اخبار تکنولوژی

حذف محتوای دروغ در مورد خطرات واکسن کرونا توسط فیس‌بوک و اینستاگرام

به دنبال انتقادهای گسترده از فیس‌بوک و اینستاگرام، این دو شبکه اجتماعی سرانجام ده‌ها صفحه را که اطلاعات غلطی در مورد واکسن‌های کرونا منتشر می‌کردند، حذف کردند.

چندی قبل کاخ سفید از شبکه‌های اجتماعی آمریکایی خواسته بود تا کنترل شدیدتری بر روی مطالبی که در آنها در مورد بیماری کرونا به اشتراک گذارده می‌شود، اعمال کنند.

دولت بایدن در ماه‌های اخیر بارها به یوتیوب، توئیتر و گوگل هم به علت بی توجهی به بازنشر اخبار دروغین در مورد واکسن‌های کرونا اعتراض کرده است اما این شبکه‌های اجتماعی چندان توجهی به این موضوع نشان نداده‌اند، این در حالی است که انتشار اطلاعات دروغین مذکور موجب شده تا میلیون‌ها نفر در آمریکا علاقه‌ای به واکسن زدن نداشته باشند و نگران تبعات خطرناک این کار باشند.

بررسی‌های مرکز مقابله با نفرت پراکنی دیجیتال در آمریکا نشان می‌دهد ۱۲ حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی این کشور دو سوم اطلاعات دروغین در مورد واکسن‌های کرونا را منتشر می‌کنند.

فیس‌بوک روش انجام این تحقیق را زیر سوال برده، اما می‌گوید بیش از ۳۶ صفحه، گروه و حساب کاربری را در فیس‌بوک و اینستاگرام حذف کرده که با ۱۲ کاربر ناقض سیاست‌های آن در ارتباط بوده‌اند.

فیس‌بوک همچنین اعلام کرده که مجازات‌هایی را برای حدود ۲۴ صفحه، گروه و حساب کاربری دیگر که با این ۱۲ کاربر در ارتباط بوده‌اند، در نظر گرفته است.

در صفحات بسته شده ادعاهایی در مورد ناموثر بودن واکسن‌های کرونا، نصب ریزتراشه در آنها، نازاشدن زنان در صورت تزریق واکسن و غیره مطرح شده است.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا