اخبار کسب و کار

دلیل تاخیر عرضه آیفون XR نقص فنی است یا سیاست فروش آیفون‌های گران‌تر اپل؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

سال گذشته، اپل گوشی‌های آیفون ۸ و ۸ پلاس را در ماه سپتامبر عرضه کرد ولی عرضه گوشی گران‌قیمت آیفون X را به ماه نوامبر موکول کرد. این تاخیر در عرضه به مشکلات تامین پنل‌های اولد این گوشی برمی‌گشت. حالا در سال جاری، شاهد عکس این موضوع هستیم و آیفون‌های XS و XS مکس چند روز پیش رسما روانه بازار شدند اما آیفون مجهز به صفحه‌نمایش LCD یعنی آیفون XR در تاریخ ۲۶ اکتبر به بازار عرضه می‌شود.

طبق این گزارش‌ها، نمایشگر آیفون XR در نواحی اطراف بریدگی با مشکل نشتی نور مواجه شده بود.

صحبت‌های مربوط به احتمال تاخیر این گوشی ۶.۱ اینچی که در آن زمان از آن تحت عنوان آیفون ۹ یاد می‌شد، از ماه ژوئن آغاز شد. طبق این گزارش‌ها، این نمایشگر در نواحی اطراف بریدگی با مشکل نشتی نور مواجه شده بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که تاخیر در عرضه این گوشی به همین مشکلات برمی‌گردد، اما روزنامه وال استریت ژورنال گزارشی را منتشر کرده که دلیل دیگری را برای این موضوع مطرح می‌کند. در این گزارش، با اشاره به تعدادی از منابع آگاه، آمده که تاخیر در عرضه آیفون XR به بحث قیمت‌گذاری آیفون‌های جدید برمی‌گردد. از آنجایی که مدیران اپل انتظار دارند این گوشی فروش بیشتری نسبت به دو مدل گران‌قیمت دیگر داشته باشد، به همین خاطر با تاخیر در عرضه آن، می‌خواهند مدل‌های XS و XS مکس برای مدت محدودی در سرخط خبرها قرار داشته باشند تا در زیر سایه‌ی مدل XR قرار نگیرند.

اپل علاوه بر اینکه با معرفی این گوشی‌های جدید، میانگین قیمت آیفون‌ها را افزایش داده است، بلکه باید خاطرنشان کنیم که مدل‌های اولد، سود بیشتری را برای این شرکت به ارمغان می‌آورند. طبق بررسی‌های انجام شده، ساخت مدل XS و XS مکس برای اپل به ترتیب ۳۵۵ و ۳۷۱ دلار خرج برمی‌دارد و این در حالی است که اپل برای ساخت هر دستگاه از آیفون XR حدود ۳۳۱ دلار خرج می‌کند. در نهایت طبق برخی از گزارش‌ها باید خاطرنشان کنیم که اپل در ابتدا ساخت ۳۸ میلیون دستگاه آیفون XR، حدود ۳۲ میلیون آیفون XS مکس و ۱۳ میلیون آیفون XS را به کارخانه‌ها سفارش داده است.

منبع: Phone Arena

The post دلیل تاخیر عرضه آیفون XR نقص فنی است یا سیاست فروش آیفون‌های گران‌تر اپل؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا