اخبار کسب و کار

فیل شیلر از معنی R در نام آیفون XR می‌گوید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

یکی از رازهای تاریخ دنیای تکنولوژی، به اسم سری گوشی‌های S آیفون بر می‌گردد که از سال ۲۰۰۹ و با آیفون ۳GS شاهد آن‌ها بوده‌ایم. امسال اپل حتی پا را فراتر گذاشته و به جز آیفونی با پسوند S، آیفون XR را با پسوند R هم معرفی کرده است. حدس‌های زیادی زده شده که S در نام آیفون‌ها چه معنایی دارد اما آنطور که فیل شیلر، معاون ارشد بازریابی جهانی اپل، اعلام کرده، حرف S در پایان نام آیفون‌های جدید، معنی خاصی ندارد.

این موضوع شامل آیفون XS و آیفون XS مکس (حرف X را البته می‌دانیم که به معنای عدد ده است) و حتی آیفون XR هم می‌شود. فیل شیلر در مصاحبه با وب‌سایت انگجت، اینطور توضیح داد که «من به خودروها و چیزهایی که سریع حرکت می‌کنند، علاقه دارم. حرف R و S هم هر دو حروفی هستند که خودروهای اسپرت خیلی خاص را از دیگر خودروها متمایز می‌کنند.»

با این حرف احتمالا آقای شیلر به خودروهای شرکت پورش که اولین بار از حروف R و S در خودروهای اسپرت خود استفاده کرد، علاقه دارد. شرکت خودروسازی مرسدس بنز هم دیگر شرکت آلمانی است که خودروهایی در دو سری S Class و R Class تولید می‌کند.

البته اوضاع همیشه به این شکل نبوده است. فیل شیلر که خودش گوشی iPhone 3GS را روی صحنه معرفی کرد، با افتخار اعلام کرد که حرف S در پایان نام این گوشی از کلمه انگلیسی Speed به معنای سرعت گرفته شده است.

همچنین دو سال پس از معرفی iPhone 4S، تیم کوک، مدیرعامل اپل، در یک مصاحبه اعلام کرد که حرف S در پایان نام این آیفون، به دستیار صوتی سیری اشاره دارد و از نام آن گرفته شده است.

از زمانی که شاهد عرضه iPhone 5S و iPhone 5C بودیم، اپل دیگر دلیلی برای نام گذاری آیفون‌های خود اعلام نکرد تا اینکه به آیفون SE رسیدیم. فیل شیلر درباره این آیفون نیز در یک مصاحبه اعلام کرده بود که SE از دو کلمه Special Edition گرفته شده است.

حالا با عرضه XS، XS Max و آیفون XR ما دوباره به زمانی برگشته‌ایم که باید بگوییم این حروف در انتهای نام این آیفون‌ها، هیچ معنی خاصی ندارد. اینکه اپل دلیلی برای نام گذاری این آیفون‌ها ندارد کمی عجیب است چرا که این شرکت همیشه به این مشهور بوده که به کوچک‌ترین جزئیات دقت می‌کند. انتظار داشتیم رمز خاصی هم پشت نام گذاری این آیفون‌ها وجود داشته باشد اما این چنین نیست. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟ آیا این توضیح که حرف S و R در آیفون XS و آیفون XR از خودروهای سوپر اسپرت گرفته شده را توضیح خوبی می‌دانید یا خیر؟

منبع: TheVerge

The post فیل شیلر از معنی R در نام آیفون XR می‌گوید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا