اخبار کسب و کار

مایکروسافت سرویس استریم بازی راه می‌اندازد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

مایکروسافت از یک سرویس استریم بازی رونمایی کرده است. این سرویس که فعلا Project xCloud نام دارد، قرار است امکان تجربه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس را روی هر دستگاهی فراهم کند. مایکروسافت می‌گوید که هر صفحه‌ی نمایشی می‌تواند تبدیل به یک دستگاه برای تجربه‌ی بازی شود و این سرویس جدید، بازی‌کننده را در تمرکز قرار می‌دهد، نه پلتفرم‌ها را.

طبق اطلاعاتی که مایکروسافت از سرویس Project xCloud ارایه داده، شرکت‌های بازی‌سازی به سادگی می‌توانند بازی‌های خود را به صورت استریم شده به مخاطب بیشتری ارایه دهند و هیچ کار بیشتری هم لازم نیست از سوی شرکت‌ها برای اجرای این بازی‌ها انجام شود.

مایکروسافت می‌گوید که می‌توان از Project xCloud روی شبکه‌های ۴G و در آینده‌ی نزدیک ۵G هم استفاده کرد.

تیم سازنده‌ی سرویس استریم بازی مایکروسافت، طوری Project xCloud را طراحی کرده‌اند که بتواند بخش‌های مورد نیاز و لازم یک کنسول ایکس‌باکس وان را در کنار هم قرار دهد و زیرساخت‌های لازم برای اجرا یک بازی به صورت لازم را به بهترین شکل ممکن فراهم کند.

به لطف سرورهای قدرتمند Azure مایکروسافت که در ۵۴ ناحیه‌ی مختلف دنیا قرار دارند، بازی‌کننده‌ها و کسانی که از سرویس Project xCloud استفاده می‌کنند، بدون هیچ مشکلی در هر نقطه‌ی دنیا بهترین تجربه استریم بازی را دریافت می‌کنند. البته حتی بدون در نظر گرفتن وضعیت ارتباطات کشور ما، می‌توانیم به جرات بگوییم که در حال حاضر کشورهای زیادی نیستند که می‌توانند به خوبی یک بازی را بدون تاخیر و مشکل استریم کنند.

در کنار خود سرویس استریم بازی، مایکروسافت هم‌چنین در حال طراحی یک سیستم کنترل برای صفحه‌های لمسی است تا افراد حتما هم لازم نداشته باشند از یک دسته‌ی بازی استفاده کنند.

در راستای حل مشکل تاخیر در دریافت و ارسال داده، تیم تحقیق و توسعه‌ی مایکروسافت مشغول کار روی تکنولوژی‌های جدیدی برای فشرده کردن ویدیو است.

برخلاف دیگر سرویس‌های استریم بازی امروزی، مایکروسافت می‌گوید که می‌توان از Project xCloud روی شبکه‌های ۴G و در آینده‌ی نزدیک ۵G هم استفاده کرد. مایکروسافت در حال حاضر سرویس استریم بازی خود را با سرعت ۱۰ مگابیت در ثانیه به خوبی اجرا می‌کند.

مایکروسافت هم‌چنین در حال طراحی یک سیستم کنترل برای صفحه‌های لمسی است.

در نمایشگاه E3 2018 امسال و در کنفرانس مایکروسافت بود که برای اولین بار از تلاش این شرکت برای راه اندازی یک سرویس استریم بازی شنیدیم.

چند ماه پیش هم شایعه‌ای دیگر شنیده بودیم که می‌گفت مایکروسافت در کنار ایکس‌باکس بعدی، یک مدل ارزان از ایکس‌باکس عرضه خواهد کرد که شبیه به یک ست تاپ باکس عمل و بازی‌ها را استریم می‌کند.

در سال ۲۰۱۹ سرویس استریم بازی مایکروسافت به صورت آزمایشی در برخی مناطق راه اندازی خواهد شد.

دانلود

  • mp4

منبع: IGN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post مایکروسافت سرویس استریم بازی راه می‌اندازد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا