اخبار کسب و کار

سیستم‌عامل macOS موهاوی در تاریخ ۲ مهر رسما عرضه می‌شود

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

در کنفرانس اپل، این شرکت اعلام کرد که سیستم‌عامل macOS موهاوی در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) برای کاربران رسما عرضه می‌شود. از بین مهمترین مشخصات این نسخه از macOS می‌توانیم به بهره‌گیری از حالت تاریک، انتخاب‌های بیشتر برای مرتب کردن فایل‌ها و بهره‌گیری از تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌های iOS اشاره کنیم. در ماه ژوئن macOS موهاوی معرفی شد و در اواخر ماه ژوئن، شرکت اپل نسخه بتای عمومی این سیستم‌عامل را عرضه کرد.

حالت تاریک این سیستم‌عامل توجه بسیاری از کاربران را جلب کرده است.

با فعال کردن حالت تاریک، بخش‌های مختلف این سیستم‌عامل به رنگ خاکستری تیره درمی‌آیند که این مشخصه توجه بسیاری از کاربران را جلب کرده است. در همین حین، شکل و شمایل اپ استور مک هم تغییر کرده و مانند اپ استور iOS، حالا اپلیکیشن‌های جدید در صفحه اول بیشتر به چشم می‌آیند. در همین حین، می‌توانیم به بهره‌گیری از برخی اپلیکیشن‌های iOS در محیط macOS موهاوی مانند Office 365، Adobe Lightroom CC و برخی از اپلیکیشن‌های اپل مانند Apple News، Voice Memos، Home و Stocks اشاره کنیم.

در این نسخه از macOS، می‌توانید فایل‌های PDF، تصاویر و ویدیوها را در بخش‌های جداگانه در کنار یکدیگر قرار دهید. در نهایت هم نباید قابلیت‌های امنیتی جدید نسخه جدید این سیستم‌عامل را از قلم بیندازیم که به کاربران اجازه می‌دهد دسترسی برنامه‌های به مواردی مانند موقعیت مکانی، داده‌های شخصی و میکروفون را قطع یا وصل کنند. علاوه بر این، با استفاده از macOS موهاوی می‌توانید جلوی ردیابی آنلاین فیسبوک را هم بگیرید.

منبع: The Verge

The post سیستم‌عامل macOS موهاوی در تاریخ ۲ مهر رسما عرضه می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا