اخبار کسب و کار

آرتا فرانکلین بانوی برجسته آواز سوُل درگذشت

رسانه نوا – آرتا فرانکلین، یکی از خوانندگان افسانه‌ای قرن بیستم که او را «ملکه موسیقی سوُل» خطاب می‌کردند، در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

او به دلیل فعالیت‌های اجتماعی و ضد تبعیض نژادی و جنسیتی در فضای سیاسی احتماعی هم چهره بسیار محبوبی بود و در فاصله زمانی کوتاهی از مرگش چهره‌های همچون دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین امریکا و چهره‌های بسیاری دیگری به این واقعه واکنش نشان دادند و در صفحات خودشان در شبکه‌های اجتماعی پیام‌ تسلیت نوشتند.

خبر مرگ فرانکلین با بیانیه‌ای از جانب خانواده‌اش در روز پنجشنبه ۱۶ آگوست اعلام شد. گویین‌دولین کویین، روابط عمومی فرانکلین اعلام کرد که این هنرمند برجسته صبح روز گذشته ساعت ۹:۳۰ بامداد در منزل خودش در دیترویت و در حالی که تمام خانواده او در کنارش بودند، درگذشت. او مدت‌ها با سرطان پانکراس درگیر بود و در نهایت این بیماری او را از پای در آورد.

در فاصله چند ساعت از اعلام خبر مرگ او چهرهای بسیاری هنری و سیاسی از جمله ترامپ، اوباما، پل مک کارتنی، لایونا ریچی، شاون مندس، گروه رولینگ استونز و …. با نوشتن پیام‌های تسلیت جایگاه برجسته او در هنر موسیقی را متذکر شدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری که چندان محبوبیتی میان رنگین پوستان امریکا ندارد جدای از ارائه پیام ویدئوی در تویتر خود نوشت: آرتا فرانکلین، ملکه موسیقی سوئل درگذشت. او زنی بزرگ با هدیه‌ای الهی (صدای او) بود. فقدان او فراموش نخواهد شد.

باراک اوباما رئیس جمهور سایق ایالات متحده هم در تویترش طی متنی مفصل‎‌تر و شاعرانه نوشت: آرتا به بازتعریف تجربه امریکایی کمک کرد. در صدای او ما می‌توانیم تاریخ خودمان را حس کنیم، تمام زیر و بم این تاریخ را ،قدرت و رنج‌مان را، تاریکی و روشنایی‌مان را و جستجوی ما برای رستگاری را و همچنین احترامی که آن را به سختی به دست آوردیم. باشد که ملکه سئول در آرامشی ابدی منزل گزیند.

برای ادای دین به آرتا فرانکلین کنسرتی برنامه‌ریزی شده که در آن تعداد زیادی از ستارگان عرصۀ موسیقی حضور خواهند داشت. این کنسرت احتمالا در پایان سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

این رویداد درست چند روز پس از آنکه خبر بیماری آرتا فرانکلین منتشر شد طراحی و برنامه‌ریزی شده است. دو روز پیش از مرگش رسانه‌ها این خبر را منتشر کردند که آرتا فرانکلین، ملکۀ موسیقی سول جهان در ۷۶ سالگی در بستر بیماری افتاده و در خانه‌اش در شهر دیترویت مراقبت‌های پزشکی جدی دریافت می‌کند.

به گزارش مجلۀ بیلبورد کلایو دیویس، تهیه‌کنندۀ نامدار امریکایی برای برنامه‌ریزی این رویداد گرامی‌داشت در مدیسون اسکوئر گاردن نیویورک پیش‌قدم شده است. همکاری پربار او با فرانکلین از جمله نقاط برجستۀ کارنامۀ این تهیه‌کننده سرشناس محسوب می‌شود. او در سال ۱۹۸۰ اولین قرارداد فرانکلین را برای کمپانی آریستا امضا کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این رویداد «کلایو دیویس تقدیم می‌کند: گرامی‌داشتی برای آرتا فرانکلین» نام خواهد داشت و چهاردهم نوامبر (۲۳ آبان ۱۳۹۷) در نیویورک برگزار خواهد شد.

با اینکه هنرمندانی که قرار است در این رویداد حضور داشته باشند هنوز مشخص نشده‌اند چند تن از بزرگترین نام‌های موسیقی جهان از جمله استیوی واندر و بیانسه پیام‌های محبت‌آمیز خود را چندی پیش از مرگ فرانکاین برای او ارسال کرده بودند.

نوشته آرتا فرانکلین بانوی برجسته آواز سوُل درگذشت اولین بار در رسانه نوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا