اخبار کسب و کار

«سنتور و تکنیک ۲» نوشته محسن غلامی منتشر شد

رسانه نوا – کتاب سنتور و تکنیک ۲ تالیف محسن غلامی و با محوریت تمرین آرپژ در نوازندگی ساز سنتور منتشر شد.

به گزارش رسانه نوا به نقل از تسنیم، مجموعۀ حاضر جلد دوم کتاب سنتور و تکنیک است که برای تمرین آرپژ در نوازندگی این ساز در نظر گرفته شده است.

محسن غلامی درباره انتشار این کتاب نوشته است: سعی شده حالت های متفاوت و مختلف آرپژ نوازی سنتور، در این کتاب مورد استفاده قرار گیرد تا هنرجویان با آشنایی نسبی از یک سری حالت های اجرایی آرپژ، بتوانند با خلاقیت در نوازندگی ساز سنتور، فرم های مناسب دیگر را نیز ابداع و به کار گیرند. همانند کتاب قبلی در این مجموعه سعی شده ابتدا ساختارملودیک قطعات حفظ شود تا از این طریق برای حفظ شدن و رسیدن به حس اصلی قطعات، هنرجویان به درک و دریافت بالاتری از تکنیک های سنتور نوازی دسترسی پیدا کنند.

او ادامه می‌دهد: به همین دلیل سعی شده فرم نوشتن آرپژها، همراه با ملودی مناسب باشد تا نوازندگان برای یادگیری قطعات و همچنین حفظ کردن آن، با کمترین مشکل مواجه شوند. در این کتاب بیست قطعۀ تمرینی در جهت فراگیری تکنیک های معمول آرپژ در نوازندگی سنتور نوشته شده و مترونوم و سرعت اجرایی آن نیزبه طور دقیق تنظیم شده است. در ابتدا نوازندگان میتوانند با سرعت کمتر از آنچه که بر روی قطعات نوشته شده، آنها را تمرین و اجرا نمایند و به تدریج اجرای قطعات را به سرعت اصلی برسانند. در مجموعۀ بعدی و جلد سوم این اثر، به تمرین و اجرای تکنیک هایی همانند قطعات دو صدایی (استقلال دست های راست و چپ) و سرمضرابها و… در سنتور نوازی پرداخته خواهد شد.

لوح صوتی این اثر نیز با نوازندگی خانم رویا باقرزاده اجرا شده و به همراه کتاب در دسترس قرار دارد.

امیدوارم که این اثر تا حدی بیانگر شیوه ها و تکنیک های متدوال نوازندگی سنتور باشد و برای علاقمندان به این ساز مفید واقع گردد.

نوشته «سنتور و تکنیک ۲» نوشته محسن غلامی منتشر شد اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا