار همند و در اين ماموريت سخت اصلا با هم صميمی نيستند.

گره‌های داستان سرقت هم‌زمان با ماجرای درگیری جمال منينگ و رقيبش براي نشستن بر صندلي شورای شهر در محله‌ای آفريقايی-امريکايی باز می‌شوند. کارين فارل نقش جمال را ايفا می‌کند ، جوانی از یک خانواده سیاسی که تحت لوای پدرش ( رابرت دووال) فعالیت می‌کند. داستان سرقت در کنار ماجرای سیاسی فیلم دنبال و درهم آمیخته می‌شوند؛ هنر مک‌کویین در ترکیب این دو خط داستانی و نمایش زندگی آدم‌ها تحت تاثیر تبه‌کاری و قدرت سیاسی است.

بازی‌ها به قدری خوبند که نمی‌توان از میان آن‌ها به بازی یک هنرپیشه خاص اشاره کرد. تقریبا همه بازیگران در سطح بالایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در تحلیل نهایی باید گفت بیوه‌ها یک فیلم جنایی مهیج است که در کنار صحنه‌های هیجان‌انگیزش با به تصویر کشیدن دقیق تمام پیچیدگی‌های روابط میان کاراکترها اثری به شدت سرگرم‌کننده و موفق از کار درآمده.

The post «بيوه‌ها»؛ يک درام جنايی پرستاره که بيشتر درباره‌اش خواهيد شنيد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا