اخبار کسب و کار

کارگردان زن ایرانی برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم لندن

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

جشنواره فیلم لندن با درخشش کارگردان زن ایرانی پایان یافت. جشنواره فیلم لندن امروز یکشنبه ۲۱ اکتبر با نمایش فیلم «استن و الی» که درباره استنلی لورل و الیور هاردی دو کمدین بزرگ بود به نمایش‌های فیلم خاتمه داد. جوایز بهترین‌ فیلم‌ها هم روز گذشته اهدا شد که جایزه بزرگ به فیلم «جوی» ساخته سودابه مرتضایی رسید. درام سودابه مرتضایی درباره چرخه فاسد قاچاق انسان در اروپاست. فیلم «جوی» داستان یک زن جوان نیجریه‌ای را روایت می‌کند که در خیابان‌ها کار می‌کند تا هم قرض‌اش را به زن صاحبخانه‌اش بدهد و هم بتواند برای خانواده‌اش در نیجریه پول بفرستد و از آنها حمایت کند. او امیدوار است که برای دختر جوانش در وین هم بتواند زندگی بهتری فراهم کند. فیلم در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم لندن که شنبه برگزار شد جایزه بهترین فیلم را گرفت.

نمایی از فیلم جوی ساخته سودابه مرتضایی برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم لندن

لنی آبراهامسون، کارگردان فیلم «اتاق» و رییس هیات داوران، درباره انتخاب فیلم سودابه مرتضایی گفت: ««جوی» یک فیلم برانگیزاننده و منحصر به فرد است که تصویری ویران‌کننده از آدم‌هایی نشان می‌دهد که آنقدر به آنها فشار می‌آید تا سرانجام منفجر شوند. یک نگاه تازه و عریان و بدون پرده‌پوشی از قاچاق انسان که از نقطه نظر فمینیستی بیان شده است. کارگردان فیلم، سودابه مرتضایی به شیوه موفقیت‌آمیزی با شیوه‌ای شبیه مستند ما را درون زندگی زنان می‌برد و اجحاف و سوءاستفاده از آنها را نمایش می‌دهد بدون این که بخواهد از آن برای احساساتی کردن تماشاگر بهره ببرد.»

فیلم «دختر» ساخته لوکاس دونت درباره نوجوانی که می‌خواهد بالرین شود جایزه بهترین فیلم اول را گرفت.

«جوی» دومین فیلم بلند سودابه مرتضایی کارگردان ایرانی-اتریشی است. فیلم قبلی او به نام «ماکوندو» هم درباره مهاجرانی چچنی در وین بود که در چند جشنواره نامزد دریافت جایزه‌های مختلف شد.

در بخش‌های فرعی جشنواره فیلم لندن آثار مهمی مانند «برادران سیسترز» ژاک اودیار، «نخستین انسان» دیمین شزل و «سوگلی» یورگوس لانتیموس به نمایش درآمدند.

The post کارگردان زن ایرانی برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم لندن appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا