اخبار کسب و کار

آیا آلرژی باعث بروز مشکلات روحی می‌شود؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

در تحقیقات جدید، اگزما، تب مالت (رینیت آلرژیک) و آسم با افزایش خطر ابتلا روحی مرتبط بوده‌اند. بر اساس این تحقیقات به نظر می‌رسد سلامت ذهن و آلرژی نیز از طریقی به هم مربوط باشند. گویا آبریزش بینی و خارش پوست با چالش‌ها و مشکلات روحی و احساسی همسو هستند.

تحقیقات جدید نشان داده است خطر ابتلا به اختلالات روحی در افرادی که دارای «آسم»، «اگزما» و «تب مالت» هستند بیشتر است. قبل از این هم بر روی این موضوع تحقیق شده بود اما تحقیقات اخیر این شواهد را قوی‌تر کرد؛ این شواهد حتی می‌تواند دکترها را در درمان افراد با این آلرژی‌ها راهنمایی کند.

آسم، رینیت آلرژیک و اگزما که در علم پزشکی به ” Three A” معروف هستند، رایج‌ترین انواع آلرژی‌ها هستند. تحقیقاتی که در مجله “Frontiers in Psychiatry” به چاپ رسید به رابطه میان سلامت ذهن و این ۳ آلرژی و تغییراتی در بیمارانی که دچار آلرژی بودند، اشاره کرد. یکی از دکترهایی که بر روی این تحقیق کار می‌کرد، اشاره کرد «من متوجه شدم یکی از بیماران مبتلا به آلرژی از نظر احساسی دچار مشکل شده است و به همین دلیل برای روشن شدن رابطه میان آلرژی‌ها و اختلالات روانی مشتاق شدم.»

در حین این آزمایش، ۶.۷ درصد گروه کنترل (گروهی که دچار آلرژی نبودند) و ۱۰.۸ درصد از شرکت کنندگان دارای آلرژی، اختلالات روحی را تجربه کردند. در میان افرادی که آلرژی داشتند، کسانی که دچار اگزما بودند کمترین میزان افزایش ریسک ابتلا به اختلالات روحی را داشتند و افرادی که آسم و تب مالت یا رینیت آلرژیک داشتند، این عوارض بیشتر در آن‌‌ها دیده شد.

تحقیقات آینده

درمان افسردگی

این تحقیقات دلایل محتمل این رابطه را مورد بررسی قرار نداده است و به تحقیقات بیشتری در آینده نیاز داریم تا دقیقا متوجه شویم این عوارض چرا و چطور در افراد به وجود می‌آید. با این حال پی بردن به این موضوع که این ۳ آلرژی می‌توانند در پدید آمدن مشکلات روحی و روانی افراد موثر باشند، تا حد زیادی به پزشکان برای پیشگیری و درمان بیماران خود کمک کره است. افراد مبتلا به این ۳ نوع آلرژی با آگاهی از این موضوع و خطر درگیر شدن با مشکلات روحی و روانی از این طریق، می‌توانند آگاهانه و بهتر با مشکلات عاطفی و احساسی خود در شرایط جدید کنار بیایند. پزشکان نیز با کنترل کردن این علائم می‌توانند از بروز مشکلات ذهنی آینده بیمار پیشگیری کنند.

بیشتر بخوانید: دستگاه‌های تصفیه کننده‌ی هوا چطور جلوی آلرژی را می‌گیرند؟

منبع: Frontiers

The post آیا آلرژی باعث بروز مشکلات روحی می‌شود؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا