اخبار سینما

معرفی فیلم کروئلا

شخصیت کروئلا (Cruella‎) برای علاقه‌مندان کارتون‌های دیزنی چهره‌ای شناخته شده است. این شخصیت اولین بار در کتاب صد و یک سگ خالدار به تصویر کشیده شد. مدتی بعد نسخه‌ای کارتونی سینمایی از این کتاب توسط دیزنی در سال ۱۹۶۱ را شاهد بودیم. این کارتون به فروش چشمگیری دست پیدا کرد و یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمایی همان سال شد. از آن زمان سال‌ها گذشت و اقتباس‌های مختلفی از این اثر پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اگر صد و یک سگ خالدار را دیده باشید حتماً با ما هم‌ عقیده‌اید که در این مجموعه، شخصیت کروئلا، جذابیت خاصی دارد. این جذابیت سلاطین هالیوود را به این فکر واداشت تا نسخه‌ای سینمایی بر اساس شخصیت کروئلا روانه پرده نقره‌ای کنند. این فیلم در سال ۲۰۲۱ با نام کروئلا به نمایش درآمد. این فیلم قسمتی از داستان کروئلا و همکاری وی با جاسپر و هوراس را به تصویر می‌کشد. در کروئلا شاهد هنرنمایی چهره‌های سرشناسی هستیم و به لحاظ عوامل ساخت نیز این فیلم حرف‌‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین منظور خالی از لطف نیست اگر در ادامه نگاهی به داستان کروئلا داشته باشیم و در انتها به نظر منتقدین برجسته درباره این فیلم نگاهی بیاندازیم.

داستان کروئلا از چه قرار است

اگر با مجموعه صد و یک سگ خالدار (The Hundred and One Dalmatians) آشنا باشید، حتماً به خوبی می‌دانید که داستان این مجموعه در دهه ۷۰ میلادی روایت می‌شود. داستان فیلم کروئلا به لحاظه بازه‌زمانی چیزی حدود ۲۰ سال قبل از ماجرای ۱۰۱ سگ خالدار اتفاق می‌افتد.

فیلم کروئلا داستان زندگی دختری با نام استلا د ویل (Estella de Vil)، را روایت می‌کند. نقش اول این داستان دختری جوان و علاقه‌مند به صنعت مد و پوشاک است. از طرف دیگر یکی از چهره‌های مطرح دنیای مدلینگ استلا را استخدام می‌کند. این چهره را در دنیای فیلم‌ صد و یک سگ خالدار با نام کروئلا د ویل (Cuella De vill)، می‌شناسیم.

اگر خاطرتان باشد کروئلا در فیلم صد و یک سگ خالدار نقشی منفی داشت. استلا برای پیشرفت در صنعت مد به پوست حیوانات و به‌خصوص سگ‌های خالدار علاقه زیادی نشان می‌دهد. اینجاست که داستان آهنگ جالب‌تری پیدا می‌کند و استلایی که دختری ساده بود، به بانویی شرور تبدیل می‌شود که حاضر است برای کندن پوست سگ‌های خالدار دست به هر کاری بزند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم کروئلا

اگر تبلیغ‌های فیلم کروئلا را دیده باشید حتماً هنرنمایی اما استون زیبارو در نقش کروئلا، نظر شما را جلب کرده است. مطمئن هستیم پس از تماشای این لایو اکشن جدید دیزنی، با ما هم عقیده خواهید شد که هنرنمایی استون در نقش کروئلا به یکی از نقاط این فیلم دیزنی تبدیل شده است.

اما تامسپون (Emma Thompson)، جوئل فرای (Joel Fry) و مارک استرانگ از دیگر چهره‌‌های سرشناس فیلم کروئلا به حساب می‌آیند. کریگ گیلسپی (Craig Gillespie)، سکان کارگردانی کروئلا را در اختیار گرفته است. من، تونیا (I, Tonya)، دیگر فیلم شناخته شده کریگ گیلسپی به حساب می‌آید. از آنجایی که اثر قبلی این کارگردان نامزد دریافت سه جایزه اسکار شده بود، انتظار می‌رود کروئلا نیز به فیلم مطرحی در میان آثار ۲۰۲۱ تبدیل شود. دانا فاکس (Dona Fox) و تونی مک نامارا (Tony Mcnamara)، نگارش فیلمنامه کروئلا را بر عهده گرفته‌‌اند.

اکنون که در جریان داستان کروئلا قرار گرفتید، زمان آن فرا می‌رسد که با هم ببنیم منتقدان طرازاول دنیا به این اثر لایو اکشن چه امتیازهایی داده‌اند.

جانی اُلکسینسکی از نیویورک‌ پست

امتیاز ۸۸ از ۱۰۰

منتقد برجسته نیویورک پست فیلم کروئلا را اثری بسیار جذاب می‌داند که تمامی خاطره‌های میکی‌موس و قصر سیندرلا را از ذهن مخاطب پاک می‌کند.

برایان تروت از یو‌.‌اس‌.‌ای.‌تودی

امتیاز ۸۸ از ۱۰۰

برایان تروت بازی چشمگیری اما استون را پاشنه آشیل فیلم کروئلا می‌داند. به گفته این منتقد طرازاول موقعیت‌شناسی اما استون برای ایجاد صحنه‌های بامزه در این فیلم را می‌ستاید و بر این باور است که با یکی از لایو اکشن‌های موفق دیزنی در چند سال اخیر روبه‌رو هستیم.

رابین کالین از تلگراف

امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

منتقد تلگراف نیز مانند دیگر منتقدان فیلم کروئلا،‌ بازی چشمگیر اما استون را دلیل اصلی جذابیت کروئلا می‌داند. به گفته این منتقد درجه‌یک، اما تامپسون نیز هنرپیشه دیگری است که در این فیلم صحنه‌‌های بامزه و جذابی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

دِبوپریا دوتا از اسکرین‌رَنت

امتیاز ۸۰

منتقد اسکرین‌رنت بیشتر لایو اکشن‌های اخیر دیزنی را بدون اصالت می‌داند؛ اما به گفته وی حساب کروئلا از این فیلم‌ها جداست و با اثر اصیل طرف هستیم که آینده فیلم‌های لایواکشن را تغییر خواهد داد.

بن تراویس از امپایر

امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

منتقد امپایر فیلم کروئلا را از آن دسته آثار خاصی می‌داند که نقش اول آن درواقع شخصیتی منفی دارد. به گفته این منتقد، اما تامپسون به زیبایی‌ هرچه تمام‌تر توانسته نقش منفی داستان را به گونه‌ای بازی کند که مخاطب مجذوب آن شود.

پیتر بردشاو از گاردین

امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

بردشاو فیلم کروئلا را اثری مدرن و امروزی می‌داند که ته‌مایه‌های کلاسیک و قدیمی دیزنی را به همراه دارد.

امیلی وَن‌دِروِرف از وُکس

امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

منتقد ورکس فیلم کروئلا را اثری بامزه قلمداد می‌کنند. به گفته این منتقد برجسته، کروئلا حتی در لحظه‌های شلوغ و به‌هم‌ریخته نیز بامزگی خاص خودش را دارد.

کریستی پانکو از آی.‌جی‌.ان

امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

کریستی پانکو، کروئلا را فیلمی با سبکی قدیمی و شخصیت‌هایی پیچیده می‌داند که داستان آن در دنیای مدرن به بهترین شکل ممکن روایت شده است. منتقد آی‌.‌جی.‌ان مطمئن است که کودکان از تماشای کروئلا حسابی لذت می‌برند.

در مجموع باید گفت اگر از آن دسته فیلم‌بین‌هایی هستید که آثار کلاسیک دیزنی را چندین بار دیده‌اند و خاطره‌های خوشی با صد و یک سگ خالدار دارید، بدون شک تماشای کروئلا شما را یاد خاطره‌های خوش گذشته خواهد انداخت. حضور اما استون زیبارو نیز دلیل کافی برای علاقه‌مندان این هنرپیشه فوق‌ستاره به حساب می‌‌آید.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا