اخبار کسب و کار

تل‌تیل گیمز، سازنده‌ی بازی‌های سریالی واکینگ دد، تعطیل می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

استودیوی بازی‌سازی «تل‌تیل گیمز» (Telltale Games)، سازنده‌ی معروف بازی‌های سریالی واکینگ دد، قرار است به زودی تعطیل شود. این استودیو دیشب جمعیت زیادی از کارمندان خود را تعدیل کرد؛ طوری که در حال حاضر، نزدیک به ۲۵ نفر در استودیوی تل‌تیل باقی مانده‌اند.

خبر تعطیلی تل‌تیل گیمز دیشب و پس از توییت‌های زیاد و ناراحت کننده‌ی کارمندان این شرکت منتشر شد. رسما حرفی از تل‌تیل گیمز نشنیده بودیم، ولی مطمئن شده بودیم که اتفاقی بزرگ در این استودیو روی داده است. مدتی نگذشت که خبرگزاری The Verge با استناد به منابع خود، خبر تعدیل ۲۸۵ نفر از نیروهای تل‌تیل گیمز را منتشر کرد. خبرگزاری The Verge گفت که فقط ۲۵ نفر در استودیو باقی مانده‌اند.

تل‌تیل گیمز تا همین چند ماه پیش نزدیک به ۴۰۰ نفر کارمند داشت و ۱۰۰ نفر آن‌ها در این چند وقت اخیر، تعدیل شده بودند.

نهایتا توییتر تل‌تیل گیمز رسما خبر تعطیلی این استودیو را رسما در قالب یک بیانیه منتشر کرد:

«تل‌تیل گیمز امروز تصمیم سختی گرفت تا تعطیلی استودیو را پس از چالش‌هایی طولانی در سال جاری، شروع کرد. حجم زیادی از کارمندان این شرکت امروز صبح تعدیل شدند و گروه کوچکی متشکل از ۲۵ نفر باقی مانده‌اند تا تعهدهای این شرکت به همکاران خود را به سرانجام برسانند.»

خبرگزاری The Verge در گزارش خود دلیل تعطیلی استودیوی تل‌تیل گیمز را ضعف در مدیریت و نبود ایده‌های جدید عنوان کرده است. طبق گفته‌های منابع این خبرگزاری، قرار بود تل‌تیل گیمز از این پس روی ساخت بازی‌های کمتر ولی با کیفیت بالاتر تمرکز کند.

سام و مکس

استودیوی بازی‌سازی تل‌تیل گیمز در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده بود. این استودیو را به خاطر بازی‌های ماجرایی آن می‌شناختیم؛ بازی‌هایی مثل «سام و مکس»، «والاس و گرومیت»، بازسازی «مانکی آیلند» و اقتباس آن‌ها از «بازگشت به آینده». با این حال، تل‌تیل گیمز پس از عرضه‌ی بازی «واکینگ دد» در سال ۲۰۱۲ جریان و سبک تازه‌ای را به صنعت بازی معرفی کرد. این استودیو در سال‌های گذشته خروجی‌های بسیار خوبی داشته و به جرات می‌توان گفت که در تمام این مدت، بازی بد نساخت.

از بهترین ساخته‌های تل‌تیل گیمز به غیر از واکینگ دد، می‌توان به The Wolf Among Us و هم‌چنین Tales from The Borderlands اشاره کرد.

تصور نمی‌کردیم تل‌تیل گیمز حال و روز خوبی نداشته باشد. این شرکت با شرکت‌های بزرگی مثل مارول و دی‌سی همکاری می‌کرد و بازی‌های «محافظان کهکشان» و «بتمن» آن‌ها بسیار خوب بودند. از طرف دیگر، تل‌تیل گیمز قرار بود با همکاری شرکت نت‌فلیکس یک بازی بر اساس سریال Stranger Things بسازد. تل‌تیل گیمز حتی گفته بود که می‌خواهند برای فصل دوم بازی The Wolf Among Us موتور پایه‌ی قدیمی خودش را کنار بگذارد و به استفاده از یونیتی روی بیاورد.

تل‌تیل گیمز

پس از انتشار بیانیه‌ی دیروز، دو خبرگزاری Game Informer و USgamer گزارشی منتشر کردند و گفتند که ۲۵ عضو باقی مانده‌ی تل‌تیل گیمز روی هیچ بازی‌ای کار نمی‌کنند و مشغول تمام کردن پروژه‌ی اجرای ماین‌کرفت روی سرویس نت‌فلیکس هستند. طبق گفته‌ی آن‌ها، فصل چهارم و نهایی بازی واکینگ دد تمام نخواهد شد.

قسمت اول فصل نهایی بازی واکینگ دد حدود یک ماه پیش عرضه شد. قرار بود این فصل چهار قسمت داشته باشد و قسمت دوم آن هم چند روز دیگر عرضه می‌شود. نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است برای این بازی و کسانی که فصل کامل آن را پیش خرید کرده بودند بیافتد.

منابع: ResetEra، The Verge، USgamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post تل‌تیل گیمز، سازنده‌ی بازی‌های سریالی واکینگ دد، تعطیل می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا