اخبار کسب و کار

بهترین گوشی اندرویدی از نظر کاربران چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

سایت Android Authority که یکی از مشهورترین سایت‌های تکنولوژی محسوب می‌شود، چندی پیش از کاربران خود خواست که ویژگی‌های بهترین گوشی اندرویدی ۲۰۱۸ را که برای آن‌ها کاملا ایدئال است از بین پرچم‌داران فعلی مشخص کنند. در این نظرسنجی حدود ۲۰۰۰ کاربر شرکت و مواردی مانند بهترین صفحه‌نمایش، عملکرد و دوربین موجود در گوشی‌های اندرویدی را انتخاب کردند. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم این نظرسنجی پیش از معرفی گلکسی نوت ۹ انجام شده و به همین خاطر در این نظرسنجی این گوشی حضور نداشته است.

صفحه‌نمایش

گلکسی اس 9 پلاس

  • مقام اول: گلکسی اس ۹ پلاس ـ (۶۲.۲ درصد)
  • مقام دوم: ال‌جی V30 ـ (۲۰.۲ درصد)
  • مقام سوم: پیکسل ۲ ـ (۶.۵ درصد)
  • مقام چهارم: ال‌جی G7 ThinQ ـ (۵.۷ درصد)

بخش اعظمی از شرکت‌کنندگان، صفحه‌نمایش موجود در گوشی اندرویدی گلکسی اس ۹ پلاس را به‌عنوان صفحه‌نمایش ایدئال خود انتخاب کرده‌اند. این نمایشگر ۶.۲ اینچی سوپر AMOLED از رزولوشن QHD پلاس، نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ و حاشیه‌های خمیده بهره می‌برد. در مقام دوم، صفحه‌نمایش V30 قرار دارد که این هم از تکنولوژی اولد و رزولوشن QHD پلاس بهره می‌برد اما اندازه آن ۶ اینچ و نسبت تصویر آن ۱۸:۹ است و حاشیه‌های خمیده ندارد.

نکته‌ی قابل توجه این نظرسنجی، قرار گرفتن صفحه‌نمایش پیکسل ۲ در مقام سوم است که با داشتن اندازه‌ی ۵ اینچی مورد توجه کاربران علاقه‌مند به صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر قرار گرفته است. این نمایشگرها انرژی کمتری را مصرف می‌کنند و خوش‌دست‌تر هم هستند.G7 ThinQ چهارم شده که احتمالا به خاطر بهره‌گیری این گوشی از صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی و وجود بریدگی نمایشگر بوده است. حدود ۵ درصد کاربران هم گزینه‌های دیگری را انتخاب کرده‌اند.

عملکرد

وان‌پلاس 6

  • مقام اول: وان‌پلاس ۶ ـ (۷۲.۴ درصد)
  • مقام دوم: گلکسی اس ۹ پلاس ـ (۲۲.۴ درصد)
  • مقام سوم: هواوی P20 پرو ـ (۳.۹ درصد)

در مورد عملکرد، گوشی اندرویدی وان‌پلاس ۶ که از اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد، با قاطعیت در رتبه اول قرار گرفته است. رتبه‌ی دوم از آن گلکسی اس ۹ پلاس شده که مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ یا اگزینوس ۹۸۱۰ است و از ۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

هواوی P20 پرو در مقام سوم جای گرفته است که همانند اس ۹ پلاس از ۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد اما مجهز به تراشه ساخت خود یعنی Kirin 970 است.۱.۴ درصد از کاربران هم گزینه‌ها دیگری را انتخاب کرده‌اند که از بین آن‌ها بیشترین درصد مربوط به پیکسل ۲ ایکس‌ال است که از تراشه قدیمی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

دوربین

هواوی P20 پرو

  • مقام اول: هواوی P20 پرو ـ (۴۴.۴ درصد)
  • مقام دوم: گوگل پیکسل ۲ ـ (۲۹.۲ درصد)
  • مقام سوم: گلکسی اس ۹ پلاس ـ (۱۹.۹ درصد)
  • مقام چهارم: ال‌جی G7 ThinQ ـ (۵.۳ درصد)

برنده این بخش گوشی اندرویدی هواوی P20 پرو است که در پنل پشتی آن دوربین سه‌گانه تعبیه می‌شود و در کم‌نورترین محیط‌ها هم می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را ثبت کند. پیکسل ۲ با وجود اینکه مجهز به دوربین واحد است، در مقام دوم قرار گرفته است. گوگل به لطف ارائه الگوریتم‌های نرم‌افزاری پیشرفته توانسته کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با این دوربین را تا حد زیادی افزایش دهد و حتی حالت بوکه را به بهترین شکل ممکن امکان‌پذیر کند.

گوشی اندرویدی گلکسی اس ۹ پلاس هم که مجهز به دوربین دوگانه و دیافراگم متغیر است در مقام سوم قرار دارد و جایگاه چهارم برای گوشی ال‌جی G7 ThinQ است. به نظر می‌رسد ترکیب لنز واید و استاندارد آن‌چنان که ال‌جی فکر می‌کند در بین کاربران پرطرفدار نیست. حدود ۱ درصد کاربران هم گوشی‌های دیگری را انتخاب کرده‌اند که محبوب‌ترین آن‌ها HTC U12 Plus است.

پوسته اندروید

اندروید خالص

  • مقام اول: اندروید خالص ـ (۴۸.۱ درصد)
  • مقام دوم: OxygenOS وان‌پلاس ـ (۲۸ درصد)
  • مقام سوم: Samsung Experience ـ (۱۸.۶ درصد)
  • مقام چهارم: HTC Sense ـ (۲.۷ درصد)

بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی، دل خوشی از پوسته‌های اندرویدی ندارند و ترجیح می‌دهند از اندروید خالص استفاده کنند. با توجه به این نظرسنجی و دیگر نظرسنجی‌های انجام شده، معلوم نیست که چرا بسیاری از شرکت‌ها همچنان پول هنگفتی را صرف توسعه چنین پوسته‌هایی می‌کنند. البته باید خاطرنشان کنیم که معمولا طرفداران پروپاقرص جدیدترین تکنولوژی‌ها در چنین نظرسنجی‌هایی شرکت می‌کنند و برای تحلیل این موضوع باید نظر جامعه آماری گسترده‌ای مورد بررسی قرار بگیرد.

OxygenOS که در مقام دوم قرار دارد، تجربه‌ی کاربری مشابه اندروید خالص را به ارمغان بیاورد و در همین حین از چند ویژگی مفید جدید هم بهره می‌برد. در رتبه‌های بعدی می‌توانیم اسامی Samsung Experience و HTC Sense را ببینیم.۲.۶ درصد کاربران هم پوسته‌های دیگری را انتخاب کرده‌اند که پرطرفدارترین آن‌ها EMUI هواوی و MIUI شیائومی است.

طراحی ایدئال گوشی اندرویدی

گلکسی اس 9 پلاس

  • مقام اول: گلکسی اس ۹ پلاس ـ (۵۱.۴ درصد)
  • مقام دوم: هواوی میت ۱۰ پرو ـ (۱۸.۶ درصد)
  • مقام سوم: گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال ـ (۱۵.۴ درصد)
  • مقام چهارم: ال‌جی G7 ThinQ ـ (۸ درصد)

وقتی صحبت از طراحی می‌شود، بخش اعظمی از کاربران می‌خواهند گوشی اندرویدی ایدئالشان شبیه به گلکسی اس ۹ پلاس باشد. این گوشی از حاشیه‌های کم، فریم فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد. گوشی اندرویدی میت ۱۰ پرو که در رتبه‌ی دوم قرار دارد، از حاشیه‌های باریک، فریم فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد. اما شاخص‌ترین ویژگی مربوط به طراحی آن، نوار افقی زیبایی است که اطراف دوربین دوگانه این گوشی را فرا گرفته و ظاهر جذابی به این گوشی بخشیده است.

پیکسل ۲ ایکس‌ال که از بدنه فلزی و شیشه‌ای بهره می‌برد و ال‌جی G7 ThinQ که مجهز فریم فلزی، پنل پشتی شیشه‌ای و بریدگی نمایشگر است، در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. حدود ۶ درصد کاربران هم گزینه‌های دیگری را انتخاب کرده‌اند که از بین آن‌ها به وان‌پلاس ۶ بیشتر از باقی گجت‌ها اشاره شده است.

ویژگی‌های دیگر بهترین گوشی اندرویدی ۲۰۱۸

استاندارد IP68

  • مقام اول: استاندارد IP68 ـ (۲۰.۲ درصد)
  • مقام دوم: جک هدفون ـ (۱۸.۸ درصد)
  • مقام سوم: اسپیکر استریو ـ (۱۸ درصد)
  • مقام چهارم: پشتیبانی از کارت حافظه ـ (۱۶ درصد)
  • مقام پنجم: حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر ـ (۱۳.۹ درصد)
  • مقام ششم: شارژ بی‌سیم ـ (۱۲ درصد)

آخرین سوال این نظرسنجی، در مورد ویژگی‌های دیگری بود که کاربران می‌خواهند گوشی اندرویدی ایدئالشان واجد آن‌ها باشد. این تنها سوالی بود که کاربران می‌توانستند چند گزینه را انتخاب کنند و به همین خاطر نتایج نهایی تا حد زیادی نزدیک به یکدیگر هستند. مقام نخست در اختیار بهره‌گیری از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوخاک است و مقام بعدی در اختیار جک هدفون است. اسپیکرهای دوگانه موجود در جلوی گوشی از مواردی است که در بسیاری از گوشی‌ها دیده نمی‌شود و این مشخصه در جایگاه سوم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۱۸

منبع: Android Authority

The post بهترین گوشی اندرویدی از نظر کاربران چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا