اخبار کسب و کار

چهار نکته‌ای که خواندن جنگ و صلح را آسان‌تر می‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

۱۹۰ سال پیش در چنین روزی لئو تولستوی به دنیا آمد. نویسنده بزرگی که کمتر کسی در دنیا هست که اسم او به گوشش نخورده باشد و حتی اگر اهل مطالعه نباشد حداقل یکی از آثار شاهکار او را در قالب فیلم یا نمایش دیده است. کتاب جنگ و صلح یکی از بهترین و مشهورترین کتاب‌های اوست که با گذشت ۱۵۰ سال از زمان نوشته شدن آن، هنوز سوژه فیلم‌ها، نمایش‌ها و برنامه‌های رادیویی است و سالانه هزاران نسخه از آن در دنیا به فروش می‌رسد.
«جنگ و صلح» رمان نسبتا بلندی‌ است؛ همین باعث می‌شود خیلی‌ها رغبت نکنند سراغش بروند و یکی از شاهکارهای دنیا را از دست می‌دهند. اگر جنگ و صلح را نخوانده‌اید یا خواندن آن را نیمه کاره رها کرده‌اید، دانستن این ۴ نکته پیش از خواندن کتاب می‌تواند به شما کمک کند.

۱. طولانی اما نه خسته‌کننده

اولین چیزی که باید درباره «جنگ و صلح» بدانید این است که قرار است یک رمان بلند کلاسیک بخوانید اما نه یک رمان بلند کلاسیک خسته‌کننده. از آن‌جایی که با یک شاهکار طرف هستید، نمی‌توانید اتفاقات را پیش‌بینی کنید و کتاب تا انتها پر از اتفاقاتی است که درست مثل زندگی، شما را غافل‌گیر می‌کند. این رمان بیش از ۵۰۰ شخصیت دارد که تقریبا ۲۰۰ نفر از آن‌ها شخصیت‌های تاریخی واقعی هستند که در صفحات جنگ و صلح زندگی می‌کنند. در ۱۰۰ صفحه اول کتاب، این زیاد بودن شخصیت‌ها ممکن است شما را گیج کند. نگران نشوید و ادامه دهید. با پیش رفتن داستان این گیجی تا حد زیاد رفع می‌شود.

۲. جایی برای قهرمان‌ها نیست

در کتاب جنگ و صلح هیچ قهرمانی وجود ندارد. تولستوی داستان گروهی از مردم جامعه را تعریف می‌کند. تولستوی قهرمان‌سازی را کنار گذاشته و شخصیت‌ها آدم‌های واقعی هستند با کارها و حرف‌های مختلفی که گاهی ممکن است شما را خشمگین کنند و گاهی دلتان برایشان بسوزد. جنگ و صلح سعی می‌کند احساسات و رفتار آدم‌ها را بفهمد و توصیف کند، اما بابت رفتار کسی عذرخواهی نمی‌کند، کسی را سرزنش نمی‌کند و شخصیت‌ها را قضاوت نمی‌کند.

۳. شما با شخصیت‌های پویا طرف هستید

آدم‌ها تغییر می‌کنند همان‌طور که در دنیای واقعی تغییر می‌کنند. شخصیت‌ها در کتاب جنگ و صلح چیزهای زیادی را تجربه می‌کنند و اتفاقات مختلفی برای آن‌ها می‌افتد و در پایان کتاب شما با آدم‌های کاملا متفاوتی نسبت به شروع آن طرف هستید. اعجاز جنگ و صلح در همین پویایی و تغییر انسان‌هاست. ناتاشا، کسی که در شروع کتاب دختری پرشروشور است و مدام عاشق می‌شود (!) در پایان به آدمی نسبتا منزوی و کاملا متفاوت تبدیل شده‌است.

۴. کتاب را کامل بخوانید

بعضی می‌گویند از قسمت‌های جنگ رد شوید و فقط بخش‌های صلح را بخوانید. این کار یک خیانت بزرگ است؛ به کتاب و لذتی که می‌توانید از خواندن آن ببرید. کتاب را نمی‌توان به بخش‌هایی که ارزش خواندن دارند و ندارند تقسیم کرد. جنگ و صلح را کامل بخوانید و لذت و هیجان جاری در صفحه‌ها را از خود دریغ نکنید. انتشارات نیلوفر این کتاب را با ترجمه سروش حبیبی منتشر کرده که یکی از بهترین و قدیمی‌ترین ترجمه‌های فارسی این کتاب است.

این کتاب‌ در کمپین #چی_بخونم قرار دارد و می‎‌توانید آن را با ۴۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.
کد تخفیف: off40

دانلود کتاب از فیدیبو

The post چهار نکته‌ای که خواندن جنگ و صلح را آسان‌تر می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا