اخبار کسب و کار

باکس آفیس؛ بهترین اکتبر تاریخ سینما با ونوم و ستاره‌ای متولد شده است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم ونوم رکورد افتتاحیه در ماه اکتبر را شکست در حالی که فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» هم در گیشه سینماهای جهان فروش خوبی داشت و هم منتقدان را راضی کرد. این هفته نوبت کمپانی سونی بود که در تعطیلات رکورد بزند و با رقم فروش هنگفت ۸۰ میلیون دلاری فیلم «ونوم» در صدر جدول پرفروش‌ها قرار بگیرد. به این ترتیب فیلم «ونوم» رکورد فروش ماه اکتبر را با بیش از ۲۰ میلیون دلار بیشتر به نسبت فیلم قبلی زد. فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» هم به نسبت خوش درخشید و ۴۰ میلیون دلار فروخت. به این ترتیب اکتبر سال ۲۰۱۸ تبدیل به پرفروش‌ترین اکتبر گیشه‌های سینما شد.

نکته جالب این که میان ده فیلم برتر پرفروش هنوز هم فیلم «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» دیده می‌شود. کمدی رمانتیکی که می‌توان آن را از لحاظ گیشه پدیده امسال به حساب آورد.

فیلم «ونوم» محصول کمپانی سونی در ۴۲۵۰ سینما اکران شد و نه تنها توانست در صدر جدول پرفروش‌های ماه قرار بگیرد که رکورد فیلم «جاذبه» آلفونسو کوارون را هم شکست. فیلم «جاذبه» در سال ۲۰۱۳ با فروشی معادل ۵۵.۷ میلیون دلار توانسته بود پرفروش‌ترین افتتاحیه ماه اکتبر را از آن خودش کند. در حال حاضر این دومین افتتاحیه پرفروش امسال است. مقام اول در اختیار فیلم «سولو: داستان جنگ ستارگان» است که در افتتاحیه‌اش ۸۴.۴ میلیون دلار فروخت. مقام سوم هم در اختیار فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک» اولین فیلم از سری «انت من» است که ۷۵.۸ میلیون دلار در افتتاحیه‌اش فروخت. هم «سولو: داستان جنگ ستارگان» و هم «مرد مورچه‌ای و زنبورک» بعدتر در گیشه‌های سینمای آمریکا فروشی بالای ۲۱۰ میلیون دلار داشتند اما قبل از اینکه درباره «ونوم» بخواهیم در این حد پیش برویم باید ببینیم که آخر هفته آینده فروش‌اش چطور خواهد بود.

نقدهای منتقدان روی فیلم «ونوم» اکثرا منفی بوده است. و حتی در سایت سینمااسکور هم از دید تماشاگران امتیاز B+ دریافت کرده که امتیازی مشابه فیلم‌های «جوخه انتحار» و «لیگ عدالت» است. درنتیجه از همین حالا باید «ونوم» را جزو فیلم‌های ابرقهرمانی دانست که چندان موردتوجه قرار نگرفته‌اند. از میان این فیلم‌های ابرقهرمانی «لیگ عدالت» با توجه به نظرات منفی در هفته دوم اکرانی ۵۶ درصد افت فروش داشت. اما نکته مهم برای «ونوم» این است که در حال حاضر روی پرده سینماها هیچ فیلم ابرقهرمانی دیگری نیست که رقیب آن محسوب شود.

نکته جالب توجه دیگر اینکه همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد ۵۹ درصد از مخاطبان فیلم مرد هستند و تنها ۳۶ درصد آنها سن‌شان ۲۵ سال یا بالاتر است. در حالی که مثلا در مورد فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک» ۴۶ درصد مخاطبان بالای ۲۵ سال داشتند.

در بازارهای بین‌المللی فیلم «ونوم» از ۵۸ کشوری که در آن اکران شده فروشی معادل ۱۲۵.۵ میلیون دلار داشته است. در میان همه کشورها کره جنوبی با فروش ۱۵.۷ میلیون دلاری پیشتاز بوده است. قهرمان فیلم «ونوم» ادی بروک یا همان ونوم است که تام هاردی نقش‌اش را بازی می‌کند. او صاحب قدرت سیمبیوت‌ها (یک نژاد خیالی) شده و حالا باید بین کاراکتر خودش و کاراکتر ونوم که در حقیقت جهش یافته اوست تعادل برقرار کند تا بتواند زندگی‌اش را نجات بدهد. امتیاز متاکریتیک فیلم ۳۵ از ۱۰۰ است. منتقدان می‌گویند که ممکن است یکی دو نکته جالب برای طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی داشته باشد اما فیلمنامه‌اش آنقدر ضعیف است که در حقیقت هیچ حس واقعی از سرگرمی هم به شما نمی‌دهد.

در رتبه دوم جدول فروش فیلم منتقدپسند «ستاره‌ای متولد شده است» بردلی کوپر قرار دارد. محصول کمپانی برادران وارنر که در جشنواره ونیز اکران شد و توجه‌ها را به خودش جلب کرد. فروش افتتاحیه فیلم خیلی خوب و ۴۱.۵ میلیون دلار بود. فیلم با بازی بردلی کوپر و لیدی گاگا بازسازی شده یک فیلم موزیکال کلاسیک است که تا به حال سه نسخه از آن یک‌بار با بازی جودی گارلند و یک‌بار با حضور باربارا استرایسند پیش از این روی پرده رفته است. فیلمی که منتقدان دوستش دارند و معتقدند شانس زیادی در فصل جوایز دارد. داستان یک ستاره جوان موسیقی که به کمک یک ستاره قدیمی رو به افول الکلی موفق می‌شود قله‌های موسیقی را فتح کند. منتقدان به فیلم امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ را داده‌اند.

فیلم خارج از آمریکا در ۳۱ بازار جهانی اکران شده است. در حال حاضر بیشترین فروش‌اش از بازار انگلستان است که توانسته ۵.۳ میلیون دلار در آن بفروشد.

بقیه فیلم‌ها تقریبا همان‌هایی هستند که هفته‌های گذشته هم در جدول فروش قرار داشتند. نکته جالب اینکه میان ده فیلم برتر پرفروش هنوز هم فیلم «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» دیده می‌شود. کمدی رمانتیکی که می‌توان آن را از لحاظ گیشه پدیده امسال به حساب آورد. از یک کارگردان آمریکایی با رگه سنگاپوری که فیلمش درباره تفاوت‌های فرهنگ آمریکایی و سنگاپوری است. بدون هیچ بازیگر ستاره‌ای که بشناسیم با یک کارگردان نسبتا گمنام فیلم هم در بازار آمریکا و هم بازارهای آسیایی فروش فوق‌العاده‌ای داشته است. منتقدان هم از آن بدشان نمی‌آید و به فیلم امتیاز ۷۴ از ۱۰۰ را داده‌اند.

نام فیلم هفته اکران فروش
ونوم ۱ ۸۰
ستاره‌ای متولد شده است ۱ ۴۲.۶
پاکوتاه ۲ ۴۲.۸
مدرسه شبانه ۲ ۴۶.۸
خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش ۳ ۵۵.۱
یک لطف ساده ۴ ۴۹
راهبه ۵ ۱۱۳.۴
مهمانی جهنم ۲ ۸.۹
آسیایی‌های ثروتمند دیوانه (آسیایی‌های خرپول) ۸ ۱۶۹.۱

باکس آفیس هفته گذشته: یک مشت فیلم کمدی و ترسناک پرفروش ضعیف

The post باکس آفیس؛ بهترین اکتبر تاریخ سینما با ونوم و ستاره‌ای متولد شده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا