اخبار کسب و کار

پشت پرده فیلم اقتباسی از کتاب خالق سریال True Detective چه خبر است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

آخرین تجربه کارگردانی ملانی لوران، بازیگر و کارگردان فرانسوی به نام «گالوستون» با بازی ال فانینگ و بن فاستر اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته نیک پیتزولاتو خالق سریال True Detective که سال ۲۰۱۰ منتشر شده است. نویسنده از روی رمان خودش برای فیلمنامه فیلم اقتباس کرده است اما سینماروها ممکن است در تیتراژ پایانی متوجه نکته عجیبی بشوند. در بخش فیلمنامه نام نیک پیتزولاتو نیامده است بلکه اعتبار نوشتن فیلمنامه به مردی به نام جیم همت داده شده. تایلر دیویدسن تهیه‌کننده «گالوستون» تایید می‌کند که جیم همت فیلمنامه‌نویس واقعی نیست بلکه اسم مستعاری است که پیتزولاتو درخواست کرده به جای نامش بگذارند. او می‌گوید: «عقیده شخصی من این است که احساس می‌کرد نسخه نهایی فیلمنامه بازتاب کار او به عنوان تنها فیلمنامه‌نویس این اثر نبوده است و نمایندگان او به ما توصیه کردند که از نام مستعار او در تیتراژ استفاده کنیم.»

ملانی لوران گفته است که به صورت مستقیم مسئولیت تمام تغییرات زیاد فیلمنامه فیلم «گالوستون» در طول فیلمبرداری بر عهده شخص اوست.

پیتزولاتو مشهور است به این که می‌خواهد کاملا قدرت پشت صحنه پروژه‌هایش را در دست داشته باشد. حتی گزارش شده بود که یکی از دلایلی که او با کری فوکوناگا در طول ساخت فصل اول «کارآگاه واقعی» دچار تعارض شد، همین بوده است. طبق گفته‌های دیویدسن، ملانی لوران وقتی قرارداد کارگردانی فیلم را امضا کرد ایده‌های زیادی برای آن داشت که همه آنها در محدوده فیلمنامه‌ نوشته پیتزولاتو، نبودند. دیویدسن گفت: «وقتی ملانی برای کارگردانی «گالوستون» به عوامل اضافه شد دیدگاه‌های قوی درباره فیلمی که می‌خواست بسازد داشت. و تیم تولید هم کاملا از دیدگاه‌های او پشتیبانی کردند که شامل همکاری مشخص لوران در فیلمنامه هم می‌شد. احتمالا ملانی این شایستگی را داشت که نامش در تیتراژ به عنوان همکار فیلمنامه‌نویس بیاید».

نام لوران به عنوان فیلمنامه‌نویس در تیتراژ نیامده به این دلیل که طبق قانون اتحادیه فیلمنامه‌نویسان آمریکا اگر ذیل عنوان فیلمنامه نام فیلمنامه‌نویس به همراه یکی از عوامل تولید فیلم مثل کارگردان بیاید این اتحادیه چنین تیتراژی را تایید نمی‌کند.

ملانی لوران گفته است که به صورت مستقیم مسئولیت تمام تغییرات زیاد فیلمنامه در طول فیلمبرداری بر عهده شخص اوست.

ملانی لوران هم درباره این اعتراضات گفته است: «اگر تهیه‌کنندگان می‌خواستند که یک فیلم آمریکایی در حال و هوای «کارآگاه واقعی» بسازند فکر می‌کنم باید شخص دیگری را برای کارگردانی انتخاب می‌کردند. آنها دلیلی داشتند که یک کارگردان زن از اروپا را برگزیدند. شیوه کاری من دربرگیرنده احساسات غریزی است که دارم. شما یک صحنه را فیلمبرداری می‌کنید به خانه می‌روید و احساس می‌کنید که لازم است فردا چیزهایی را تغییر دهید. این اضافه کردن لحظاتی از زندگی جاری در فیلمنامه است.»

فیلم «گالوستون» داستان قاتلی است که بعد از گریز از محل جنایت به شهر زادگاهش گالوستون برمی‌گردد. جایی که می‌خواهد انتقام بگیرد.

The post پشت پرده فیلم اقتباسی از کتاب خالق سریال True Detective چه خبر است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا