اخبار سینما

معرفی فیلم دوستان: تجدید دیدار

امکان ندارد اهل تماشای مجموعه‌های تلویزیونی کمدی موقعیت (situation comedy)، باشید و اسم سریال دوستان (Friends) به گوش شما نخورده باشد. چه بسا که این سریال را دیده‌‌اید و خاطره‌های خوشی با آن دارید. مجموعه تلویزیونی کمدی دوستان در سال ۱۹۹۴ پخش شد و تولید آن به مدت ۱۰ سال در فصل‌‌های پیاپی ادامه پیدا کرد.

سریال دوستان در کمترین زمان به شهرتی جهانی رسید و عنوان یکی از محبوب‌ترین کمدی‌های موقعیت تاریخ را از آن خود کرد. طرفداران سریال فِرندز درجریان هستند که این مجموعه پس از پایان در سال ۲۰۰۴، دیگر بازسازی نشد و برای همیشه خاتمه یافت. هواداران فرندز از آن زمان چشم‌انتظار تولید قسمتی جدید از این سریال هستند. خوشبختانه این انتظار در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید تا شاهد اکران قسمتی خاص از مجموعه فرندز با نام دوستان: تجدید دیدار (Friends Reunion)، باشیم.

از آنجایی که از کنار سریال فرندز نمی‌توان به راحتی گذشت، در ادامه با هم می‌بینیم قضیه دوستان: تجدید دیدار از چه قرار است و منتقدهای طرازاول چه امتیازهایی برای این قسمت در نظر گرفته‌اند.

داستان دوستان: تجدید دیدار از چه قرار است

همان‌گونه که از نام مجموعه تلویزیونی دوستان پیداست، این اثر به رفاقت شش دوست دیرینه می‌پردازد که در طول سال‌های متمادی، با اتفاق‌های جالب و بامزه‌ای روبه‌رو می‌شوند و هر کدام از آنها رویکردی متفاوت به زندگی دارند.

ماجرای مجموعه دوستان در ۱۰ فصل خاتمه پیدا می‌کند. این شرایط باعث شد تا هواداران در قسمت جدید دوستان: تجدید دیدار انتظار دنباله داستان قسمت‌های قبلی را داشته باشند. شوربختانه باید گفت در این قسمت جدید خبری از ادامه داستان سریال دوستان نیست. این قسمت جدید تجدید دیدار نام دارد و هنرپیشه‌های اصلی این سریال را دور هم جمع کرده تا یادی از خاطره‌های خوش ساخت سریال دوستان داشته باشند.

قضیه ساخت قسمت جدید سریال دوستان به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد. در آن زمان شرکت بزرگ فیلمسازی وارنر برادرز (Warner Bros)، اعلام کرد که تمامی هنرپیشه‌های مجموعه تلویزیونی دوستان را دور هم جمع خواهد کرد.

در همان زمان اعلام شد که این قسمت بدون هیچ فیلمنامه‌ای پیش می‌رود و درواقع گفت‌و‌گویی صمیمانه میان هنرپیشه‌ها و سازندگان سریال است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت دوستان: تجدید دیدار

خوشبختانه به رغم گذشت سال‌های زیاد، تمامی هنرپیشه‌های اصلی سریال دوستان صحیح و سالم هستند و تنها گذر زمان، گردپیری روی سروروی آنها ریخته است. با این حساب جنیفر آنیستون در نقش رِیچل گرین (Rachel Green)، کورتنی کاکس (Courtney Cox)، در نقش مونیکا گلر (Monica Geller)، لیسا کوردو (Lisa Valerie )، در نقش فی‌بی (Feebie)، مت له بلانک (Matt Le Blank)، متیو پری (Matthew Perry) و دیوید شویمر (David Lawrence Schwimmer) از چهره‌های اصلی دوستان: تجدید دیدار هستند.

مارتا کافمن (Marta Kauffman) و دیوید کرین (David Crane)، فیلمنامه‌نویس‌های معروفی که قسمت‌های مهم سریال دوستان را نوشته‌اند و شخصیت‌های این سریال را خلق کرده‌اند نیز در دوستان: تجدید دیدار حضور دارند.

اکنون که درجریان داستان و عوامل ساخت دوستان: تجدید دیدار قرار گرفته‌اید، زمان آن فرا می‌رسد که با هم ببینیم منتقدان طرازاول چه نظری درباره این قسمت جدید دارند.

جان اندِرسون از وال‌استریت ژورنال

امتیاز ۸۰ از ‍۱۰۰

منتقد وال‌استریت ژورنال فیلم دوستان: تجدید دیدار را اثری خاطره‌انگیز می‌داند که دورهمی هنرپیشه‌های سریال دوستان را با لحنی نوستالژیک به تصویر می‌کشد. به گفته جان اندرسون، لحظه‌های خاصی در این فیلم وجود دارد که هنرپیشه‌ها با به یادآوری خاطره‌های خوشی که در ساخت سریال فرندز داشته‌اند، یاد این لحظه‌ها را برای علاقه‌مندان زنده می‌کنند. چنین احساسی لبخندی از رضایت روی لب‌های طرفداران فرندز قرار می‌دهد.

دَن فینبِرگ از هالیوود رِیپورتِر

امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

به گفته دن فینبرگ، دوستان: تجدید دیدار ممکن است انتظار طرفداران دوآتشه این سریال را آنچنان که بایدوشاید برآورده نکند؛ اما بدون شک در طول مدت ۱۰۴ دقیقه‌ای که این فیلم پخش می‌شود، لحظه‌های شاد و احساسی پیش‌روی مخاطبین سریال فرندز نقش می‌بندد.

سَل سینکومانی از اِسلنت

امتیاز ۶۳ از ۱۰۰

منتقد اسلنت قسمت جدید دوستان را به این دلیل جذاب می‌داند که هنرپیشه‌ها در مکان‌های قدیمی ساخت سریال حاضر می‌شوند. این شرایط به هنرپیشه‌ها اجازه می‌دهد تا خاطره‌های خوش ساخت سریال را دوباره زنده کنند. حضور هنرپیشه‌ها در کافه‌ای که در سریال فرندز دور هم جمع می‌شدند یا در آپارتمان مونیکا و ریچل، رفاقت دیرینه این دوست‌های همیشگی را پیش‌روی مخاطبین امروزی سریال فرندز قرار می‌دهد.

برایان لوری از سی.‌ان.‌ان

امتیاز ۵۵ از ۱۰۰

برایان لوری بر این باور است که دوستان: تجدید دیدار به اندازه‌ای جذاب نیست که پاسخگوی انتظار طرفداران دوآتشه این سریال باشد. لوری قسمت‌هایی از این فیلم را که بازیگران در آن به یادآوری خاطره‌های خوش گذشته می‌پردازند را نقطه قوت دوستان: تجدید دیدار می‌داند.

جِن چانی از والچِر

امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

منتقد والچر امتیاز شایسته‌ای را برای دوستان: تجدید دیدار در نظر گرفته‌ است. به گفته این منتقد سخت‌گیر، تمامی صحنه‌‌ها در قسمت جدید گرم و دلنشین است تا مخاطبین قدیمی این سریال یاد خاطره‌های خوش آن بیافتند و لحظه‌های شادی را تجربه کنند.

آنیتا سینگ از تلگراف

امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

به گفته این منتقد تلگراف، کاملاً مشخص است که بعضی از بازیگران فرندز، نسبت به دیگر بازیگران از حضور در این قسمت جدید راضی‌تر هستند. در این زمینه آنیتا سینگ به له بلانک اشاره می‌کند که طبق معمول لحظه‌های خوشی را تجربه می‌کند. منتقد تلگراف قسمت جدید دوستان را به خاطره‌ای خوش از مسافرت‌های قدیم برای علاقه‌مندان این مجموعه توصیف می‌کند.

کِلی لاولر از یو‌.‌اس‌.‌اِی تودِی

امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

این منتقد برجسته قسمت جدید دوستان: تجدید دیدار را به لحاظ زمان، اثری طولانی می‌داند. کِلی لاولر بر این باور است که هنرپیشه‌های سریال فرندز برای بامزه‌‌کردن شوخی‌های خود زیاده‌روی می‌کنند و این وضعیت کسالت تماشاگر را به دنبال دارد.

در مجموع می‌توان گفت از آنجایی که مدت‌های زیادی است خبری از ساخت قسمت جدید فرندز نداریم، به قول قدیمی‌ها لنگه کفش هم در بیابان غنیمت است. تماشای دوستان: تجدید دیدار را بدون شک‌و‌تردید به علاقه‌مندان این سریال پیشنهاد می‌کنیم؛ اما اگر تاکنون هیچ‌کدام از قسمت‌های سریال فرندز را ندیده‌اید، بهتر است ابتدا از اولین فصل به تماشای این سریال بامزه بنشینید و پس از پایان ۱۰ فصل کامل، دوستان: تجدید دیدار را مشاهده کنید.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا