اخبار کسب و کار

قیمت قطعات استفاده شده در آیفون XS مکس ۴۴۳ دلار است

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

قیمت مدل پایه آیفون XS مکس ۱۰۹۹ دلار است و مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن هم با قیمت ۱۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار شده است؛ به همین خاطر این گوشی گران‌قیمت‌ترین آیفون به حساب می‌آید. روز گذشته، سایت TechInsights با بررسی قطعات استفاده شده در آیفون XS مکس، قیمت کلی این قطعات را حساب کرده است.

گران‌ترین بخش آیفون XS مکس صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی اولد آن است که هر پنل آن برای اپل ۸۰.۵۰ دلار هزینه دارد.

روی هم رفته، قیمت قطعات مدل ۲۵۶ گیگابایتی که طبق گزارش‌ها محبوب‌ترین مدل این گوشی محسوب محسوب می‌شود، ۴۴۳ دلار است که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۵۰ دلاری قیمت قطعات در مقایسه با مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون X است. گران‌ترین بخش آیفون XS مکس صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی اولد آن است که هر پنل آن برای اپل ۸۰.۵۰ دلار هزینه دارد. بعد از این صفحه‌نمایش، گران‌ترین قطعه تراشه A12 Bionic با قیمت ۷۲ دلار است. از دیگر قطعات می‌توانیم به حافظه داخلی اشاره کنیم که ۶۴ دلار قیمت دارد و اپل برای دوربین‌های این گوشی هم ۴۴ دلار هزینه کرده است که تقریبا مشابه قیمت دوربین‌های استفاده شده در آیفون X است.

برای اینکه ببینیم اپل با فروش هر آیفون XS مکس ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۲۹۹ چه مقدار سود خالص دریافت می‌کند، باید هزینه‌های مربوط به بخش تحقیق و توسعه این شرکت را هم لحاظ کنیم. علاوه بر این نباید هزینه‌های مربوط به توسعه‌ی نسخه‌ی جدید iOS و بهینه‌سازی آن برای این گجت‌ها را از قلم بیندازیم. در کنار موارد ذکر شده، باید به هزینه‌های مربوط به خط تولید، توزیع و البته تبلیغات و بازاریابی هم اشاره کنیم.

هرچند اپل برای تولید و عرضه‌ی آیفون‌ها چنین هزینه‌هایی را متحمل می‌شود، اما در نهایت باید بگوییم که آیفون‌ها از جمله گران‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شوند و هرکدام از آن‌ها سود هنگفتی را برای این شرکت به ارمغان می‌آورند. زیرا به هر حال، اپل به لطف دریافت سودهای هنگفت به یک شرکت ۱ تریلیون دلاری بدل شده و این در حالی است که مثلا شرکت شیائومی که حاشیه‌ی سود محصولاتش فقط ۵ درصد است، به این زودی‌ها نمی‌تواند به چنین هدفی دست پیدا کند.

مقایسه قیمت قطعات آیفون X و XS مکس

منبع: Phone Arena

The post قیمت قطعات استفاده شده در آیفون XS مکس ۴۴۳ دلار است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا