اخبار کسب و کار

چرا گوشی‌های پیکسل ۳ گران‌ترین گوشی‌های گوگل هستند؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

با قیمت ۷۹۹ دلاری، پیکسل ۳ صد و پنجاه دلار گران‌تر از قیمت اولیه پیکسل ۲ است. مدل ایکس‌ال این گوشی هم ۸۹۹ دلار قیمت دلار دارد و این یعنی شاهد افزایش ۵۰ دلاری قیمت آن نسبت به مدل قبلی آن هستیم. هرچند این گوشی‌ها گران‌ترین پرچم‌داران موجود در بازار محسوب نمی‌شوند، ولی چنین افزایش قیمتی نارضایتی برخی از طرفداران پروپاقرص این گوشی‌ها را به همراه دارد. به‌خصوص وقتی که پرچم‌داری مانند وان‌پلاس بسیار از قابلیت‌های مشابه را با قیمت بسیار کمتر ارائه می‌کند.

با این حال، کیفیت یک گوشی هوشمند تنها وابسته به مشخصات سخت‌افزاری آن نیست. پیکسل ۳ همانند مدل‌های قدیمی خود، از دوربین فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و تا چند سال جدیدترین آپدیت‌های اندروید را دریافت می‌کند. گوگل تا سه سال پس از عرضه، انواع و اقسام آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای این گوشی‌ها عرضه می‌کند و چنین موضوعی در بین گوشی‌های اندرویدی چندان دیده نمی‌شود. در کنار موارد ذکر شده، این گوشی‌ها از سخت‌افزارهای بهتری بهره می‌برند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر و بهتر. طبق بررسی‌های اولیه، صفحه‌نمایش گوشی‌های پیکسل ۳ در مقایسه با نسل قبلی، از کیفیت بهتری بهره می‌برند و این موضوع به‌خصوص برای مدل ایکس‌ال صادق است که نمایشگر مدل قبلی آن مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. همچنین این گوشی‌ها با وجود اینکه از لحاظ اندازه کلی مشابه نسل قبلی خود هستند، اما مدل ایکس‌ال مجهز به نمایشگر ۶.۳ اینچی و برادر کوچک‌تر آن مجهز به نمایشگر ۵.۵ اینچی است.
  • بهبود دوربین اصلی. اگرچه گوگل در مراسم معرفی از گوشی‌های پیکسل ۳ به جزئیات سخت‌افزاری این دوربین چندان نپرداخت، اما مقامات این کمپانی به مجله Wired گفته‌اند سنسور این دوربین بهبود یافته و می‌تواند گستره‌های دینامیکی بیشتری را ثبت کند.
  • دوربین سلفی دوگانه. افزودن دوربین جدید در جلوی گوشی مطمئنا هزینه نهایی این گوشی را افزایش می‌دهد.
  • بدنه بهتر و پنل پشتی شیشه‌ای دو رنگ و پشتیانی از شارژ بی‌سیم. آیا بهره‌گیری از پنل پشتی شیشه‌ای دو رنگ هزینه‌ی بیشتری نسبت به پنل شیشه‌ای ساده دارد؟ شاید. در هر صورت این مشخصه به گوگل اجازه داده که فناوری شارژ بی‌سیم را برای این گوشی‌ها به ارمغان بیاورد. موضوعی که در گوشی‌های قبلی پیکسل سابقه نداشته است.
  • بهره‌گیری از باتری بزرگ‌تر در پیکسل ۳. گوشی پیکسل ۳ از باتری ۲۹۱۵ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که بزرگ‌تر از باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در پیکسل ۲ است.
  • تراشه امنیتی Titan M. این تراشه به کاربران پیکسل ۳ اجازه می‌دهد که نگرانی کمتری در رابطه با امنیت گوشی و محتوای درون آن داشته باشند.

باید به بهره‌گیری از حجم نامحدود برای ذخیره‌سازی عکس‌ها هم اشاره کنیم. کاربران پیکسل ۳ می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای خود را با کیفیت اصلی تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ در یک فضای نامحدود در گوگل فوتوز آپلود کنند. هرچند این موضوع توجیهی برای قیمت بالاتر پیکسل ۳ نیست، ولی به هرحال ویژگی مفیدی محسوب می‌شود که کاربران زیادی از آن بهره‌مند خواهند شد.

پیکسل 3

البته گوگل در زمینه‌ی برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری تصمیم گرفته تغییری اعمال نکند و در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

  • حافظه داخلی. پیکسل ۳ هم مانند مدل قبلی، تنها در مدل‌های مجهز به ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. با توجه به افزایش تعداد گوشی‌های پرچم‌دار بهره‌مند از حافظه‌های داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ مگابایتی، این موضوع با انتقاد برخی از کاربران مواجه شده است، به خصوص باید خاطرنشان کنیم که این گوشی‌ها از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی نمی‌کنند.
  • ۴ گیگابایت حافظه رم. هرچند بسیار از گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی از ۶ و حتی ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند، گوگل تصمیم گرفته همانند مدل قبلی، تنها ۴ گیگابایت حافظه رم را در پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال تعبیه کند.
  • باتری کوچک‌تر برای پیکسل ۳ ایکس‌ال.هرچند مدل کوچک‌تر از باتری حجیم‌تری بهره می‌برد، اما حجم باتری برادر بزرگ‌تر این گوشی، اندکی کاهش یافته است. پیکسل ۳ ایکس‌ال مجهز به باتری ۳۴۳۰ میلی‌آمپر ساعتی است ولی مدل قبلی آن از باتری ۳۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

منبع: The Verge

The post چرا گوشی‌های پیکسل ۳ گران‌ترین گوشی‌های گوگل هستند؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا