اخبار کسب و کار

گوگل به زودی رابط کاربری Wear OS را بهبود می‌بخشد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

اگر شما هم یکی از ساعت‌های مبتنی بر Wear OS جدید را دارا باشید، در طول ماه آینده میلادی یک بروزرسانی برای ساعت شما عرضه می‌شود که پس از آن هربار در صفحه اصلی ساعت سوایپ کنید، با امکانات جدیدی روبرو می‌شوید. علاوه بر تغییرات ظاهری جدید در Wear OS، گوگل بخشی برای فیدهای گوگل اسیستنت به ساعت اضافه می‌کند و همچنین دسترسی به Google Fit نیز راحت‌تر خواهد شد.

Wear OS 1 که درواقع بر مبنای همان سیستم عامل اندروید ور بود، نیاز شدیدی به تغییر رابط کاربری داشت تا هم از نظر کاربری و هم نظر ظاهری، بهبود یابد. حالا این تغییرات را در ور او اس ۲ شاهد خواهیم بود و اکنون دسترسی به اپلیکیشن‌ها و تغییر واچ فیس‌ها و همینطور خواندن اعلان‌ها، بهتر و راحت‌تر شده است. در نسخه کنونی ور او اس اگر به چپ یا راست سوایپ کنید، واچ فیس ساعت تغییر می‌کند اما در ور او اس ۲ برای چنین کاری باید انگشت خود را روی صفحه ساعت نگه دارید تا بتوانید واچ فیس را تغییر دهید.

به صورت خلاصه، تغییرات ژست‌های حرکتی در صفحه واچ فیس در ور او اس ۲ به شکل زیر خواهد بود:

  • سوایپ به سمت راست: باز شدن فید گوگل اسیستنت
  • سوایپ به سمت چپ: باز شدن گوگل فیت
  • سوایپ به سمت بالا: مشاهده اعلان‌ها
  • سوایپ به سمت پایین: باز شدن تنظیمات سریع یا همان Quick Settings
  • نگه داشتن انگشت روی واچ فیس: تغییر واچ فیس
  • فشردن کوتاه دکمه اصلی ساعت: مشاهده اپلیکیشن‌ها
  • فشردن طولانی مدت دکمه اصلی ساعت: استفاده از دستار صوتی گوگل اسیستنت

خب بگذارید تغییرات را یک به یک بررسی کنیم. بزرگترین تغییر را در تصویر متحرک بالا می‌توانید ببینید: فید خبری گوگل اسیستنت. این بخش طراحی شده تا اتفاقات پیش روی شما در طول روز مثل رویدادهای تقویم، آب و هوا و چیزهایی از این دست را به شما نشان می‌دهد. این بخش درواقع بسیار شبیه به واچ فیس سیری در ساعت‌های اپل واچ خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که گوگل این قسمت را چه خواهد نامید. درواقع بیشتر به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد گوگل اسیستنت را همه جا قرار دهد و درباره اسم آن در هر بخش، حساسیت به خرج نداده و آن را صرفا گوگل اسیستنت می‌نامد.

بخش بعدی اعلان‌ها خواهد بود که درواقع مثل قبل کار می‌کند و همچنان همان اعلان‌های روی موبایل‌تان را به شما نشان می‌دهد. اگر هم اعلان‌ها را حذف کنید، از روی گوشی شما حذف خواهد شد. همچنین بسیاری از اپلیکیشن‌ها این امکان را می‌دهند که به اعلان‌ها از روی ساعت پاسخ دهید. بهترین تغییر در این قسمت، رابط کاربری بوده که گوگل سعی کرده با مشکی کردن پس زمینه، تمرکز را روی محتوای اعلان‌ها بگذارد. تمام اعلان‌ها نیز در یک صفحه پیوسته و قابل اسکرول نمایش داده می‌شود که باعث می‌شود تجربه کاربری بهتری در این بخش داشت.

سوایپ کردن به سمت چپ در صفحه واچ فیس، شما را به رابط کاربری گوگل فیت منتقل می‌کند که در این صفحه نیز دو حلقه آبی و سبز وجود دارد. حلقه آبی مربوط به مدت زمانی است که شما فعالیت فیزیکی، مثل راه رفتن، داشته‌اید و حلقه دوم مربوط به تعداد دفعاتی است که ضربان قلب شما به سبب فعالیت ورزشی، بالا رفته است. هر زمان که این حلقه‌ها به صورت کامل پر شوند، آن‌ها از دایره به هشت ضلعی تبدیل می‌شوند.

آخرین مورد نیز مربوط به سوایپ کردن به سمت پایین می‌شود که شما را به صفحه تنظیمات سریع می‌برد که دو تنظیم جدید در این بخش می‌بینیم: اولی برای پیدا کردن گوشی شماست و دیگری برای دسترسی سریع به Google Pay. این روزها ساعت‌های مبتنی بر Wear OS بیشتری با چیپست NFC عرضه می‌شوند و این بخش در تنظیمات سریع برای این بوده که مطمئن شوید چیپست NFC ساعت شما روشن و آماده پرداخت است. البته که این ویژگی برای کاربران ساکن ایران کاربردی ندارد متاسفانه، اما امیدواریم روزی شاهد پرداخت‌های موبایلی با NFC در کشورمان باشیم.

پس از اینهمه تغییرات، مورد عجیب اینجاست که گوگل هنوز نخواسته بگوید این نسخه از Wear OS چه ورژنی خواهد داشت. ممکن است این نسخه ور او اس ۲.۱ یا حتی ۲.۵ یا هر عددی باشد. در مجموع باید بگوییم این یک بروزرسانی بدون سر و صدا برای پلتفرمی است که حداقل می‌توان گفت سال بدون سر و صدایی هم داشته است. هرچه باشد، خوشحالیم از اینکه گوگل ور او اس را فراموش نکرده و یک بروزرسانی خیلی خوب برای آن آماده کرده اما همه چیز را نمی‌شود با نرم افزار حل کرد!

Wear OS بیش از آنکه به تغییرات نرم‌افزاری نیاز داشته باشد، به یک پردازنده جدید نیاز دارد.

بزرگترین مشکل ساعت‌های اندرویدی امروزی، پردازنده آن‌هاست. ما هنوز منتظر یک پردازنده جدیدتر و بروزتر برای ساعت‌های مبتنی بر ور او اس هستیم. در حال حاضر شرکت‌های مختلف فعال در زمینه پوشاک و فشن، ساعت‌های مبتنی بر Wear OS را عرضه می‌کنند و هر کدام زیبایی خاص خود را دارند اما در عین حال همگی آن‌ها از چند نظر با هم یکی هستند: این ساعت‌ها خیلی ضخیم هستند، همه‌شان در یک سطح کند هستند، ساعت‌های دایره‌ای شکل نهایتا یک روز عمر باتری دارند که بخش زیادی از وجود این مشکلات به پردازنده قدیمی و البته غیر بهینه اسنپ‌دراگن Wear 2100 مربوط می‌شود. خوشبختانه کوالکام گفته به زودی پردازنده جدید خود برای پوشیدنی‌ها را عرضه می‌کند اما با این وجود هم امروز یک ساعت جدید با پردازنده قدیمی معرفی شد و این روند، این پلتفرم را خسته کننده کرده است.

اما امسال اولین سالی است که گوگل قصد دارد یک ساعت اندرویدی بسازد. همچنین بروزرسانی جدید ور او اس به علاوه بهبود رابطه کاربری گوگل فیت، همه و همه نوید این را می‌دهند که گوگل قصد دارد وضعیت ساعت‌های این پلتفرم را بهبود ببخشد. یکی از مزیت‌های ساعت‌های Wear OS این است که هم با آیفون و هم با اندروید سازگار بوده و این یعنی گوگل اگر محصول بی نقصی را معرفی کند، ممکن است نظر دارندگان آیفون را هم جلب کند. شما درباره ساعت‌های مبتنی بر Wear OS چه فکر می‌کنید؟ آیا آینده درخشانی در انتظار این ساعت‌ها خواهد بود؟

منبع: TheVerge

The post گوگل به زودی رابط کاربری Wear OS را بهبود می‌بخشد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا