اخبار کسب و کار

شاهکار هوشنگ مرادی کرمانی؛ قصه‌های مجید را از امروز بشنوید

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

هوشنگ مرادی کرمانی به گردن کودکان و نوجوانان این مملکت حق بسیار دارد. حتی اگر با همه کتاب‌هایش آشنا نباشید همان کتاب قصه‌های مجید کافی است که به قدرت داستان‌پردازی و زبان شیرین او پی ببرید.

«قصه‌های مجید» داستان پسر نوجوانی به نام مجید را روایت می‌کند که همراه با مادربزرگش در یک شهر سنتی زندگی می‌کنند. قصه درواقع شبیه بیوگرافی است و مرادی کرمانی بخش‌هایی از زندگی خودش را در آن تعریف کرده. بامزه این که خیلی‌ها تصور می‌کنند مجید کتاب اهل اصفهان است در حالی که نویسنده متولد و بزرگ شده کرمان است. مجید هم در حقیقت نوجوانی کرمانی است که پدر و مادرش را از دست داده و با مادربزرگش زندگی می‌کند. کیومرث پوراحمد وقتی می‌خواست از روی کتاب اقتباس کند مجید را به اصفهان برد که شهر زادگاه خودش است تا هم‌ذات‌پنداری بیشتری ایجاد کند. به خصوص که نقش بی‌بی را هم مادر خود کیومرث پوراحمد، پروین‌دخت یزدانیان بازی می‌کرد.

بیشتر نوجوانان و بزرگترهایی که می‌شناسم «قصه‌های مجید» را از طریق سریال پوراحمد می‌شناسند. انصافا هم اقتباس خوبیست و یکی از بهترین کارهای کارنامه سازنده‌اش. اما خواندن نثر مرادی کرمانی لذت مضاعفی دارد.

کتاب «قصه‌های مجید» در پنج جلد توسط نشر معین منتشر شده و طبعا، هم قیمتش کمی زیاد است و هم برای کسانی که اهل کتاب‌خوانی نباشند شاید خواندن پنج جلد کار دشواری به نظر برسد. خوشبختانه کتاب صوتی «قصه‌های مجید» بالاخره منتشر شده است. استودیوی نوین کتاب گویا نسخه صوتی این کتاب را در ۲۱ ساعت و ۱۸ دقیقه به بازار عرضه کرده.

راوی کتاب مهدی پاکدل است و مهدی زارع موسیقی آن را ساخته. کتاب صوتی «قصه‌های مجید» در سه حلقه سی دی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. برای طرفداران «قصه‌های مجید»، نویسنده محبوب جلد این نسخه صوتی را هم امضا کرده است.

کتاب «قصه‌های مجید» که اولین‌بار در سال ۱۳۵۳ در ایران منتشر شد، خارج از مرزهای ایران هم به چند زبان منتشر شده و برای مرادی کرمانی جوایز متعددی از جمله جایزه معتبر هانس کریستین اندرسن را به ارمغان آورده است.

نکته دیگر این که تا مدت‌ها کتاب «قصه‌های مجید» جزو داستان‌های ممنوعه بود و در مدارس به بچه‌ها اجازه خواندن «قصه‌های مجید» را نمی‌دانند چون به نظرشان مجید دروغگو بود و بی‌بی‌اش را با لفظ تو خطاب می‌کرد. واقعیت این است که مجید نوجوانی خیلی از ما بود حتی اگر دستمان به اندازه او تنگ نبوده باشد. در مدرسه فقط در درس انشا قوی بود اما سیستم آموزشی کاری می‌کرد که دائم استعدادش سرکوب و تحقیر شود.
دیدن سریالش کافی نیست چون کتاب با سریال تفاوت‌های زیادی دارد. سریال فقط در نه اپیزود ساخته شد.
«قصه‌های مجید» از آن داستان‌هایی است که دلتان را نازک می‌کند. شنیدن و خواندنش را نباید از دست داد.

خرید کتاب صوتی قصه‌های مجید

The post شاهکار هوشنگ مرادی کرمانی؛ قصه‌های مجید را از امروز بشنوید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا