اخبار سینما

اکران نوروزی تحت تاثیر ماه مبارک رمضان

چهار فیلم‌ به عنوان فیلم‌های اکران نوروز در شورای صنفی نمایش به ثبت رسید و نمایش سراسری آن‌ها از ۲۴ اسفندماه آغاز خواهد شد.

عید نوروز یکی از مهمترین و بهترین زمان‌ها برای اکران فیلم‌های سینمایی است. صاحبان فیلم‌ها بر سر به دست آوردن این زمان برای نمایش آثار سینمایی، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نوروز امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پس از کش و قوس‌های فراوان، دیروز اسامی فیلم‌های اکران نوروزی به طور قطع مشخص شد.

فیلم‌های «غریب»، «ملاقات با جادوگر»، «فسیل» و «عروس خیابان فرشته» به عنوان فیلم‌های اکران نوروز در شورای صنفی نمایش به ثبت رسید و نمایش سراسری آن‌ها از ۲۴ اسفندماه آغاز خواهد شد.

ترکیب مذکور پررنگ بودن فیلم‌های کمدی را نشان می‌دهد که با توجه به فضای عید نوروز توجیه دارد.

 

در ادامه به بررسی و معرفی فیلم‌ها به طور مختصر پرداخته ایم.

فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا است. لطیفی ساخت فیلم‌های سینمایی «روز سوم»، «توفیق اجباری» و «مرد نقره‌ای» را در کارنامه خود دارد.

بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی و سامیه لک بازیگران جدیدترین اثر سینمایی محمدحسین لطیفی هستند.

«غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم «غریب» برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است.

فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته به کارگردانی مهدی خسروی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا محصول سال ۱۳۹۹ است.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است:

خانواده مهاجر درخانه‌ای قدیمی در دل خیابان فرشته که متعلق به دایی خانواده است زندگی می‌کنند. هر یک از اعضای خانواده از فضای این خانه به نحوی ارتزاق می‌کنند. با بازگشت دایی خانواده پس از سال‌ها به همراه عروسش از خارج از کشور به نیت فروش خانه قدیمی خانواده مهاجر را وارد چالش و دردسر‌های بزرگی می‌کند و این خانواده تلاش می‌کنند، به هر نحوی این خانه را حفظ کنند تا این که…

این فیلم اولین تجربه تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

در این فیلم محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی نیا، علیرضا جعفری، فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب صفوی، کمندامیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر و فهیمه رحیم‌نیا بازی کرده‌اند.

فیلم ملاقات با جادوگر در ژانر کمدی به کارگردانی جمشید بهرامیان و تهیه‌کنندگی حمید اعتباریان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم در فروردین ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

فیلم ملاقات با جادوگر داستانی کمدی و اجتماعی دارد. جناب سرهنگ برادری کن ما رو بگیر، من از خجالتت در میام …

داستانی متفاوت با موضوعی جالب به قلم امیرمهدی ژوله است.

از بازیگران این فیلم می‌توان به مانی حقیقی، امیرمهدی ژوله، هستی مهدوی، نسیم ادبی، علیرضا خمسه، بهرام بهرامیان، سپیده مرادپور، امیرحسین شریعتمداری، ستاره پروین، حمید فرخ‌نژاد اشاره کرد.

تک تک بازیگران این فیلم از بازیگران خوب و مطرح سینما و تلویزیون هستند.

فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان ساخته شده است، این فیلم در ژانر کمدی تولید خواهد شد.

سید ابراهیم عامریان که حرفه خود را به عنوان مدیر تولید و مجری طرح در فیلم «من سالوادور نیستم» آغاز کرد، هم‌اکنون یکی از تهیه‌کنندگان مطرح کشور است که سه فیلم «دینامیت»، «انفرادی» و «نارگیل» را هم آماده نمایش کرد. این تهیه‌کننده در سال گذشته با فیلم «تگزاس ۲» توانست موفقیت زیادی کسب کند.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا