اخبار تکنولوژی

آغاز پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب

صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری یوتیوب که برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در سرویس ویدیوی کوتاه Shorts برنامه ریزی شده بود، آغاز به کار کرد.

در چند سال اخیر بسیاری از شرکتهای شبکه اجتماعی به پول پاشی برای تولیدکنندگان محتوا مبادرت کرده اند تا آنها را به پلتفرمهای خود جذب کنند و مخاطبان وفادارشان را با خود بیاورند. یوتیوب اوایل امسال از ایجاد یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در سرویس ویدیویی جدید Shorts خبر داده بود که به تازگی از مرحله آزمایشی بتا خارج شده و ماه گذشته در ۱۰۰ کشور راه اندازی شده است. این صندوق اکنون فعال شده و یوتیوب اطلاعات بیشتری درباره نحوه پرداخت پول از سوی این صندوق اعلام کرده است.

همان طور که یوتیوب اوایل امسال اعلام کرده بود، این شرکت از هزاران تولیدکننده محتوای واجد شرایط دعوت کرده تا تحت این برنامه که تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت، پول دریافت کنند. یوتیوب از ۱۰۰ دلار تا ۱۰ هزار دلار بر اساس شمار افرادی که کلیپهای ویدیویی Shorts را مشاهده کرده اند و همچنان با توجه به معیارهای دیگر تعامل مخاطبان، به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت می‌کند. هر فردی که در سرویس Shorts محتوایی ارسال کند، واجد دریافت پول از این صندوق است و تنها شامل تولیدکنندگان محتوایی که در برنامه یوتیوب پارتنر شرکت می‌کنند، نمی‌شود.

طبیعتا شماری استاندارد وجود دارد که کلیپهای ویدیویی Shorts باید واجد آنها باشند. عمده این شرایط مانند رعایت دستورالعملها و سیاستهای کپی رایت جامعه یوتیوب، شفاف و روشن است. یوتیوب نمی خواهد افراد محتوایی که برای اسنپ چت یا تیک تاک ساخته اند را در این سرویس بارگزاری کنند بنابراین هر کلیپی که لوگوی سایر شبکه های اجتماعی را داشته باشد، واجد دریافت پول نخواهد بود. یوتیوب اعلام کرده که بر مبنای ماهانه پول پرداخت خواهد کرد بنابراین تولیدکنندگان محتوای علاقمند تشویق می‌شوند کلیپهای جدید در این سرویس تولید کنند.

در حالی که سرویس Shorts یوتیوب پلتفرم جدیدی محسوب می‌شود، تیک تاک از سال ۲۰۲۰ صندوق مشابهی برای تولیدکنندگان محتوا دارد که منابع مالی آن ۲۰۰ میلیون دلار و دو برابر بودجه ای است که در حال حاضر یوتیوب برای صندوق خود در نظر گرفته است. اگرچه صندوق تیک تاک بزرگتر است اما یوتیوب خاطرنشان کرده که ۹ راه دیگر برای تولیدکنندگان محتوا دارد تا بتوانند از محتوای خود درآمدزایی کنند.

فیس بوک هم اخیرا یک برنامه یک میلیارد دلاری اعلام کرده تا تولیدکنندگان محتوا را به اینستاگرام و سرویس اصلی خود جذب کند. شاید مهمتر از ارزش دلاری این برنامه، این حقیقت باشد که فیس بوک تا سال ۲۰۲۲ از درآمد تولیدکنندگان محتوا سهمی دریافت نمی‌کند تا این پلتفرم را برای آنها جذابتر کند. سرمایه گذاری قابل توجه فیس بوک در این بخش گویای آن است که عقب تر از رقیبانش است. در واقع اینستاگرام تا سال گذشته هیچ گونه اشتراک درآمدی را عرضه نکرده بود.

بر اساس گزارش انگجت، بین نفوذ عظیم تیک تاک و منابع مالی عظیم فیس بوک، یوتیوب باید همچنان راههای بیشتری را به کاربرانش برای درآمدزایی پیشنهاد کند و این شرکت هم به خوبی از این موضوع آگاه است. در واقع یوتیوب با اعلام خبر آغاز فعالیت صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری، اعلام کرد این تازه نخستین قدم در برنامه هایش برای درآمدزایی در سرویس Shorts است.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا