اخبار کسب و کار

هواوی می‌خواهد کارت‌های حافظه نانو مموری را به استاندارد جدید تبدیل کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

مدیرعامل بخش گجت‌های مصرفی هواوی طی یک مصاحبه اعلام کرده که این شرکت می‌خواهد استاندارد کارت‌های حافظه نانو مموری را در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار دهد. هواوی امیدوار است که این استاندارد جایگزین کارت‌های حافظه microSD شود.روز گذشته گوشی‌های میت ۲۰ رسما معرفی شدند و آن‌ها اولین گوشی‌هایی هستند که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند.

هواوی پتنت‌های نانو مموری را در اختیار دارد؛ کارت‌های حافظه‌ای که کوچک‌تر از microSD هستند ولی از ظرفیت مشابه بهره می‌برند. اندازه این کارت‌های حافظه مشابه سیم‌کارت‌های نانو است و به همین خاطر می‌توان آن‌ها را در جایگاه مربوط به چنین سیم‌کارت‌هایی قرار داد.

سری گوشی‌های میت ۲۰ از کارت‌های حافظه نانو مموری پشتیبانی می‌کنند.

به گفته‌ی این مقام ارشد، در حال حاضر فقط شرکت هواوی این نانو مموری ها را می‌سازد ولی آن‌ها امیدوارند که به‌زودی دیگر شرکت‌ها هم به ساخت این کارت‌های حافظه روی می‌آورند. او در این باره می‌گوید: «تمام سازندگان کارت‌های حافظه microSD می‌توانند این محصول را تولید کنند.». در حال حاضر باقی شرکت‌ها بدون پرداخت حق امتیاز می‌توانند این محصول را تولید کنند ولی شاید در آینده‌ی نه‌چندان دور هواوی برای این کار خواستار پرداخت حق امتیاز شود. همچنین هواوی اعلام کرده که آن‌ها در حال مذاکره با دیگر شرکت‌ها برای ساخت این کارت‌های حافظه هستند.

اولین سری از نانو مموری ها از سرعت ۹۰ مگابایت بر ثانیه بهره می‌برد و در ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی ارائه شده‌اند. هواوی همچنین گفته که رابط‌هایی را عرضه می‌کند که به نانو مموری‌ها این امکان را می‌دهد به‌عنوان کارت‌های حافظه microSD یا SD هم انجام وظیفه کنند. با توجه به اینکه گوشی‌های هواوی بخش زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند را در بر می‌گیرند، احتمالا شرکت‌های زیادی ساخت این کارت‌های حافظه را آغاز خواهند کرد. اما ترغیب دیگر سازندگان گوشی‌ها به بهره‌گیری از یک استاندارد انحصاری، کاری سخت و احتمالا غیرممکن خواهد بود.

منبع: Android Authority

The post هواوی می‌خواهد کارت‌های حافظه نانو مموری را به استاندارد جدید تبدیل کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا