اخبار کسب و کار

نگاهی به مشخصات تراشه ۷ نانومتری A12 Bionic

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

شب گذشته، در جریان کنفرانس اپل، این شرکت از مهم‌ترین تراشه خود تحت عنوان A12 Bionic پرده‌برداری کرد. این تراشه قلب تپنده گوشی‌های آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR محسوب می‌شود. علاوه بر این، باید خاطرنشان کنیم که این اولین تراشه ۷ نانومتری است که روانه‌ی بازار می‌شود.

اپل این تراشه را بر مبنای A11 Bionic ساخته و در مورد این تراشه جدید هم شاهد بهره‌گیری از پردازنده ۶ هسته‌ای مبتنی بر معماری Fusion هستیم. همانند تراشه سال گذشته، دو هسته اصلی این پردازنده، پردازش‌های پیچیده را انجام می‌دهند و ۴ هسته باقیمانده هم وظیفه افزایش بهره‌وری را بر عهده دارند. دو هسته اصلی، ۱۵ درصد سریع‌تر و ۴۰ درصد عملکرد بهینه‌تری دارد و در زمینه ۴ هسته مربوط به افزایش بهره‌وری هم باید بگوییم که حدود ۵۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. بهبودهای صورت گرفته در این تراشه تنها محدود به بخش پردازنده نیست و در دیگر بخش‌ها هم اپل بهبودهای مهمی را عملی کرده است.

اپل سال گذشته برای اولین بار از پردازنده گرافیکی استفاده کرد و همین باعث شد که در مقایسه‌ها، این پردازنده گرافیکی همواره رقبا را پشت سر بگذارد. و حالا امسال، اپل تغییراتی را بر روی این پردازنده گرافیکی اعمال کرده که باعث شده این بخش از تراشه ۵۰ درصد سرعت بیشتری پیدا کند. این موضوع به لطف بهره‌گیری از ۴ هسته ممکن شده است؛ GPU موجود در تراشه سال گذشته تنها از سه هسته بهره می‌برد.

در ضمن نباید قابلیت‌های هیجان‌انگیز موتور عصبی این تراشه را هم از قلم بیندازیم. سال گذشته این موتور عصبی فقط از دو هسته بهره می‌برد اما حالا موتور عصبی تراشه A12 Bionic مجهز به هشت هسته است. برای اینکه بتوانیم به زبان ساده تفاوت قدرت این دو موتور عصبی را مقایسه کنیم، باید بگوییم که موتور عصبی A11 در هر ثانیه می‌توانست ۶۰۰ میلیارد عملیات انجام دهد ولی در مورد موتور عصبی تعبیه شده در تراشه A12، این عدد به ۵ تریلیون رسیده است.

منبع: Phone Arena

The post نگاهی به مشخصات تراشه ۷ نانومتری A12 Bionic appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا