اخبار کسب و کار

تکنولوژی شارژ سریع کوالکام سریع‌تر می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

این روزها، بیشتر گوشی‌های هوشمند از یکی از انواع تکنولوژی‌های شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و بسیاری از آن‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. به‌عنوان مثال، نسخه‌ی دوم SuperCharge هواوی می‌تواند شارژ باتری را در عرض ۳۰ دقیقه به ۷۰ درصد برساند و تکنولوژی سوپر VOOC اوپو هم می‌تواند در عرض ۳۵ دقیقه باتری موردنظر را به‌صورت کامل شارژ کند. جدیدترین تکنولوژی شارژ سریع کوالکام می‌تواند در عرض ۱۵ دقیقه شارژ باتری را از صفر به ۵۰ درصد برساند. اما به گفته‌ی این شرکت، به‌زودی اوضاع تغییر می‌یابد.

علاوه بر شارژ سیمی، کوالکام سرعت شارژ بی‌سیم را هم افزایش خواهد داد.

در حال حاضر، فناوری Quick Charge 4 Plus کوالکام از مشخصه‌ای تحت عنوان Dual Charge پشتیبانی می‌کند که به گوشی اجازه می‌دهد انرژی برق را به جای یک مسیر، از دو مسیر دریافت کند. این مشخصه علاوه بر اینکه می‌تواند انرژی خروجی شارژر را به ۱۸ وات برساند، بلکه از لحاظ کنترل گرما هم ثمربخش است. اما این کمپانی از سال آینده میلادی قصد دارد از یک مسیر جدید برای ورود انرژی به گوشی پشتیبانی کند و با این کار، تعداد مسیرها به ۳ عدد می‌رسد. علاوه بر کنترل بیشتر در زمینه‌ی گرما، این کار توان خروجی شارژر را به ۳۲ وات می‌رساند و این موضوع یعنی پرچم‌داران ۲۰۱۹ با سرعت بسیار بیشتری شارژ خواهند شد.

علاوه بر شارژ سیمی، کوالکام سرعت شارژ بی‌سیم را هم افزایش خواهد داد. کوالکام اعلام کرده که در سال آینده میلادی، این شرکت از فناوری True Fast Wireless Charging پرده‌برداری خواهد کرد که از Dual Charge پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر، پدهای شارژ سازگار با این فناوری، به جای توان خروجی ۱۲ واتی، می‌توانند توان ۱۵ واتی را برای گوشی‌ها ارائه کنند.

هنوز نام دقیق این استاندارد جدید مشخص نشده ولی انتظار می‌رود تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ (یا به عبارتی ۸۱۵۰) از این فناوری بهره ببرد. به همین خاطر گوشی‌هایی مانند HTC U13 Plus، ال‌جی G8 و بسیاری از پرچم‌داران دیگر از این شارژ سریع بسیار پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

منبع: Phone Arena

The post تکنولوژی شارژ سریع کوالکام سریع‌تر می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا