اخبار کسب و کار

بازی مخفی گوگل را چگونه پیدا کنیم؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

گوگل کارهای عجیب و غریب کم نمی‌کند. گوشه و کنار اپ‌ها و صفحات و نرم‌افزارهای گوگل، پر است از اطلاعات و نکات مخفی؛ نکاتی که در انتظار اکتشاف نشسته‌اند. به تازگی یکی از بازی‌های مخفی گوگل در کد یکی از صفحات جست‌وجو کشف شده است. این بازی مخفی گوگل یک بازی متنی کامل است که می‌توان مدت کوتاهی با آن سرگرم شد.

یکی از کاربران وب‌سایت رددیت این بازی را کشف کرده است. این بازی متنی، در کد صفحه‌ی جست‌وجوی عبارت text adventure قرار دارد. برای رسیدن به بازی، باید در گوگل عبارت text adventure را جستجو کنید. البته ما خودمان عبارت‌های دیگری مثل adventure game یا easter egg را هم جست‌وجو کردیم و نتیجه گرفتیم؛ در نتیجه این بازی محدود به یک لغت نیست.

پس از جست‌وجوی این لغات و زمانی که صفحه‌ی نتایج برای شما باز شده است، باید بخش Developer Console مرورگر خود را باز کنید. برای این کار می‌توانید از منوی مرورگر استفاده کنید یا کلید F12 یا کلیدهای Ctrl و Shift و I را بزنید. همان کلید F12 ساده‌ترین روش باز کردن Developer Console است.

سپس به زبانه Console بروید. اینجاست که جمله‌ای از شما می‌پرسد: Would you like to play a game

و با ورود لغت yes از سوی شما، بازی آغاز می‌شود.

بازی مخفی گوگل

بازی مخفی گوگل یک بازی ماجرایی متنی است. بازی‌های ماجرایی متنی (Text Adventure) به دهه‌ها پیش باز می‌گردند. این بازی‌های کامپیوتری قصه‌ای را برای مخاطب خود تعریف می‌کردند و مخاطب هم با مجموعه‌ای از لغات و فرمان‌ها، سعی می‌کرد تا در دنیای بازی پیشرفت کند.

گوگل هم یک بازی ماجرایی متنی کامل ساخته است. می‌توانید از فرمان‌هایی مثل grab یا inventory و use برای استفاده از آیتم‌ها استفاده کنید و با فرمان‌های معمول بازی‌های متنی یعنی north یا south در بازی حرکت کنید. قصه‌ی جالبی برای بازی گوگل نوشته شده است؛ طوری که محیط به خوبی و بسیار زیبا برای شما توصیف می‌شود. به تدریج هم با پیشرفت در بازی، آیتم‌های بیشتری کشف می‌کنید. برای مثال فقط کافی است تا یک قدم به جلو بروید تا نقشه‌ی بازی را روی زمین پیدا کنید و آن را بردارید.

بازی مخفی گوگل

پیشنهاد می‌کنیم خودتان این بازی را تست کنید.

اگر لغات دیگری را پیدا کردید که این بازی روی آن کار می‌کند، در بخش نظرات برای ما و دیگران از آن‌ها بگویید. این بازی مخفی گوگل که به تازگی کشف شده است، این سوال را در ذهن ما مطرح می‌کند که گوگل چه بازی‌ها و اتفاقات بانمک دیگری را در بخش‌های مختلف سرویس‌های خود مخفی کرده است، و ما هنوز آن‌ها را پیدا نکرده‌ایم.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post بازی مخفی گوگل را چگونه پیدا کنیم؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا