اخبار کسب و کار

دو مرد آلمانی مدعی شدند که توانسته‌اند سیستم تشخیص چهره میت ۲۰ پرو را گول بزنند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

تشخیص چهره دو بعدی (که گوشی‌های اندرویدی طی این چند سال از آن استفاده می‌کردند) چندان ایمن نیست و این موضوع دیگر خبر جدیدی محسوب نمی‌شود. اما از زمانی که اپل اولین سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی (که تحت‌عنوان فیس آی‌دی از آن یاد می‌شود) را معرفی کرده، امنیت این سیستم سروصدای زیادی به راه انداخت و قابلیت تشخیص چهره دیگر به چشم یک قابلیت ناامن دیده نمی‌شود. به همین خاطر، وقتی که دو مرد آلمانی موفق شده‌اند با چهره خود گوشی میت ۲۰ پرو را آنلاک کنند، بسیاری از سایت‌های تکنولوژی توجه زیادی به این خبر نشان داده‌اند.

میت ۲۰ پرو از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده می‌کند و به همین خاطر از لحاظ تئوری، امکان خطای این قابلیت باید حدود یک در میلیون باشد.

میت ۲۰ پرو از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده می‌کند و به همین خاطر از لحاظ تئوری، امکان خطای این قابلیت باید حدود یک در میلیون باشد. نکته‌ی جالب توجه در رابطه با این دو مرد این است که نه‌تنها آن‌ها دوقلو یا اصلا برادر نیستند، بلکه هیچ ارتباط خانوادگی با یکدیگر ندارند. مهم‌ترین شباهت این دو مرد از لحاظ کوتاه بودن موی سر و داشتن ریش است. یکی از آن‌ها عینک می‌زند ولی دیگری چنین کاری نمی‌کند و با این حال، آن‌ها موفق به آنلاک گوشی میت ۲۰ پرو شده‌اند. آن‌ها حتی برای انجام این کار دو گوشی مختلف را مورد بررسی قرار داده‌اند و هر بار همین نتیجه به دست آمده است.

هواوی هنوز در این رابطه اظهارنظر نکرده است. امیدواریم این ایراد ارتباط چندانی به سخت‌افزار نداشته باشد و با ارائه‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکل برطرف شود. با این وجود، همین که کارشناسان شرکت هواوی متوجه چنین مشکلی نشده‌اند، جای تعجب دارد.

منبع: GSM Arena

The post دو مرد آلمانی مدعی شدند که توانسته‌اند سیستم تشخیص چهره میت ۲۰ پرو را گول بزنند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا