اخبار کسب و کار

امتیاز بنچمارک تراشه Kirin 980 هواوی پایین‌تر از A12 اپل است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

تا حدود دو هفته دیگر گوشی‌های هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو رسما معرفی می‌شوند و با معرفی آن‌ها هم دوران تراشه‌های ۷ نانومتری گوشی‌های اندرویدی آغاز خواهد شد. همانطور که در مورد گوشی‌های جدید اپل دیدیم، این تراشه‌ها بسیار پرسرعت و قدرتمند هستند و از لحاظ مصرف انرژی هم بسیار بهینه عمل می‌کنند.

ساعاتی پیش اولین نتایج بنچمارک مربوط به تراشه ۷ نانومتری Kirin 980 موجود در میت ۲۰ در سایت Geekbench منتشر شد. این تراشه در آزمایش تک هسته‌ای موفق به اخذ امتیاز ۳۳۹۰ شده و در آزمایش چند هسته‌ای هم امتیاز ۱۰۳۱۸ را کسب کرده است. این اعداد بسیار بالاتر از امتیازات مربوط به تراشه‌های ۱۰ نانومتری مانند اگزینوس ۹۸۱۰ موجود در گلکسی نوت ۹ یا اسنپ‌دراگون ۸۴۵ موجود در وان‌پلاس ۶ است. ولی با وجود اینکه گوشی‌های هواوی در مقایسه با آیفون‌های XS و XS مکس از حافظه رم بیشتری بهره می‌برند، اما امتیاز این تراشه پایین‌تر از A12 Bionic موجود در این گوشی‌ها است.

در بنچمارک تک هسته‌ای این تراشه در آیفون XS مکس شاهد امتیاز ۴۷۹۵ بودیم و در مورد آزمایش چندهسته‌ای هم این تراشه امتیاز ۱۱۱۷۰ به دست آورده است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که چند روز پیش مسوولین هواوی این ادعا را مطرح کردند که تراشه Kirin 980 در مقایسه با اولین تراشه ۷ نانومتری اپل قدرتمندتر و سریع‌تر است.

با این حال، باید بگوییم که بنچمارک‌ها شاخص خیلی خوبی برای بررسی عملکرد تراشه‌ها در دنیای واقعی نیستند و در ضمن احتمالا این بنچمارک با مدل نهایی میت ۲۰ صورت نگرفته و شاید با نهایی شدن تغییرات نرم‌افزاری، شاهد عملکرد بهتر این تراشه باشیم. در نهایت طبق این نتایج، با اطمینان می‌توانیم بگوییم که این گوشی از همان ابتدا از اندروید پای بهره می‌برد و این یعنی میت ۲۰ اولین گوشی معروفی خواهد بود که به‌صورت پیش‌فرض مجهز به این نسخه از اندروید است.

منبع: Phone Arena

The post امتیاز بنچمارک تراشه Kirin 980 هواوی پایین‌تر از A12 اپل است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا