اخبار سینما

معرفی فیلم خوک

نیکولاس کیج را با آثار درخشانی مانند، تغییر چهره، صخره و ترک‌ لس‌وگاس می‌شناسیم. این هنرپیشه طرازاول در کنار این آثار درخشان، فیلم‌های معمولی بیشماری هم دارد و مدتی است اثری چشمگیری از وی ندیده‌ایم. این شرایط باعث شده تا طرفداران نیکولاس کیج برای اکران فیلمی مطرح روزشماری کنند. از قرار معلوم این انتظار به پایان رسیده چرا که فیلمی با نام «خوک» (Pig)، با هنرنمایی نیکولاس کیج در سال ۲۰۲۱ روانه پرده نقره‌ای شد. از آنجایی که این فیلم ساخته کارگردانی تازه‌کار است، انتظار داشتیم طبق معمول فیلم‌های اخیر کیج، با اثری درجه دو روبه‌رو باشیم. خوشبختانه این فیلم توانست با هنرنمایی چشمگیر نیکولاس کیج به اثری درخشان در فیلم‌های ۲۰۲۱ تبدیل شود. به همین دلیل از آنجایی که مدتی است فیلم مطرحی از نیکولاس کیج ندیده‌ایم، اکران فیلم خوک را با هنرنمایی این هنرپیشه طرازاول به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاهی به داستان فیلم خوک و عوامل ساخت این فیلم بیندازیم.

داستان فیلم خوک از چه قرار است

همان‌گونه که از نام این فیلم پیداست، موضوع اصلی آن به یک خوک مربوط می‌شود. سرآشپزی تنها این خوک را در جنگل‌های اورگان نگهداری می‌کند. نیکولاس کیج، نقش این سرآشپز تنها را با نام راب (Rob)، در فیلم خوک بر عهده دارد. راب که مدت زیادی از عمر خود را در آشپزخانه‌ رستوران‌های درجه‌یک سپری کرده، به دنبال اتفاق‌هایی از زندگی کناره می‌گیرد و به جنگل‌های اورگان پناه می‌برد تا ادامه زندگی خود را در سکوت و خلوت دنبال کند.

در این بین راب با خوکی دوست می‌شود و ارتباط عمیقی میان این خوک و راب شکل می‌گیرد. از قضای روزگار تبهکاران به پناهگاه راب در جنگل حمله می‌کنند. به دنبال این حمله، خوکِ راب گم می‌شود. در این بین راب که حاضر نیست از خوک دلبندش دست بکشد، از خلوتگاه خود در جنگل بیرون می‌آید و به دنبال خوک عزیزش شهر را زیرورو می‌کند.

داستان فیلم خوک ممکن است در نگاه اول سطحی به نظر برسد، اما با داستانی چند لایه روبه‌رو هستیم که مفاهیم فلسفی مهمی را در خود نهان کرده است. این داستان با بازی نیکولاس کیج، به بهترین شکل ممکن روایت شده تا به لحاظ هنری نیز با یکی از آثار هنری ۲۰۲۱ سروکار داشته باشیم.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم خوک

بدون شک نیکولاس کیج ستاره پرفروغ فیلم خوک است. این هنرپیشه کهنه‌کار در بسیاری از قسمت‌های فیلم خوک، ساکت است، اما سکوت کیج در این فیلم هزاران حرف ناگفته را عیان می‌‌کند. از هنرنمایی نیکولاس کیج در فیلم خوک که بگذریم به کارگردانی مایکل سارنوسکی (Micheal Sarnoski)، می‌رسیم. این هنرمند که تاکنون حتی نام وی را در هالیوود به عنوان کارگردان نشنیده بودیم، در فیلم خوک کاری کرد.

مایکل سارنوسکی اثری روانه پرده نقره‌ای کرد که سال‌ها درباره آن صحبت خواهد شد. جالب اینجاست سارنوسکی در کنار کارگردانی، نگارش فیلمنامه این اثر جذاب را نیز بر عهده داشته است. الکس وُلف و آدام آرکین از دیگر هنرپیشه‌های مطرح فیلم خوک به حساب می‌آیند. این فیلم به لحاظ هنرپیشه شاید فهرست بلندوبالایی از چهره‌های سرشناس نداشته باشد، اما با اثری کم‌هنرپیشه روبه‌رو هستیم که چیزی از فیلم‌های پرخرج با دوجین هنرپیشه سرشناس کمتر ندارد.

در مجموع می‌توان گفت فیلم خوک بدون شک برای علاقه‌مندان نیکولاس کیج به اثری تماشایی تبدیل خواهد شد. از طرف دیگر مطمئن هستیم طرفداران فیلم‌های مفهومی نیز از تماشای فیلم خوک ناامید نمی‌شوند.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا