اخبار کسب و کار

چرا عاشق می‌شویم؟ از ریشه‌های عشق در مغز تا تپش جادویی آن در جسم

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

سوال «چرا عاشق شده‌ام؟» معمولا یکی از اولین سوال‌هایی است که به وقت عاشق شدن به ذهن آدم خطور می‌کند. البته بعد از سوال‌های مهم‌تری مثل «آیا او هم دوستم دارد؟‌» و… که همه‌مان با انواع و اقسام آن‌ها آشنایی داریم! اگر چه اسم کتاب چرا عاشق می شویم و ظاهر آن ممکن است این تصور را برای ما به وجود می‌آورد که با یک کتاب روانشناسی ارتباط مثل بقیه کتاب‌های این حوزه طرفیم و قرار است به ما کمک کند راحت‌تر دل محبوب‌مان را به دست آوریم و با او ارتباط مناسبی داشته باشیم اما باید بگویم که اصلا اینطور نیست؛ کتاب چرا عاشق می شویم به ماهیت و فرآیند عشق رمانتیک می‌پردازد. البته که آشنایی با فرآیند وقوع عشق قطعا به درک و بهبود آن بسیار کمک می‌کند.
هلن فیشر یک انسان‌شناس حرفه‌ای است در کتاب چرا عاشق می شویم بارویکرد‌های مختلف عشق را بررسی کرده است. او همراه همکارهایش تغییرات هورمونی و اسکن‌های مغزی افراد عاشق را بررسی کرده و با روانشناسان مختلفی گفتگو کرده است تا به این سوال بزرگ بشر پاسخ دهد که اکسیر عشق دقیقا چه کار می‌کند که مس زر می‌شود.

«همان گونه که بهترین شراب بهترین سرکه را تولید می کند، عمیق ترین عشق نیز به مرگبارترین نفرت بدل می گردد.»
چرا چنین است؟
چون عشق و نفرت در مغز انسان ارتباطی تنگاتنگ دارند. مدارهای اولیه نفرت/خشم نواحی آمیگدال تا هیپوتالاموس تا بخش خاکستری مغز را در وسط مغز در بر می گیرند. چند بخش دیگر مغز نیز در خشم درگیرند، از جمله اینسولا، بخشی از کورتکس که داده های درون بدن و حواس را جمع آوری می کند. اما کلید اصلی همین جاست: شبکه اصلی مغز برای خشم با مراکز کورتکس پیشانی مرتبط است. وقتی انسان و حیوان می فهمند که پاداش مورد نظرشان وصول شدنی نیست، این مراکز آمیگدال را فعال می کنند و موجب ایجاد خشم می شوند.

چه کسانی این کتاب را بخوانند؟

عاشق شدن اتفاقی است که برای هر کسی ممکن است بیفتد و آشنایی با مکانیسم‌های آن و دانستن اینکه در مغز یک آدم عاشق دقیقا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد بسیار جالب است. نمی‌توان این کتاب را فقط به دسته خاصی از افراد توصیه کرد. چون ورای سلیقه و حوزه مطالعاتی هر فرد این کتاب درباره یکی از شگفت‌انگیز‌ترین اتفاقات دنیاست که برای آدم‌ها رخ می‌دهد.
کتاب چرا عاشق می شویم را نشر ققنوس با ترجمه سهیل سمی در ۳۴۷ صفحه منتشر کرده. همچنین به تازگی نسخه صوتی این کتاب توسط نوین‌کتاب گویا نیز منتشر شده است.

می‎‌توانید نسخه صوتی یا الکترونیک این کتاب را با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود کنید.
کد تخفیف: off30

خرید کتاب از فیدیبو خرید نسخه صوتی از فیدیبو

The post چرا عاشق می‌شویم؟ از ریشه‌های عشق در مغز تا تپش جادویی آن در جسم appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا