اخبار کسب و کار

به زودی باتری گرافینی سامسونگ عرضه می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

سال گذشته، سامسونگ پتنت مربوط به باتری‌های گرافینی را ثبت کرد که از لحاظ تئوری می‌توانند در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یونی ۴۵ درصد شارژ بیشتری ذخیره کنند. حالا پس از سال‌ها تحقیق و توسعه، یک منبع آگاه اعلام کرده که توسعه این باتری‌ها به اتمام رسیده و باتری گرافینی سامسونگ از سال آینده عرضه می‌شود.

این باتری‌ها می‌توانند ۵ برابر سریع‌تر از باتری‌های فعلی شارژ شوند.

همانطور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این فناوری، ذخیره‌ی شارژ بیشتر است. با این حال، این باتری‌ها می‌توانند ۵ برابر سریع‌تر از باتری‌های فعلی شارژ شوند. این یعنی اگر باتری لیتیوم یونی برای رسیدن به حد خاصی از شارژ باید ۱ ساعت به شارژر وصل باشد، باتری گرافینی در عرض ۱۲ دقیقه به همان حد از شارژ می‌رسد. علاوه بر این، باید خاطرنشان کنیم که اگرچه باتری‌های گرافینی خیلی سریع‌تر شارژ می‌شوند، ولی از عمر مفید بیشتری بهره می‌برند.

با شروع تولید انبوه این باتری‌ها، قیمت تمام شده‌ی آن‌ها کمتر از باتری‌های لیتیوم یونی می‌شود و در ضمن با محیط‌زیست هم سازگارتر هستند. در نهایت و شاید بهترین ویژگی این باتری‌ها برای کمپانی‌هایی مانند سامسونگ این است که باتری‌های مبتنی بر این فناوری به هیچ عنوان منفجر نمی‌شوند.

در حال حاضر، هنوز دقیقا نمی‌دانیم که کدام گوشی سامسونگ برای اولین بار از چنین باتری‌های استفاده می‌کند. با این حال، گفته می‌شود اولین و مهم‌ترین کاندیدای بهره‌گیری از این باتری، گوشی گلکسی نوت ۱۰ است. اگر این موضوع صحت داشته باشد، پس عمر باتری و سرعت شارژ این گوشی می‌تواند به یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده آن بدل شود و در مقایسه با هواوی میت ۲۰ پرو که در عرض ۳۰ دقیقه ۷۰ درصد شارژ می‌شود، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

منبع: Phone Arena

The post به زودی باتری گرافینی سامسونگ عرضه می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا