اخبار کسب و کار

به سیری احتمالا پشتیبانی از چند کاربر اضافه می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

اپل همچنان محکم روی نظر خود ایستاده و قرار نیست به کاربران iOS این امکان را بدهد که چند کاربر همزمان از یک دستگاه استفاده کنند. اما با توجه به پتنتی که اخیرا کوپرتینویی‌ها ثبت کرده‌اند، ممکن است قابلیت استفاده چند کاربر به سیری اضافه شود. درواقع سیری همین الآن هم می‌تواند صدای صاحب گوشی را از بقیه تشخیص دهد اما با توجه به این پتنت، سیری می‌تواند افراد بیشتری را شناسایی کند و به اصطلاح به درخواست هر کاربر، به صورت جداگانه پاسخ مناسب با همان کاربر را بدهد.

هدف از این پتنت این بوده که دستگاه بتواند کاربران مختلفی که از آن استفاده می‌کنند را تشخیص دهد. این کار چه توسط نام کاربری و پسورد، چه از طریق دستور‌های مختلف و چه از طریق صدای کاربر امکان پذیر خواهد بود. درواقع سیری الگوهای صحبت هر شخص را یاد می‌گیرد، یک کتاب‌خانه به خصوص با توجه به اطلاعات دریافت کرده از هر شخص ساخته و سپس اگر همان شخص از او سوالی بپرسد، با توجه به اطلاعاتی که پیش‌تر ذخیره کرده، کاربر را خواهد شناخت و به او پاسخ خواهد داد. در هربار صحبت با سیری، این دستیار صوتی اطلاعات بیشتری از کاربر دریافت کرده و به کتاب‌خانه او می‌افزاید و این یعنی در نهایت، دقت سیری برای پاسخ به سوالات و تعامل با کاربران، بیشتر و بهتر خواهد شد.

به نظر می‌رسد هدف از این پتنت، تنها بالا بردن دقت سیری باشد.

اگرچه این پتنت بیشتر روی شناسایی کاربر جهت بالا بردن دقت سیری ثبت شده اما شناسایی هر کاربر به صورت مشخص، مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال می‌توان مشکل بلندگوی هوشمند هوم‌پاد که هرکسی می‌تواند از آن بخواهد پیامک‌های صاحب دستگاه را بخواند و یا حتی پیامک جدیدی ارسال کند را حل کند.

البته که همه این‌ها فعلا در حد یک پتنت ثبت شده است. از آن‌جایی که این ویژگی را در سطح رابط کاربری نمی‌توان دید، می‌توان تایید کرد که اپل هنوز هم قصد ندارد استفاده همزمان چند کاربر را به iOS اضافه کند و این پتنت صرفا برای بهتر شدن و بالا رفتن دقت سیری ثبت و استفاده خواهد شد. البته ما هنوز دست از رویا پردازی بر نخواهیم داشت و امیدواریم روزی امکان استفاده چند کاربر مختلف از آیپد فراهم شود و بتوان برای هر کدام یک پروفایل جداگانه در آیپد ساخت.

منبع: TheVerge

The post به سیری احتمالا پشتیبانی از چند کاربر اضافه می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا