اخبار کسب و کار

مرثیه‌ای برای آیفون SE

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

بعد از معرفی آیفون‌های جدید، اپل ۳ تا از گوشی‌های خود را از فروشگاه آنلاین این شرکت حذف کرد که یکی از آن‌ها آیفون SE بود. وقتی که آیفون SE در بهار ۲۰۱۶ عرضه شد، محصول مهمی به حساب می‌آمد. زیرا هرچند این گجت از مشخصات نوآورانه‌ای بهره نمی‌برد، اما برای اولین بار اپل با عرضه این گوشی که قیمت از آن ۴۰۰ دلار شروع می‌شد، وارد بازار گوشی‌های میان‌رده شده بود. در روزگاری که آیفون‌ها با قیمت نزدیک به هزار دلار فروخته می‌شوند، این گوشی-که اخیرا قیمت آن به ۳۵۰ دلار کاهش یافته بود-یک محصول ایدئال برای کاربرانی بود که می‌خواستند یک آیفون ارزان‌قیمت خریداری کنند.

حالا که دیگر امیدی به عرضه مدل جدید این گوشی نیست، تنها راه برای خرید آیفون‌های نسبتا ارزان‌قیمت این است که مدل‌های جدید معرفی شوند و مدل‌های قدیمی‌تر با قیمت ارزان‌تری روانه‌ی بازار شوند. این یک ترند نگران‌کننده محسوب می‌شود، زیرا به معنای این است که اگر کسی نخواهد یا نتواند ۷۵۰ یا ۱۰۰۰ دلار را پرداخت کند، نمی‌تواند محصولات جدید برند موردعلاقه خود را بخرد.

البته همچنان گوشی‌ای مانند آیفون ۷ تولید می‌شود که قیمت آن به ۴۵۰ دلار کاهش یافته است. اما این گوشی که در سپتامبر ۲۰۱۶ عرضه شده، به‌هیچ‌عنوان گوشی جدید و تازه‌نفسی محسوب نمی‌شود. علاوه بر این، آیفون SE یک انتخاب خوب برای کاربران طرفدار گوشی‌های کوچک به حساب می‌آمد.

با این حال، آیفون SE در کنار مک مینی، آیپد مینی و مک‌بوک ایر از جمله گجت‌هایی بودند که طی چند سال اخیر، اپل هیچ توجهی به آن‌ها نشان نداد و مدل جدیدی از آن‌ها را روانه‌ی بازار نکرد. و چنین موضوعی واقعا مایه‌ی تأسف است، زیرا اپل می‌توانست این گوشی را با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش کم‌حاشیه و استفاده از سیستم فیس آی‌دی، به مثلا آیفون XE تبدیل کند و در کنار آیفون XR، آن را روانه‌ی بازار کند.

آیفون SE

البته باید خاطرنشان کنیم که هیچ‌وقت سندی مبنی بر برنامه‌های اپل برای ادامه‌ی نسل این گوشی منتشر نشد و اپل با آیفون SE عمدتا فقط می‌خواست با بدنه آیفون ۵ اس و تراشه A9 سود دریافتی خود را افزایش دهد. و حالا تولید آیفون SE در کنار آیفون ۶ اس و آیفون X متوقف شده است. آیفون ۶ اس آخرین آیفون مجهز به جک هدفون بود و اپل با این کار نشان داد که به‌هیچ‌عنوان قصد برگشت به گذشته ندارد و می‌خواهد به‌صورت همه‌جانبه به سمت دوران هدفون‌های بی‌سیم حرکت کند.

در همین حین، مرگ آیفون X اصلا موضوع مهمی محسوب نمی‌شود، زیرا ویژگی‌های شاخص این گوشی از جمله فیس آی‌دی، طراحی کم‌حاشیه و البته بریدگی نمایشگر، به آیفون XR، XS و XS مکس به ارث رسیده است. و با توجه به اینکه آیفون X به مناسبت ۱۰ سالگی این گوشی ساخته شده بود، به همین خاطر عمر محدودی داشت و زودتر از هر آیفون دیگری جوان‌مرگ شد.

منبع: Gizmodo

The post مرثیه‌ای برای آیفون SE appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا