اخبار کسب و کار

چرا آیفون XR یک ماه دیرتر عرضه می‌شود؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

در هفته گذشته، اپل بالاخره پس از مدت‌ها انتظار آیفون‌های جدید را معرفی کرد. نکته‌ی قابل توجه در مورد آن‌ها این است که این بار هم مانند سال گذشته، یکی از مدل‌های دیرتر از دو آیفون دیگر روانه‌ی بازار می‌شود. طبق اعلام اپل، عرضه آیفون XS و XS مکس از تاریخ ۳۰ شهریور آغاز می‌شود ولی کاربران برای به دست آوردن آیفون XR باید تا تاریخ ۴ آبان صبر کنند. دلیل این تاخیر حدودا یک ماهه چیست و چرا اپل نمی‌تواند این سه گوشی را به صورت همزمان عرضه کند؟

در حقیقت، الگوی عرضه آیفون‌های جدید تقریبا عکس سال گذشته است. در سال گذشته، ارزان‌ترین آیفون‌ها یعنی آیفون ۸ و ۸ پلاس ۱۰ روز پس از معرفی روانه بازار شدند اما آیفون X در تاریخ ۱۲ آبان روانه‌ی مغازه‌ها شد که این تاخیر به مشکل اپل برای تامین پنل‌های اولد این گوشی برمی‌گشت.

طی چند ماه گذشته، گزارش‌های زیادی در مورد مشکلات تامین نمایشگر LCD گوشی آیفون XR که اپل از آن تحت عنوان Liquid Retina یاد می‌کند، منتشر شده است. به گفته‌ی یکی از تحلیلگران، مشکل مربوط به پنل‌های LCD این گوشی احتمالا مربوط به سخت‌افزار نبوده بلکه از طرف بخش نرم‌افزاری این مشکلات پدید آمده است. او می‌گوید: «نرم‌افزارهای زیادی در زمینه بهره‌گیری از صفحه‌نمایش LCD دخیل هستند و این اولین نمایشگر LCD است که از حاشیه‌های کم و بریدگی نمایشگر بهره می‌برد.»

او در ادامه می‌گوید که اپل هرچند از مدت‌ها پیش این پنل‌ها را تامین کرده بوده، اما کیفیت آن‌ها مورد پسند این شرکت قرار نگرفته و به همین خاطر آن‌ها با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری تلاش کردند کیفیت آن را بهبود ببخشند. در ضمن به دلیل داشتن بریدگی نمایشگر، همین موضوع وقت زیادی را از سازنده موردنظر می‌گیرد. اپل هنوز در مورد مشکلات مربوط به تامین پنل LCD این گوشی رسما اظهارنظر نکرده است.

منبع: The Verge

The post چرا آیفون XR یک ماه دیرتر عرضه می‌شود؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا