اخبار کسب و کار

گیلرمو دل تورو: «روما» یکی از ۵ فیلم برتر تاریخ سینما است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

گیلرمو دل تورو کارگردان مکزیکی در پنجاه و ششمین جشنواره فیلم نیویورک حاضر شده و فیلم «روما» (Roma) ساخته آلفونسو کوارون، دوست، همکار و هموطنش را یکی از ۵ فیلم محبوبش در کل تاریخ سینما توصیف کرده.

گیلرمو دل تورو خود با فیلم «شکل آب» (The Shape of Water) موفق شد در سال ۲۰۱۷ جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را به دست آورد. شکل آب در اسکار ۲۰۱۸ هم خوش درخشید و جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را نصیب عواملش کرد.

رم هشتمین فیلم بلند آلفونسو کوارون و اولین فیلم او پس از ساخت جاذبه (Gravity) در سال ۲۰۱۳ است. فیلمی که بابت آن جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین تدوین را تصاحب کرد. جدیدترین ساخته کوارون ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) در سینماها و همچنین از طریق شبکه نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

امسال گیلرمو دل تورو یکی از اعضای هیات داوران جشنواره ونیز بود و شیر طلایی هفتاد و پنجمین دوره از جشنواره فیلم ونیز به فیلم رم ساخته آلفونسو کوارون رسید تا برای دومین سال متوالی یک کارگردان مکزیکی این جایزه را تصاحب کند. روما به عنوان نماینده مکزیک در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار ۲۰۱۹ هم حضور دارد. این فیلم سینمایی که روایت آن در اوایل دهه ۷۰ می‌گذرد یک سال از زندگی یک خانواده طبقه متوسطی و خدمتکارشان در شهر مکزیکو سیتی را دنبال می‌کند و فیلم‌نامه آن به نوعی از زندگی خود کارگردان و دوران کودکی‌اش در مکزیکو سیتی سرچشمه گرفته است.

دل تورو خطاب به مخاطبان جشنواره فیلم نیویورک گفت: «روما برای من نقطه اوج فعالیت حرفه‌ای «آلفونسو» بود. وقتی برای اولین بار فیلم را دیدم به خودش گفتم این فیلم فقط بهترین فیلمت نیست، یکی از پنج فیلم برتر همه تاریخ است. البته مغرور نشو؛ چون بین پنج‌ فیلم برتر، پنجمی است».

دل تورو درباره قدرت فیلم می‌گوید سینما در بالاترین وجه و کارکرد خود نوعی «خاطره» است. به ما چیزهایی می‌گوید که بخاطر می‌آوریم‌شان بی‌آنکه برای‌مان اتفاق افتاده باشند. ما آن‌ها را مثل تجربیات خودمان از سر می‌گذرانیم.

روما در حال حاضر از نظر بسیاری از کارشناسان به عنوان پرشانس‌‎ترین فیلم تولیدشده توسط نت‌فلیکس در مراسم اسکار ۲۰۱۹ در نظر گرفته می‌شود. حتی گفته شده که نت‌فلیکس صرفا بخاطر این فیلم در سیاست‌های همیشگی‌اش تجدید نظر کرده و نوعی استراتژی متفاوت را درباره اکران رم در سینماها پیگیری می‌کند.

روما هشتمین فیلم بلند آلفونسو کوارون و اولین فیلم او پس از ساخت جاذبه (Gravity) در سال ۲۰۱۳ است. فیلمی که بابت آن جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین تدوین را تصاحب کرد. جدیدترین ساخته کوارون ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) در سینماها و همچنین از طریق شبکه نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

The post گیلرمو دل تورو: «روما» یکی از ۵ فیلم برتر تاریخ سینما است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا