اخبار کسب و کار

آرش نورایی: موسیقی مرز ندارد /انتشار آلبوم و آغاز تور کنسرت در ایران

رسانه نوا – آرش نورایی از آن دسته خوانندگانی است که از سواد آکادمیک موسیقی برخوردار است و اگر چه در زمینه خوانندگی شناخته شده اما ید طولایی در زمینه آهنگسازی و نوازندگی دارد.

اولین اجرای وی در سن چهارده سالگی در تالار عماد کرمان بود که تکنواری ساز پیانو را داشت. اجرا در اولین فستیوال بین المللی آواز درایتالیا، دعوت به دور پایانی فستیوال و دریافت جایزه از پرفسور آنجلینی رییس کنفدراسیون وکال جهان، دریافت جایزه خواننده باریتون در جشنواره آواز بلونیا، دریافت جایزه گروه برتر دربخش آواز جمعی جشنواره موسیقی فجر، دریافت جایزه ویژه حوزه هنری در جشنواره خنیاگران، اجرای کنسرت آلبوم «روزای بعدازتو» در هفت سانس در ایران، فروش یازده هزار نسخه آلبوم منتشر شده در سال ۹۵ و … از فعالیت ها و جوایز این خواننده است.

نورایی که پیش از این آلبوم پاپ «روزای بعداز تو» را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده، در جایگاه آهنگساز نیز با خوانندگان بسیاری همکاری کرده است. وی همچنین تک قطعاتی را به صورت مجاز روانه بازار موسیقی کشور کرده است و در حال حاضر آلبوم جدید را در دست تولید دارد که قرار است با یکی از شرکت های معتبر موسیقی آن را منتشر کند. با این خواننده گفت و گویی کرده ایم که می خوانید:

باتوجه به سبکی که فعالیت می‌کنید چطور نتوانسته اید در میان همسبکان خود چهره واقعی خود را پیدا کنید؟

سبک من سبک عجیب و غریبی نیست که بخواهم برای پیدا کردن چهره واقعی خودم و سبکم کار بغرنجی انجام بدهم. متاسفانه اوضاع کنونی جامعه که تاثیری مستقیم بر هنر آن نیز دارد، شرایط غیرقابل تصوری را برای عرصه هنر و بخصوص موسیقی رقم زده است. ضمن این که من فکر می کنم راه درست اگر چه یک شبه به موفقیت نمی رسد ولی به مرور به دست می آید و هنر و هنرمند می توانند به کمک آن به هدف اصلی و آرمانی خود نائل شوند.
من به عنوان کسی که سالهاست در زمینه موسیقی چه نوازندگی و چه خوانندگی و … فعالیت می کند، بر این باورم که کار خوب راه خودش را آهسته و پیوسته پیدا می کند و نیازی به این نیست که به دنبال به نمایش گذاشتن آن باشیم. من تلاشم را کرده ام تا در ژانری که فعالیت می کنم ، بهترین ها را ارائه دهم.

در این میان با چه موانعی دست و پنجه نرم کردید؟

متاسفانه در ایران موانع بسیاری بر سر راه هنرمند و دیده شدن و احیای هنر اوست. از روز اولی که گام اول در مسیر هنر را بر می دارید، باید با تک تک این موانع مواجه شوید و اگر درایت نداشته باشید، نمی توانید کاری از پیش ببرید. اصولا برای گذر از موانع باید صبوری به خرج داد، هر چند این موانع در ایران بسیار زیاد است اما باید علاوه بر توانایی ، درایت به خرج داد و از این گسل پرطمطراق عبور کرد. این موانع را می توان از صدور دیرهنگام مجوز عنوان کرد تا کم کاری شرکت های پخش و بازار موسیقی و …

شما ازمعدود خوانندگانی هستید که با انتشار تک قطعه میانه چندانی ندارید، چرا؟

من تک آهنگ هایی را منتشر کرده ام که خیلی با اقبال عمومی مواجه نشدند. من برای انتشار آلبوم بیش از تک آهنگ اعتبار قائلم چون فکر میکنم آلبوم می تواند به عنوان روزمه و کارنامه در زندگی هنری یک خواننده ثبت شود در حالی که با تک آهنگ، این امکان فراهم نیست. ضمن اینکه در آلبوم شما می توانید کارهای مختلفی از خواننده و عوامل آلبوم بشنوید و در مقام مقایسه برآیید . این در حالی است که تک اهنگ از چنین امکانی برخوردار نیست. به کمک آلبوم می توان یک خواننده و آهنگساز و … را نقد کرد و این اهمیت انتشار آلبوم را برای شخص من بیشتر می کند. برای همین بیشتر از تک آهنگ
به انتشار آلبوم فکر می کنم .

آلبوم پیشین شما از البوم‌های نسبتا پرهزینه بود که اتفاقا در زمان خود توانست نظر منتقدان را به خودجلب کند. فکر می‌کنید آیا با اقبال عمومی نیز مواجه شد؟

راستش در نوع خودش بله! ولی اینطور نشد که این آلبوم طیف وسیعی از مخاطبان موسیقی روز را با خود همراه کند. شاید توقع من چیزی بیش از این بود ولی در این حد استقبال عمومی هم کفایت می کرد تا بفهمم از این به بعد با چه زبانی از موسیقی با مردم ارتباط برقرار کنم. الان دیگر می دانم مردم چه نوع موسیقی ای گوش می کنند و می توانم بر اساس سلیقه و خواسته آنها نسبت به ساخت و تولید موسیقی اقدام کنم.

شما در خارج ازایران زندگی و کار می‌کنید ولی اصرار دارید در ایران و به صورت مجاز در زمینه موسیقی فعالیت کنید. چرا؟

من یک ایرانی ام و ریشه در این مرز و بوم دارم . پس حق دارم در این کشور کار کنم و موسیقی خود را به گوش مردم کشورم برسانم. شاید از ایران دور باشم ولی این دلیل نمی شود تا نسبت به هنر کشورم بی تفاوت باشم. ضمن اینکه موسیقی ایران را دوست دارم و نسبت به آن عرق دارم. دوست دارم موسیقی ایران را به گوش دوستانم در سرتاسر دنیا برسانم.

با توجه به اینکه موسیقی را درخارج از ایران خوانده‌اید، آیا موسیقی خارج را در ساخته‌ها و خوانده‌های خود درنظر می‌گیرید و تحت تاثیر آن هستید؟

طبیعتا زندگی در هر کشوری اخلاق و خصوصیات و حتی هنر هر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. هنر و موسیقی کشوری که در آن زندگی می کنم با توجه به اینکه مدتی در همانجا موسیقی خوانده ام، در موسیقی ای که کار می کنم بسیار پررنگ است.

چطور می‌توانید فضای موسیقی کشور را با آنچه بیرون از مرزها با ان سر و کار دارید و انچه که اجرا کرده و آلبوم می کنید، تمییز دهید؟

خوب با توجه به اینکه سفرهای بسیاری به ایران دارم، از موسیقی آن نیز دور نبوده ام. ضمن اینکه همواره پیگیر موسیقی همکاران و دوستانم بوده و هستم. از اتفاقاتی که در ایران می افتد مطلعم و مید انم در روز در هنر ایران چه می‌شود و چه نمی‌شود!

فکر می‌کنید فضای کافی برای شنیدن موسیقی شما وجود داشته باشد؟

هر نوع موسیقی مخاطب خاص خودش را دارد و من در جایگاه یک خواننده در سبکی که دارم می دانم که مخاطب خودم را دارم. جایگاه هر موسیقی مشخص است و هر موسیقی طرفدار خود را دارد بنابراین فکر می کنم فضای کافی برای شنیدن موسبقی من وجود داشته باشد و بتواند سلیقه های مختلفی را جذب کند.

با وجود تعدد خواننده در بازار موسیقی چطور ریسک می کنید و به انتشار آلبوم اقدام می‌کنید؟

ریسک نیست. من کار خودم را می کنم و به این فکر نمیکنم که از این راه کسب درآمد داشته باشم. بنابراین فکر نمی کنم در سبکم کار کردن ریسک باشد.

آلبوم پیش رو در ادامه کارهای قبلی شما است یا ورژن جدیدی را تجربه خواهید کرد؟

در همان سبک و سیاق آلبوم قبلی است اما اضافاتی نیز دارد و به موسیقی روز آمیخته است. این آلبوم با توجه به سلیقه روزمره مردم ایران ساخته شده است و با توجه به معیارهای روز موسیقی منتشر خواهد شد اما امضای من پای این آلبوم و قطعاتش خواهد بود.

برای برگزاری کنسرت برنامه خاصی درنظر دارید؟

بله قرار است در همزمانی با انتشار آلبوم جدیدم تور کنسرت های خود را در ایران آغاز کنم.

در پایان؟
موسیقی ایران ، یکی از هنرهای بی حد و مرز است و گستردگی خاص خود را دارد. من برای این که این موسیقی را به مردم جهان بشناسانم، تمام تلاش خود را خواهم کرد.

نوشته آرش نورایی: موسیقی مرز ندارد /انتشار آلبوم و آغاز تور کنسرت در ایران اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا