اخبار کسب و کار

شبکه اجتماعی گوگل پلاس تعطیل می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

شبکه اجتماعی گوگل پلاس که علی‌رغم تلاش‌های گسترده گوگل هیچوقت آن‌چنان که باید و شاید مورد توجه کاربران قرار نگرفت، تعطیل می‌شود. گوگل ساعاتی پیش در وبلاگ رسمی خود پستی منتشر کرد که در جریان پروژه‌ی امنیتی Strobe که به هدف پیدا کردن ضعف‌های امنیتی سرویس‌های این شرکت کلید خورده، متوجه یک باگ امنیتی در گوگل پلاس شده‌اند. این باگ از سال ۲۰۱۵ وجود داشته و در نهایت در مارس ۲۰۱۸ متوجه این موضوع شده‌اند و آن را برطرف کرده‌اند.

گوگل اعلام کرده که طبق بررسی آن‌ها، این باگ مورد سوء استفاده قرار نگرفته است.

البته گوگل اعلام کرده که طبق بررسی آن‌ها، این باگ مورد سوء استفاده قرار نگرفته که احتمالا این موضوع تا حد زیادی به عدم محبوبیت این شبکه اجتماعی برمی‌گردد. در هر صورت هکرها با سوء استفاده از این باگ می‌توانستند به اطلاعاتی مانند نام، آدرس ایمیل، شغل، جنسیت و سن کاربران دست پیدا کنند.

گوگل می‌گوید که شبکه اجتماعی گوگل پلاس کاربران فعال قابل توجهی ندارد و بیش از ۹۰ درصد کاربران در هر مراجعه کمتر از ۵ ثانیه وقت صرف می‌کنند. به خاطر همین عدم محبوبیت و افشای این باگ، گوگل در نهایت تصمیم گرفته این شبکه اجتماعی را طی ده ماه آینده برای کاربران معمولی تعطیل کند. البته کسب‌وکارها و شرکت‌هایی که برای برقراری ارتباط بین کارکنان خود از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، همچنان می‌توانند چنین کاری را انجام دهند و این سرویس برای این دسته از افراد تعطیل نخواهد شد.

علاوه بر تعطیلی گوگل پلاس، این شرکت اعلام کرده تنظیمات امنیتی جدیدی را برای دیگر سرویس‌های خود ارائه می‌دهد. تغییرات اعمال شده بر API این سرویس‌ها دسترسی توسعه‌دهندگان را به اطلاعات گجت‌های اندرویدی و جیمیل را محدودتر می‌کند. در همین رابطه، تنها اپلیکیشن‌هایی که قابلیت‌های سرویس جیمیل را افزایش می‌دهند، مانند اپلیکیشن‌هایی که نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کنند، می‌توانند به اطلاعات گسترده جیمیل دسترسی داشته باشند. در ضمن همین توسعه‌دهندگان هم همواره زیر ذره‌بین گوگل قرار می‌گیرند تا سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد.

در نهایت با توجه به اینکه کمتر کاربری از شبکه اجتماعی گوگل پلاس استفاده می‌کند، این خبر احتمالا واکنش‌های چندانی در پی نخواهد داشت. در هر صورت اگر از کاربران این سرویس بوده‌اید، ده ماه فرصت دارید که از اطلاعاتی که در این پلتفرم ذخیره کرده‌اید، نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

The post شبکه اجتماعی گوگل پلاس تعطیل می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا