اخبار کسب و کار

با قابلیت‌های دوربین گوشی‌های پیکسل ۳ گوگل آشنا شوید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

از زمان معرفی نسل اول گوشی‌های پیکسل، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ی این گوشی‌ها، دوربین آن‌ها بوده است. این کیفیت فقط به سخت‌افزار دوربین‌ها برنمی‌گردد، بلکه گوگل با بهره‌گیری از دانش خود در زمینه‌ی الگوریتم‌ها و یادگیری ماشینی، موفق شده توانایی دوربین گوشی‌های ساخت خود را تا حد زیادی افزایش دهد و گوشی‌های پیکسل ۳ هم از این قاعده مستثنا نیستند. در این دو گوشی، بهبودهای سخت‌افزاری دوربین چندان محسوس نیست ولی از لحاظ نرم‌افزاری، گوگل قابلیت‌های جدیدی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است. البته هنوز برای بررسی تخصصی دوربین گوشی‌های پیکسل ۳ و مقایسه آن‌ها با رقبا زود است، اما فعلاً بهتر است که نگاهی به قابلیت‌های این دوربین بیندازیم.

مشخصات سخت‌افزاری دوربین گوشی‌های پیکسل ۳

مطابق معمول، گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال از دوربین اصلی و سلفی مشابهی بهره می‌برند. دوربین اصلی مجهز به سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی است که یک لنز با دیافراگم F/1.8 بر روی آن تعبیه شده است. در ضمن این دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال و دیجیتال هم بهره می‌برد. در جلوی گوشی هم شاهد بهره‌گیری از دوربین سلفی دوگانه ۸ مگاپیکسلی هستیم که یکی از آن‌ها واجد لنزی با F/1.8 و زاویه دید ۷۵ درجه و دیگری از یک لنز با دیافراگم F/2.2 و زاویه دید ۹۷ درجه بهره می‌برد و به همین خاطر یک لنز واید محسوب می‌شود.

گوگل باز هم تصمیم گرفته وقت زیادی را برای بهبود سخت‌افزاری این دوربین صرف نکند و تنها تغییر محسوس، حذف قابلیت فوکوس خودکار لیزری و جایگزین شدن آن با فناوری تشخیص فازی Dual Pixel است. مواردی مانند رزولوشن و اندازه سنسور و موارد این‌چنینی همچنان ثابت باقی مانده است. البته همانطور که ذکر کردیم، این بار شاهد بهره‌گیری از دوربین سلفی دوگانه هستیم که یکی از آن‌ها مجهز به لنز واید است و می‌تواند فضای بیشتری را برای عکس‌ها پوشش دهد.

به‌روزرسانی اپلیکیشن دوربین

پیکسل 3

گوگل این بار اپلیکیشن دوربین خود را بازطراحی کرده است. تأثیر iOS بر طراحی این اپلیکیشن مشهود است و حالا هرکدام از این حالت‌ها از صفحه‌ی اختصاصی خود بهره می‌برند و حرکت بین آن‌ها ساده‌تر شده است. از جمله تغییرات بارز این اپلیکیشن جدید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • گوگل لنز حالا با اپلیکیشن دوربین یکپارچه شده و این یعنی برای فعال کردن آن نیازی به انجام اقدامات جداگانه ندارید. با کمک این مشخصه، می‌توانید مواردی مانند آثار باستانی و انواع و اقسام گل‌ها را به‌راحتی شناسایی کنید. علاوه بر این، این هوش مصنوعی با شناسایی کالاهای مختلف می‌تواند موارد مشابه موجود در فروشگاه‌های اینترنتی را به شما پیشنهاد دهد.
  • ردیابی اشیاء حالا در اپلیکیشن دوربین پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال ارائه شده است. این یعنی فوکوس مثلاً بر حیوان متحرک قفل می‌شود و حتی در صورت حرکت پیوسته حیوان مذکور، سوژه همواره در حالت فوکوس قرار خواهد داشت.
  • حالت پرتره تا حد زیادی بهبود یافته است. در پیکسل ۳ می‌توانید شدت افکت بوکه را تنظیم کنید، فوکوس را از سوژه‌ای به سوژه‌ی دیگر تغییر دهید و در ضمن می‌توانید سوژه‌ی موردنظر را رنگی نگه دارید ولی منظره‌ی اطراف آن را سیاه‌وسفید کنید.

همانند سابق، این نرم‌افزار می‌تواند با قابلیت HDR پلاس کیفیت عکس را متحول کند. این قابلیت چندین عکس با نوردهی مختلف ثبت می‌کند و سپس بهترین بخش‌های هر فریم انتخاب می‌شود و در نهایت این بخش‌ها برای ایجاد عکس نهایی با هم ترکیب خواهند شد. تمام این کارها در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد و نتیجه‌ی نهایی، عکس‌هایی روشن‌تر، شفاف‌تر و در کل بهتر است. تراشه Visual Core هم همچنان وجود دارد و به برنامه‌های متفرقه این امکان را می‌دهد از قابلیت‌های نرم‌افزاری این دوربین بهره ببرند. اما این تمام قابلیت‌های نرم‌افزاری نیست. در ادامه به برخی امکانات جدید دوربین پیکسل ۳ نگاهی می‌اندازیم.

Top Shot

پیکسل 3

با قابلیت Top Shot، اپلیکیشن دوربین پیکسل ۳ کار کاربران را برای ثبت بهترین عکس در بهترین موقعیت ممکن، راحت‌تر می‌کند. طرز کار آن هم بدین‌صورت است که با باز شدن اپلیکیشن دوربین، به‌صورت خودکار فرایند ثبت عکس‌ها آغاز می‌شود و به همین خاطر وقتی بر دکمه‌ی مجازی شاتر ضربه می‌زنید، چند لحظه قبل و چند لحظه بعد از این اتفاق هم ثبت می‌شود و هوش مصنوعی می‌تواند بهترین عکس ممکن را انتخاب کند. چنین قابلیتی از مدت‌ها پیش در گوشی‌های رده بالا اکسپریا سونی هم وجود داشته است. گوگل می‌گوید تمام این عکس‌ها با فناوری HDR پلاس ثبت می‌شود و به همین خاطر این قابلیت کیفیت نهایی عکس‌ها را کاهش نمی‌دهد.

Super Res Zoom

پیکسل 3

این قابلیت نرم‌افزاری هم می‌تواند تا حد زیادی مثمر ثمر واقع شود. برخلاف گوشی‌هایی مانند آیفون XS و گلکسی نوت ۹، دوربین پیکسل ۳ به‌صورت تک لنز است و به همین خاطر از لنز تله‌فوتو برای زوم اپتیکال بهره نمی‌برد. با این حال، گوگل برای حل این مشکل، قابلیت Super Res Zoom را معرفی کرده است. همانطور که از اسم آن پیداست، این مشخصه می‌تواند صرفاً با قابلیت‌های نرم‌افزاری و با ترکیب چندین فریم عکس از سوژه واحد، کیفیت زوم دیجیتال را تا حد شگفت‌انگیزی افزایش دهد.

Night Sight

پیکسل 3

تمام گوشی‌های هوشمند حداقل از یک فلش بهره می‌برند اما عکاسی با فلش، نتایج چندان خوبی را ایجاد نمی‌کند. قابلیت Night Sight به کاربران اجازه می دهد که در محیط‌های تاریک، بدون استفاده از فلش، عکس‌های بهتر و روشن‌تری بگیرند. این قابلیت هم با ترکیب فریم‌های مختلف و انتخاب بهترین بخش‌های آن‌ها امکان‌پذیر شده ولی گوگل همچنین با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی، رنگ بخش‌های مختلف عکس را بهبود می‌بخشد. در تصویر بالا، می‌توانید تأثیر قابلیت Night Sight را در زمینه‌ی عکس‌برداری از یک محیط تاریک مشاهده کنید.

عکس‌های سلفی

پیکسل 3

دوربین سلفی دوگانه موجود در این دو گوشی می‌توانند کیفیت عکس‌های سلفی را تا حد زیادی افزایش دهند. به لطف بهره‌گیری از یک لنز واید، حالا کاربران به‌راحتی می‌توانند خود و دوستانشان را در یک فریم جای دهند. اخیراً گوشی‌های زیادی به بهره‌گیری از دوربین‌های سلفی دوگانه روی آورده‌اند که از جدیدترین آن‌ها می‌توانیم به گوشی ال‌جی V40 اشاره کنیم. البته لنزهای واید تا حدی مشکل‌زا هم هستند. به‌عنوان مثال این لنزها معمولاً حاشیه‌ی تصاویر را دفرمه می‌کنند و بهره‌گیری از آن‌ها برای تماس‌های ویدیویی هم چندان توصیه نمی‌شود. به همین خاطر بهتر است که در اکثر موارد از لنز معمولی دوربین سلفی استفاده شود و بهره‌گیری از لنز واید فقط به موارد به‌خصوصی محدود شود. در همین رابطه باید به قابلیت نرم‌افزاری Photo Booth هم اشاره کنیم که در هنگام خندیدن، شکلک درآوردن و کارهای این‌چنینی افراد، به‌صورت خودکار عکس‌های مختلفی را ثبت می‌کند.

منبع: Phone Arena

The post با قابلیت‌های دوربین گوشی‌های پیکسل ۳ گوگل آشنا شوید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا