اخبار کسب و کار

آیفون XS و XS مکس اولین آیفون‌های مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم هستند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

اپل معمولا در مراسم رونمایی آیفون‌ها به میزان حافظه رم این گوشی‌ها اشاره نمی‌کند و جدیدترین کنفرانس اپل هم از این قاعده مستثنا نبود. در کنفرانسی که دو شب پیش برگزار شد، اپل بخش زیادی از وقت آن را به توضیح قابلیت‌های جدید تراشه قدرتمند A12 Bionic اختصاص داد. اما خوشبختانه کمی بعد از معرفی، نتایج بنچمارک این گوشی‌ها منتشر شد و به همین خاطر می‌توانیم با قاطعیت بیشتری در مورد جزئیات فنی این آیفون ها صحبت کنیم.

اول از همه به نتایج بنچمارک ارزان‌ترین مدل آیفون یعنی آیفون‌ XR نگاهی می‌اندازیم که قرار است با قیمت پایه ۷۴۹ دلاری روانه بازار شود. در این بنچمارک، این گوشی در آزمایش تک‌هسته‌ای موفق به اخذ امتیاز عالی ۴۷۵۴ شده و در آزمایش چندهسته‌ای هم امتیاز ۹۳۶۸ را گرفته است. در کنار تراشه A12 این گوشی، ۳ گیگابایت حافظه رم تعبیه شده است. باید خاطرنشان کنیم که آیفون ۸ پلاس و آیفون X هم از همین مقدار حافظه رم بهره می‌بردند.

در مورد گران‌ترین مدل یعنی آیفون XS مکس هم نتایج آزمایش تک‌هسته‌ای آن با گرفتن امتیاز ۴۸۱۳ تقریبا مشابه آیفون XR است. البته تفاوت آن‌ها در زمینه‌ی آزمایش چندهسته‌ای حدود ۱۰۰۰ امتیاز است و این گوشی موفق به اخذ امتیاز ۱۰۲۶۶ شده است. البته برخلاف آیفون‌ XR، گوشی آیفون‌ XS مکس از ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. هرچند هنوز آیفون‌ XS بنچمارک نشده، اما با توجه به اینکه قطعات داخلی این دو گوشی یکسان است، پس می‌توانیم انتظار نتایج بنچمارک یکسانی را داشته باشیم.

برای مقایسه با آیفون‌ X، باید بگوییم که روی هم رفته عملکرد چند هسته‌ای این گوشی‌ها تغییر چندانی نداشته است. با این حال، اپل وقت زیادی را صرف بهبود هسته‌های مربوط به پردازش‌های پیچیده کرده و به همین خاطر نتایج آزمایش تک هسته‌ای این گوشی‌ها، حدود ۸۰۰ امتیاز بیشتر از آیفون X است.

منبع: Phone Arena

The post آیفون XS و XS مکس اولین آیفون‌های مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم هستند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا