اخبار سینما

«سگ دست» درام اجتماعی تلخ است

افسون شکاری نویسنده و تهیه کننده فیلم سینمایی «سگ دست» درباره مراحل نگارش و تولید این اثر توضیح داد.

افسون شکاری تهیه کننده و فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «سگ دست» به کارگردانی تقی علی آبادی در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فیلمنامه فیلم سینمایی «سگ دست» عنوان کرد: «سگ دست» یک درام اجتماعی تلخ است که به نقل مکان خانواده ای از شهرستان به تهران و مشکلاتی که با آن روبرو می شوند، می پردازد و به زودی از یکی از پلتفرم های نمایش خانگی پخش خواهد شد.

او افزود: فیلم سینمایی «سگ دست» روایتگر زندگی خانواده ای است که حدود ۱۰ سال است از شهرستان به تهران مهاجرت کرده اند و درنهایت با پیدا شدن شغل برای زن خانواده اتفاقات عجیبی برایشان رخ می دهد.

نویسنده نمایشنامه  «مثل بستنی یخی» بیان کرد: «سگ دست» پایان شیرینی ندارد چراکه معتقد هستم باید با واقعیت روبرو شد چراکه در واقعیت جامعه خودمان نیز خانواده های زیادی نمی توانند از دایره مشکلاتی که برایشان پیش می آید خارج شوند و متاسفانه در این مشکلات غرق می شوند.

کارگردان نمایش «رستگاری با چکش» توضیح داد: نگارش متن این اثر بیش از چهار ماه زمان برد چون از نظر من نیاز به تحقیق روی آدم ها و شخصیت های کار وجود داشت.

او ادامه داد: برای نگارش «سگ دست» زمان های زیادی به مناطق پایین شهر می رفتم تا بیشتر با خانه ها و آدم های مناطقی که لوکیشن کار را در آنجا مدنظر داشتم، آشنا شوم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سگ دست» با اشاره به مشکلات فعالیت در زمینه تهیه کنندگی سینما اظهار کرد: من اسم خودم و دیگر همکارانم را تهیه کننده کاملا مستقل می گذارم زیرا از هیچ جایی تامین و حمایت نمی شویم و این خیلی سخت است.

نویسنده نمایش «نوعی عدالت» توضیح داد: به عنوان تهیه کننده به منبع خاصی وصل نیستم و اینطور نیست که تهیه کننده ها از نظر مالی وضعیت خاصی داشته باشند حتی اگر وضعیت مالی خوبی هم داشته باشی وقتی منبعی برای تزریق هزینه وجود نداشته باشد بالاخره زمانی کم خواهی آورد.

تهیه کننده «سگ دست» مطرح کرد: با تمام سختی هایی که به عنوان تهیه کننده پیش روی من است، نه برای دیده شدن شخص خودم بلکه به دلیل دیده شدن حرف هایی که در آثارم هست تلاش می کنم.

افسون شکاری در پایان گفت: در شرایط فعلی ترجیح می دهم تا فیلمنامه یا نمایشنامه را براساس مبلغی که می دانم در اختیارم هست ببندم تا حداقل کار از ابتدا تا انتها پیش برود و امیدوارم روزی به جایگاهی برسیم که بتوان کارهایی بزرگتری انجام داد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا