اخبار کسب و کار

طرح ترافیک و زوج و فرد در نیمه دوم سال بدون تغییر باقی می‌ماند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

با آغاز مهر و تغییر ساعت رسمی کشور هیچ تغییری در ساعت طرح ترافیک و زوج و فرد ایجاد نخواهد شد.

همه ساله اول مهر و با آغاز بازگشایی مدارس ترافیک سنگین گریبان‌گیر خیابان‌های شهر می‌شود و رسیدن به موقع به مدرسه و محل کار را به چالشی اساسی تبدیل می‌کند. بر اساس آمارهای رسمی پلیس، با افزایش میزان سفر‌های درون‌شهری در روزهای ابتدایی مهر، پیش بینی می‌شود که ترافیک کلان‌شهرهایی مانند تهران تا بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد و در برخی از ساعات شاهد قفل شدن معابر باشیم. در شهر تهران بیش از ۴ میلیون خودرو و ۲ میلیون موتورسیکلت وجود دارد و روزانه حدود ۱۷ میلیون سفر درون‌شهری از طریق این وسایل نقلیه انجام می‌شود. براساس آمار رسمی، هر سال با آغاز مهر و شروع سال تحصیلی، میزان سفر‌های درون‌شهری پایتخت به بیش از ۲۰ میلیون سفر می‌رسد.

«علی پیر حسینلو» مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص تغییر ساعت طرح ترافیک تهران اعلام کرد: با آغاز نیمه دوم سال و تغییر ساعت رسمی کشور هیچ تغییری در ساعت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد ایجاد نخواهد شد. بر این اساس طرح ترافیک هم چون گذشته از ۶:۳۰ صبح آغاز می شود و در ساعت ۱۹ عصر به پایان میرسد. طرح زوج و فرد نیز از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز و در ساعت ۱۹ عصر به اتمام می‌رسد. طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در روز پنجشنبه اجرا نمی‌شود.

علاوه بر طرح‌های ترافیک همیشگی، پلیس راهور طرح‌های ترافیکی خاصی برای هفته‌های اول مهر در نظر گرفته است.

مرز طرح ترافیک از سمت شمال به خیابان مطهری، از سمت جنوب به خیابان شوش، از سمت غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان شریعتی و هفده شهریور محدود می‌شود. مرز اجرای طرح زوج و فرد نیز از ضلع شرقی به بزرگراه امام علي (ع)، از ضلع جنوبی به بزرگراه بعثت، از ضلع غربی به بزرگراه نواب و چمران و از ضلع شمالی به بزرگراه همت محدود می‌شود. مقررات مربوط به تردد در محدوده طرح ترافیک نیز همچون گذشته است و شهروندان برای گرفتن مجوز ورود به محدوده طرح می‌توانند از طریق ورود به سایت «تهران من»، ثبت نام کرده و با رزرو ساعت ورود خود، در ساعت مقرر در محدوده تردد کنند.

علاوه بر طرح‌های ترافیک همیشگی، پلیس راهور طرح‌های ترافیکی خاصی برای هفته‌های اول مهر در نظر گرفته است. بر این اساس با اوج‌گیری ترددهای درون شهری به خاطر بازگشایی مدارس، مقرر شده تا تمام عملیات‌ عمرانی در شهرها، از اول تا ۱۵ مهرماه متوقف شود. همچنین محدودیت موقتی برای تردد وانت‌بار‌ها و کامیونت‌های توزیع کالا در ساعت‌های اوج ترافیک صبحگاهی در نظر گرفته شده است. طبق گفته «سردار محمدرضا مهماندار»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، با مصوبه شورای ترافیک شهر تهران از اول تا ۱۱ مهر، هر روز به جز روزهای پنج‌شنبه و جمعه، از ساعت ۶ تا ۹ صبح، کامیونت‌ها و وانت‌بار‌های توزیع کالا اجازه تردد در معابر سطح شهر تهران را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد طرح ترافیک تهران سال ۹۷

The post طرح ترافیک و زوج و فرد در نیمه دوم سال بدون تغییر باقی می‌ماند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا